هدف بزرگ شرکت هوآوی

0

هدف بزرگ شرکت هوآوی

هوآوی که در ابتدای تاسیس خود در زمینه ی ارائه ی خدمات مخابراتی، شبکه و ایجاد سوئیچینگ با هدف افزایش امنیت ملی کشورش چین، فعالیت می کرد و بعدها تصمیم گرفت که به طراحی و ساخت تلفن های همراه هوشمند نیز بپردازد، امروزه به موفقیت چشم گیری در بازار تولید و طراحی تلفن های همراه هوشمند دست یافته است.

به گونه ای که به سرعت به سمت هدفش پیش می رود و با تحقیق و بررسی موقعیت های خود را شناسایی می کند سپس برای عملی شدن آنها تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

اما تمامی شرکت ها و بیزینس ها به خصوص کمپانی های تولید کننده ی گوشی های همراه هوشمند به ویژه شرکت هوآوی به خوبی می دانند که اگر درجا بزنند سقوط خواهند کرد بنابراین باید با برنامه ریزی صحیحی به صورت هوشمندانه عمل کنند.

یکی از موفقیت آمیز ترین سال ها برای شرکت هواوی، سال ۲۰۱۷ بود. شرکت هوآوی با شناخت دقیق شرکت های رقیب خود یعنی شرکت های اپل و سامسونگ و آشنایی با نقاط قوت و ضعف ها تمامی تلاش های خود را به کار بست تا بتواند رتبه ی سوم را در بازار تولید و طراحی تلفن های همراه هوشمند بدست آورد.

شرکت هوآوی حتی در برهه ای از زمان توانست رتبه ی دوم شرکت طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند را نیز به خود اختصاص دهد.

این پیشرفت چشم گیر نشان دهنده ی این مسئله می باشد که شرکت هوآوی روز به روز قدم های خود را به سمت موفقیت محکم و محکم تر بر می دارد.

اهداف بلند مدت هوآوی

اما هدف بزرگی که شرکت هوآوی قصد دارد در گام بعدی خود آن را بدست آورد ورود جدی به بازار آمریکای شمالی و نفوذ گسترده خود در این ناحیه می باشد به گونه ای که به عنوان اولین و اصلی ترین شرکت طراح و تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند در بازار آمریکای شمالی شناخته شود.

می توان گفت که امروزه با پیشرفت چشم گیری که شرکت هوآوی در بازار تلفن های همراه هوشمند داشته است نام این برند برای مشتریان غربی مانند اروپا و آمریکا ناشناخته نیست چرا که شرکت هواوی برای ناشناخته نماندن شرکتش از استراتژی ارسال تلفن های همراه هوشمند خود طی ۵ سال گذشته به سراسر دنیا استفاده کرده است.

اما باز هم بازارهای تلفن های همراه هوشمندی وجود دارد که شرکت هواوی در آنها حضور قدرتمندی ندارد که نام بازار تلفن همراه هوشمند ایالات متحده در میان آنها می درخشد به همین دلیل است که هدف بعدی شرکت هواوی گرفتن بازار آمریکای شمالی می باشد.

مطالب مرتبط
پرداخت 1.1 میلیارد دلار به کمپانی HTC از سوی گوگل و سود سرشار در سه ماهه نخست 2018

با اینکه شرکت هواوی حضور طولانی در صحنه ی تولید و طراحی تلفن های همراه هوشمند دارد و توانست در سال ۲۰۱۷ به پیشرفت چشم گیری برسد و بتواند درآمد خود را از فروش پرچم داران تلفن های همراه هوشمند خود افزایش دهد اما به نظر می رسد که با وجود طراحی و عرضه ی بیش از ۱۵۳ میلیون دستگاه تلفن های همراه هوشمند در ۲۰۱۷ سرعت رشد درآمد های این شرکت تا حدودی کند شده باشد.

سرمایه گذاری عظیم هواوی در سال ۲۰۱۷

یکی از نقاط قوت هواوی در مبارزه با رقیبان قدری همچون اپل و سامسونگ گوشی هوشمند Mate 10 Pro می باشد چرا که این رقیب تازه نفس شرکت هواوی در سال ۲۰۱۷ حضوری بسیار درخشان و تحسین بر انگیز تر از شرکت هواوی داشت.

