ویژگی های روانشناختی ویژه به طول عمر بیشتر منجر می شود

0

آیا ویژگی های روانشناختی  به طول عمر کمک می کنند؟

طول عمر : خوش بینی، استقامت، اخلاق کاری خوب و یک پیوند قوی خانوادگی – آیا اینها می تواند مواد تشکیل دهنده زندگی طولانی و شاد باشد؟ یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است.


دانشمندان بر این باورند که این صفات روانشناختی در یک گروه کهنسال از ایتالیا رایج بود و این افراد رفاه ذهنی بهتری نسبت به اعضای جوان خانواده خود داشتند.

دکتر جستر و همکارانش از مرکز سالمندی در دانشگاه کالیفرنیا، دانشکده پزشکی سن دیگو، معتقدند که یافته های آنها منجر به شناسایی ویژگی های روانشناختی که ممکن است به سلامت روان در کهنسالی کمک کند، شده است.محققان اخیرا نتایج خود را در مجله روانشناسی بین المللی منتشر کردند.

طول عمر بیشتر با ویژگی های روانشناختی ویژه

طبق گزارش اداره جمعیت، در ایالات متحده حدود ۴۶ میلیون بزرگسال ۶۵ سال و بالاتر وجود دارد. این تعداد تا سال ۲۰۶۰ بیش از دو برابر به بیش از ۹۸ میلیون نفر خواهد رسید.
به گفته دکتر جستر و همکاران، اکثر مطالعاتی که دلایل افزایش طول عمر انسان را مورد بررسی قرار داده اند، بر روی ژنتیک تمرکز کرده اند. بویژه اینکه چگونه برخی از ژن ها ممکن است ما را از بیماری های مرتبط با سن محافظت کنند و طول عمر را افزایش دهند.

با این حال، محققان می نویسند، “تحقیقات کیفی نیز لازم است تا این افراد کهنسال بتوانند تجربیات خود، دیدگاه های شخصی و راهبردهای زندگی را در ارتباطات بیان کنند.”
به عبارت دیگر، آیا ویژگی های روانشناختی خاصی وجود دارد که طول عمر بیشتری برای ما به ارمغان بیاورند؟

مصاحبه با کهنسالان در ایتالیا در مورد طول عمر

برای کمک به پاسخ این سوال، دکتر جستر و همکارانش ۲۹ سالمند را از سراسر ۹ روستای دورافتاده در جنوب ایتالیا مورد بررسی قرار دادند. این کهنسالان بین ۹۰ تا ۱۰۱ ساله بودند و ۱۰ نفر مرد و ۱۹ زن بودند.
این مطالعه همچنین شامل اعضای خانواده جوانتر این افراد بودند که بین سنین ۵۱ تا ۷۵ سال داشتند.

مطالب مرتبط
کاندوم اسپرم کش افزایش خطر انتقال ایدز را به دنبال دارد

برای مطالعه، با تمام کهنسالان توسط یک روانشناس، در مورد شخصیت ها و تاریخ زندگی خود، از جمله فرهنگ، سنت ها، و تجربیات خود از غم و اندوه، مصاحبه کردند. از اعضای جوانتر نیز خواسته شد تا نظرات خود را در مورد “ویژگی های شخصیت کهنسال خود” ارائه دهند.

سلامت جسمی و روانی هر یک از شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه های مختلفی از جمله مقیاس استرس و پرسش نامه سلامتی مورد ارزیابی شد.
بزرگسالان سالخورده بهداشت روان بهتری داشته اند.

در حالی که گروه سالخوردگان، سلامت جسمی ضعیفتری نسبت به اعضای جوان خانواده خود داشتند، اما محققان متوجه شدند که بهداشت روانشان بهتر است.
جالب توجه است، آنها برخی از خصوصیات رایج مربوط به رفاه ذهنی بهتر در کهنسالان را مشخص کردند. این شامل ویژگی های مثبت، اخلاق کاری خوب، پیوند قوی با خانواده و ارتباط قوی با دین و سرزمین آنها بود.

آنا اسکلزو، از گروه بهداشت روان و سوء مصرف مواد در ایتالیا اظهار کرد: “این گروه، عشق ویژه ای به سرزمینشان دارند. این یک موضوع مشترک است و زندگی آنها را هدف قرار می دهد. بیشتر آنها هنوز در سرزمین و خانه های خود کار می کنند. این کهنسالان اعتقاد دارند که این زندگی من است و من قصد ندارم آن را ببازم”.

توصیه محققان برای طول عمر بیشتر

محققان خاطر نشان کردند که اعتماد به نفس، مهارت های تصمیم گیری قوی و استبداد، دیگر ویژگی های رایج در این کهنسالان بود.
این تیم اکنون قصد دارد تا این کهنسالان را در طول دوره های طولانی تری مورد نظارت قرار دهند و به دنبال نشانگرهای بیولوژیکی سلامت روان و جسمی باشد.

محققان نوشتند: “چنین مطالعاتی می تواند راه را برای توسعه مداخلات زیست شناختی جدید و همچنین رفتارهای روانی برای افزایش ویژگی های مثبت در افراد جوان تر هموار سازد، بنابراین نه تنها طول عمر، بلکه سلامتی، رفاه و خوشبختی در زندگی بعد از آن نیز نهادینه می شود.”

مطالب مرتبط
ایست قلبی ناشی از فشار رابطه جنسی رخ نخواهد داد

تیم تحقیقاتی می گوید: “مطالعه استراتژی های افرادی که به زیاد عمر می کنند و زندگی طولانی تری دارند، نه تنها از نظر زنده ماندن، بلکه از نظر رشد و شکوفایی، درک ما از توانایی های بهداشتی، روانی و عملکردی در همه گروه های سنی افزایش می دهد.”

مترجم: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.