پتنت جدید اپل در زمینه ی صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک

0

پتنت جدید اپل در زمینه ی صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک

شرکت اپل به تازگی از یک پتنت بی نظیر در زمینه ی صفحه کلید رونمایی کرده است که در برابر وارد شدن هر چیز ریز و یا گرد و غبار مقاوم می باشد.

براساس چنین پتنتی که توسط شرکت اپل ارائه شده است از دو راه برای جلوگیری گرد و غبار به داخل کیبورد استفاده می شود، روش اول این است که درز ها و یا شکافت های میان کلید های صفحه کلید آب بندی و بسته شود تا از ورود هر گونه گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود.

روش دوم نیز به این شکل می باشد که پوشش و غشایی در زیر هر کلید تعبیه شود تا از وارد شدن گرد و غبار به داخل صفحه کلید جلوگیری کند.

البته روش دوم برای جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار به داخل صفحه کلید که همان تعبیه ی پوشش و یا غشایی در زیر هر یک از کلید های صفحه کلید می باشد باید به گونه ای باشد تا با هر بار تماس، هوای زیر هر کلید خارج شود و در عملکرد صفحه کلید خللی وارد نکند به گونه ای که کلید های آن سفت شوند و کاربر نتواند به راحتی کار تایپ خود را انجام دهد.

البته این دو روشی که ذکر شد روش هایی بود که ما احتمال می دهیم تا شرکت اپل برای ساخت یک صفحه کلید مقاوم از یکی از این دو روش استفاده کند، با وجود اینکه شرکت اپل هنوز هم در حال تحقیق و بررسی در این زمینه است که چگونه می تواند کیبوردی مقاوم در برابر گرد و غبار را طراحی کند.

اپل و پتنت های مقاوم در برابر گرد و غبار

پتنت اپل در زمینه ی صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک در ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده بود اما به تازگی توسط اپل منتشر شده است.

مطالب مرتبط
کمپانی سونی از موبایل هوشمند XZ2 پریمیوم رونمایی کرد

شرکت اپل اعلام کرده است که پتنت طراحی شده در زمینه ی صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک به گونه ای می باشد که اگر ذرات جامد و مایع مثل شکر بر روی این صفحه کلید بریزند ممکن است باعث شوند تا اتصال الکتریکی در این نوع از صفحه کلید از کار بیافتد حتی کلید های این صفحه کلید گیر کنند و دیگر نتوان از آنها استفاده کرد.

البته لازم است بدانید که طرح چنین پتنت هایی دلیلی بر اثبات این مسئله نیست که حتما قرار است چنین صفحه کلید هایی تولید شوند.

چرا که ممکن است بعد از طراحی این پتنت، پتنت های بسیاری در این زمینه مطرح شوند اما از روی این پتنت ها چنین صفحه کلید هایی ساخته و به بازار عرضه نشود بنابراین در حال حاضر چنین صفحه کلیدی وجود خارجی ندارد بلکه تنها پتنت آن طراحی و ثبت شده است البته امیدواریم که در آینده بتوانیم طراحی و ساخت صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک را توسط شرکت اپل ببینیم.

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.