اگر چه شرکت هواوی رشد خود را مدیون فروش بیش از اندازه موبایل های هوشمند میان رده و ارزان قیمت خود می باشد و توانسته حضور پر قدرتی در بازارهای تلفن های همراه هوشمند داشته باشد اما این شرکت باید به بررسی این رقیب خود نیز بپردازد.

شرکت هواوی برای ایجاد تغییرات چشم گیر و افزایش درآمد خود در سال ۲۰۱۷ در بخش تحقیق و توسعه ی خود سرمایه گذاری عظیمی کرد.

شرکت هواوی قبل از رونمایی از تلفن های همراه هوشمند خود قصد داشت تلفن های همراهی ارائه دهد که با محصولات رقبای خود یعنی آمریکایی ها و کره ای ها برابری کند درنتیجه از مهم ترین دستاورد در بخش توسعه و تحقیق خود یعنی چیپ مجتمع اختصاصی کایرین ۹۷۰ رونمایی کرد.

البته چیپ مجتمع اختصاصی کایرین ۹۷۰ محصولی بی نظیر بود که توانست در زمان رونمایی به خوبی با رقبای خود یعنی آمریکایی ها و کره ای ها به رقابت بپردازد.

چیپ مجتمع اختصاصی کایرین ۹۷۰، دارای قابلیت هایی مرتبط با تکنولوژی هوش مصنوعی می باشد به گونه ای اولین نمونه ای است که شرکت هواوی آن را در بازار عرضه کرده است.

رقابت سخت هواوی در سال های آینده

قرار بود در نمایشگاه ۲۰۱۸ CES مدیر عامل شرکت هواوی که ریچار یو نام دارد با حمایت اپراتور AT&T اعلام کند که شرکت هواوی به بازار ایالات متحده آمریکا به طور رسمی راه پیدا کرده است و اینچنین نتیجه ی تمامی تلاش های خود و شرکتش را اعلام کند به گونه ای که این نقطه برای شرکت هواوی می توانست نقطه ی پرواز باشد.

اما متاسفانه با وارد شدن دست های سیاسی و تحت  فشار قرار دادن اپراتور AT&T، این اپراتور از همکاری با شرکت هواوی انصراف داد و ضربه ی دردناکی را به این شرکت وارد کرد به گونه ای که مدیر عامل شرکت هواوی ریچار یو اعلام کرد که ضربه ی سختی از سوی اپراتور AT&T به شرکت هواوی وارد شده است.

مطالب مرتبط
رونمایی هوآوی از Y6 مدل 2018

اما ضربه ی سخت تر و بدتر را خود کاربران آمریکایی که از استفاده ی تلفن های همراه هوشمند هواوی محروم شده اند خواهند خورد.

بنابراین چند سالی که در پیش روی شرکت هواوی می باشد جزء سخت ترین و دشوار ترین سال های فعالیت این شرکت می باشد چرا که همین دست های سیاسی پشت پرده برای جلوگیری از شکست خوردن شرکت ها و کمپانی های تلفن همراه هوشمند به اپراتورها فشار شدید وارد کردند تا از هرگونه همکاری و شراکتی با شرکت هواوی خودداری کنند.

از همین رو نمایندگان مجلس کنگره آمریکا در تلاش هستند تا از امکان همکاری با شرکت هواوی در آمریکا در هر سطحی که باشد جلوگیری کنند تا با این کار از حضور شرکت هواوی در آمریکا خودداری کنند.

اما هنوز هم دلیل این کار قانون گذاران آمریکا که انتخاب های تلفن های همراه هوشمند را برای مردمشان محدود کرده اند مشخص نمی باشد.

نیاز به قرارداد با اپراتورهای آمریکایی

شرکت هواوی می تواند تلفن های همراه هوشمند خود را بدون هیچ قراردادی در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش برساند اما برای اینکه بتواند موفقیت خود را افزایش دهد به همکاری با اپراتورهای این کشور نیاز دارد چرا که در ایالات متحده آمریکا این اپراتورها هستند که نبض بازار را در اختیار دارند و می توانند باعث افزایش موفقیت و درآمد شرکت هواوی بشوند.

آن ها هم به طور کامل از طرف دولت و نمایندگان مجلس کنگره آمریکا از هر گونه همکاری با شرکت هواوی حتی اگر این همکاری در سطح پایینی هم باشد منع شده اند.

