هشدار بیش از ۲۰ هزار دانشمند در خصوص آینده بشریت

0

هشدار بیش از ۲۰ هزار دانشمند در خصوص آینده بشریت

دانشمندان همچنان در رابطه با آینده بشریت به جامعه جهانی هشدار می دهند چرا که آنها روزگار وخیمی را برای آیندگان پیش بینی می نمایند. نامه ای که در ابتدای ماه نوامبر سال جاری منتشر شد و توسط حدود ۲۰ هزار دانشمند به امضا رسید هم اکنون یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث در زمینه تحقیقات علمی را به خود اختصاص داده  و ناشران ادعا می کنند که بر کل جهان تاثیر خواهد گذاشت.

این نامه در واقع نسخه جدیدی از هشداری است که ۲۵ سال پیش، توسط ۱۷۰۰ دانشمند عضو اتحادیه دانشمندان برای هشدار در مورد آینده بشریت امضا شده بود. این دانشمندان بیان داشته اند که جهان پس از اخطار اولیه باز هم به طور چشمگیری تغییر کرده و حتی بدتر از قبل شده است که نگرانی های آنها را در خصوص آینده بشریت تشدید می کند.

آنها هشدار دادند که مردم هنوز هم با تهدید پایان یافتن منابع محدود فعلی و  کمبود منابع طبیعی برای جمعیتی که به سرعت در حال رشد هستند، روبرو می باشند و “رسانه های تأثیرگذار و افراد با نفوذ، به اندازه کافی برای مقابله با این گونه اصراف های بشریت وارد عمل نمی شوند.

آنها در نامه خود بیان داشته اند که اگر جامعه جهانی به سرعت وارد عمل نشود، تنوع زیستی از دست خواهد رفت و بلایای فاجعه انگیزی گریبان گیر انسانها خواهد شد.

در حال حاضر دانشمندان یک نامه پیگیری نوشته اند و بیان داشته اند که اقتصاددانان و سایر دانشمندان باید به طور کامل بر حفظ سیاره زمین تمرکز نمایند. نویسندگان معتقدند:

” رشد اقتصادی وابسته به منابع موجود است و بدون این منابع دنیا از هم فرو خواهد پاشید. نامه اصلی توسط بیش از ۱۵،۰۰۰ دانشمند امضا شده است. اما از آن زمان تا کنون این نامه توسط بیش از ۴۵۰۰  دانشمند دیگر نیز امضا و تایید گردیده است و مجموع امضاها به بیش از  ۲۰،۰۰۰ تا رسیده و لذا دانشمندان بیشتری در راستای آگاه سازی جامعه جهانی در تکاپو هستند.

مطالب مرتبط
تنها توسط یک مولکول کوچک می توان روند پیری را معکوس ساخت

نویسنده اصلی این نامه، استاد محیط زیست ویلیام ریبل، از دانشگاه ایالتی اورگن است که در خصوص نگارش این نامه می گوید: “اخطار دانشمندان ما به وضوح با هویت جامعه علمی جهانی و اینده مردم در ارتباط است.” این دانشمندان امیدوارند تا بتوانند جامعه جهانی را متقاعد سازند تا گامهای مهمی را جهت هشیارسازی مردم و حفظ منابع بردارد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.