هورمون کیس پپتین می تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد

0

هورمون کیس پپتین می تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد

اضطراب می تواند یک عامل مهم در اختلال عملکرد جنسی مردان باشد. مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است یک درمان مؤثر برای هر دو، با استفاده از یک هورمون به نام کیس پپتین وجود داشته باشد.

در این مقاله که توسط کارشناس سلامت health وبسایت ورد نگار خانم فرزانه پاشایی تهیه شده است در مورد اینکه هورمون کیس پپتین چگونه می تواند میل جنسی مردان را افزایش دهد، بحث شده است:

اختلال جنسی به عنوان عدم رضایت جنسی از یک رابطه فیزیکی و روانی بین دو طرف تعریف شده است.

اختلالات عملکرد جنسی، اختلال نعوظ، انزال زودرس و کاهش میل جنسی در مردان شایع است.

تخمین زده شده است که حدود ۳۰ میلیون مرد در ایالات متحده اختلال نعوظ را تجربه کرده اند و برآورد می شود که حدود یک سوم از مردان در ایالات متحده، انزال زودرس را در بعضی از مراحل زندگی تجربه می کنند.

اضطراب در بسیاری از مردان می تواند یک عامل برای اختلال عملکرد جنسی باشد. بعضی از مردان نگران نعوظ زودرس هستند که می تواند پیامدهای منفی برای عملکرد جنسی داشته باشد. بعضی دیگر ممکن است در مورد مشکلات جسمی نگران باشند یا ممکن است در اثر استرس روانی ناشی از کار، پول یا مشکلات بهداشتی در معرض خطر باشند.

مطالعه جدید از نشان می دهد که افزایش فعالیت هورمون کیس پپتین در یک منطقه خاص از مغز، باعث کاهش اضطراب در مردان و افزایش میل جنسی آنها می شود.

این مطالعه توسط دکتر دانیل آدکونبی، از کالج کینگ لندن در انگلستان و همکارانش انجام شده بود که امروز  ۱۶ آبان ۱۳۹۶ در کنفرانس سالانه انجمن غدد درون ریز در هاروگیت (Harrogate)  ارایه شد.

 

کیس پپتین، اضطراب و میل جنسی

کیس پپتین یک هورمون است که توسط یک قسمت از مغز به نام هیپوتالاموس تولید می شود. کیس پپتین به خاطر نقش حیاتی آن در بلوغ و باروری شناخته شده است.

هورمون کیس پپتین با گیرنده های غده هیپوفیز، که به پایین هیپوتالاموس متصل است، تعامل دارد. این باعث می شود یک آبشار سیگنالینگ که تولید هورمون های جنسی تستوسترون و استرادیول را تأمین می کند، ایجاد گردد.

تحقیقات قبلی دکتر آدکونبی و تیم وی نشان داد که سلول های عصبی یا نورون هایی که به کیس پپتین پاسخ می دهند در ناحیه آمیگدال (بادامه) نیز وجود دارند. آمیگدال یک منطقه مغز است که در پردازش احساسات و عواطف نقش دارد.

این ناحیه به شدت در پاسخ دهی به فرومون ها نقش دارد. فورومون ها، مواد شیمیایی هستند که می توانند باعث تغییر در رفتار شوند از جمله رفتار جنسی.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، دکتر آدکونبی و همکارانش بررسی کردند که آیا افزایش فعالیت کیس یپتین در MePD ممکن است بر اضطراب و میل جنسی تاثیر بگذارد.

اضطراب کاهش و رفتار اجتماعی افزایش می یابد

محققان، برای رسیدن به یافته های خود، نورون های پاسخ دهنده کیس پپتین را در MePD موش های نر به دست آوردند.

این تیم از مجموعه ای از داروها برای فعال یا غیرفعال کردن این نورون ها در موش ها استفاده کرد و اضطراب و رفتارهای اجتماعی و جنسی آنها را در پاسخ دهی نظارت و بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که وقتی نورون های واکنش پذیری کیس پپتین فعال بودند، موش های نر اندکی از علائم اضطراب را نشان دادند، آنها بیشتر مایل به تعامل اجتماعی با موش های دیگر بودند و توجه بیشتری به موش های ماده داشتند.

مطالعات بیشتری برای تایید یافته ها لازم است، اما دکتر آدکونبی و تیم وی بر این باورند که با توجه به نتایج آنها برای اختلالات جنسی مرتبط با اضطراب در مردان درمان های جدیدی در راه است و به زودی خبرهای خوبی در این زمینه خواهید شنید.

دکتر آدکونبی می گوید:

“در مردان ، اختلالات مرتبط با اضطراب در کنار اختلال عملکرد جنسی اتفاق می افتد. یافته های تحقیقات ما نشان می دهد که فعال سازی نورون های کیس پپتین MePD ، تمایل جنسی و اضطراب را نسبت به هم هماهنگ می کند که نشان می دهد که کیس پپتین آمیگدال به طور چشمگیری تولید مثل در مردان را به طور چشمگیری افزایش می دهد.”

دکتر دانیل ادکونبی در ادامه اظهار داشت:

 تیم تحقیقاتی قصد دارد نگاه دقیقتری به نحوه فعال شدن و غیرفعال کردن نورون های کیس پپتین در MePD  و تاثیر آن بر میل جنسی و اضطراب داشته باشد.

دکتر آدکونبی می گوید:

“ما می توانیم حدس بزنیم که کیس پپتین احتمالا در جهت گیری جنسی تاثیر زیادی دارد و می تواند تا حدود زیادی آن را تعدیل کند، اما این به تحقیقات، بررسی و تایید بیشتری نیاز دارد.”

 

مطالب مرتبط
ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی رخ نخواهد داد

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.