البته شرکت هواوی همچنان رتبه ی سوم را در بازار تلفن های همراه هوشمند حفظ کرده است و گزینه های دیگر هم روی میز دارد تا ثابت کند بعد از چنین شکستی باز هم با قدرت تمام جلو می رود.

یکی از این گزینه ها شامل سرمایه گذاری در بازارهای تلفن های همراه هوشمند اروپا، کانادا و سایر کشورهای ثروتمند آمریکای جنوبی می باشد، اما این گزینه برای شرکت هواوی یک راهکار حداقلی به حساب می آید.

بازار آمریکا برای فروش گوشی های هوشمند

می توان گفت که آمریکا بازاری رده بالا برای عرضه ی تلفن های همراه هوشمند محسوب می شود که به مرحله ی اشباع رسیده است بنابراین هواوی به بازارهایی که در عرصه ی موبایل های میان رده و در حال توسعه می باشند نیاز دارد.

دقیقا این بازاری است که شرکت هواوی به خوبی و با تلاش بسیار در حال کار بر روی آن است که البته کشور آمریکا اجازه ی ورود این بازار به این کشور را نمی دهد.

مطالب مرتبط
برترین گوشی های هوشمند با عمر باتری بالا

کمپانی  های رقیب مانند سامسونگ و اپل تمایل دارند از چنین فرصتی در آمریکا استفاده کنند اما باید توجه بسیاری به رقبای خود مانند شیائومی، اوپو و ویوو داشته باشند چرا که این کمپانی ها نیز راه شرکت هواوی را در پیش گرفته اند و از مزیت هایی مشابه مزیت های شرکت هواوی بهره مند هستند.

کمپانی های رقیب ویوو و اپو

همانطور که گفتیم شرکت ویوو و اپو از مزیت هایی برخوردار می باشند که شرکت هواوی همان مزایا را داراست و البته صاحب شرکت ویوو و اپو صاحب کمپانی BBK Corporation نیز است بنابراین می توان گفت که BBK Corporation بزرگترین خطر برای شرکت هواوی محسوب می شود.

چرا که صاحب این شرکت صاحب دو شرکت ویوو و اپو نیز می باشد و سهمی از بازار موبایل های هوشمند را به خود اختصاص داده است که این سهام حتی از سهام شرکت اپل و هواوی نیز بیشتر می باشد.

علاوه بر این دو شرکت ویوو و اپو از محبوبیت و نفوذ بالایی در میان کاربران خود در کشور چین برخوردار هستند و در سال های اخیر توانسته اند با حضور و نفوذ در کشورهای آسیایی و به خصوص هند به پیشرفت و درآمد چشم گیری دست یابند.

اما در هر صورت می توان گفت شرکت هواوی قوی تر از این حرفاست چرا که این شرکت در ابتدا که شروع به کار کرد با مشکلات اینچنینی و رقبای بسیاری رو به رو بود اما باز هم توانست پیشرفت کند و از سقوط خود جلوگیری کند.

مطمئناً مدیرعامل شرکت هواوی یعنی آقای یو این روزها تمرکز خود را بر روی چگونگی حضور در بازارهایی گذاشته است که شرکت هواوی بتواند در آنها نفوذ بیشتری داشته باشد.

اگرچه تلاش های آقای یو و تیم تحقیق و توسعه ی قدرتمند شرکت هواوی تلاش برای نفوذ در بازار آمریکا را هم به این راحتی ها کنار نخواهد گذاشت.

شرکت هواوی به راحتی می تواند در توسعه کسب و کار خود در بازارهای تلفن های همراه هوشمند اروپا و آفریقا وارد شود.

حتی سرمایه آن را هم دارد چرا که بعد از اینکه اپراتور AT&T ضربه ی دردناکی به شرکت هواوی وارد کرد و قرارداد خود را با این شرکت فسخ کرد، این شرکت از این اپراتور ۱۰۰ میلیون دلار بابت فسخ قرارداد و چنین ضربه ی سختی غرامت دریافت کرد.

سال ۲۰۱۸ سالی سخت و دشوار برای شرکت هواوی می باشد اگر این شرکت قصد دارد پیشرفتش را افزایش دهد و از سقوط جلوگیری کند نیاز به تغییر و همگام سازی دارد .

منبع : androidauthority

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.