پردیس کوه یا کوه ضد ایدز، جاذبه شگفت انگیز در ایران، از شایعه تا واقعیت

0

پردیس کوه یا کوه ضد ایدز، جاذبه شگفت انگیز در ایران، از شایعه تا واقعیت

در شهر جم و نزدیک عسلویه، درست در بالای خلیج فارس یک منطقه و کوه شگفت انگیز وجود دارد که ویژگی های منحصر به فرد آن یکی از معجزات جهان را ساخته است که اگرچه در هیچ رکورد یا کتاب تاریخی ثبت نشده است اما در بسیاری از منابع، به عنوان یکی از مکان های ویژه در جهان نامگذاری شده است.

شایعات مختلفی درباره این کوه وجود دارد. از جمله خواص ضد سرطانی و ضد ایدز این کوه. در این مقاله، کارشناسان ایرانگردی وبسایت وردنگار سعی کرده اند که بدون هیچ پیش داوری و با توجه به شواهد علمی در مورد صحت این گفته ها اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنند:

 

کوه مرموز بهشت ​​که به طور محلی به نام پردیس Pardis (Paradise) یا جم کوه Jam Mountain  نامیده شده است در قسمت جنوبی ایران قرار دارد. این کوه بزرگ و با شکوه خاصیتی دارد که از حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر در اطراف کوه، اتومبیل را حتی با آزاد کردن ترمز دستی به سمت خود می کشاند. گفته می شود اگر کسی ماشین خود را در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری از کوه متوقف کند و ترمز دستی را پایین آورد، به طرز شگفت آوری به دلیل خاصیت مغناطیسی کوه، ماشین شروع به حرکت در مسیر صعود به جای حرکت در پایین می کند.

 

 

دیگر ویژگی های تعجب آور این کوه عبارتند از:

-گیاهانی که در حال رشد هستند، مزایای پزشکی متنوعی با مصرف بالا در صنعت داروسازی دارند؛ به خصوص این روزها که علاقه مند به مصرف داروئی گیاهان در حال افزایش است، این مکان از این نظر خاص و ویژه است.

 

-همچنین گیاهی به نام Kaseh که در این منطقه رشد می کند که از آن برای درمان بیماران دیابتی استفاده می شود.

 

مطالب مرتبط
بیماری کبد چرب چیست؟ بررسی علل و راه های درمان

-تولید دیگر این کوه، عسل منحصر به فرد آن است که کاربردهای شفابخش آن ثابت شده است و به طور عمده در ساخت آرامش بخش ها و داروهای ضد التهابی استفاده می شود.

 

-از دیگر ویژگی های تعجب آور این کوه در قسمت شمالی کوه، می توان به رشد درختان زیتون اشاره کرد. زیرا رشد درختان زیتون در این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی بسیاری از مهندسان کشاورزی را شگفت زده کرده است.

 

-علاوه بر این، چشمه های وسیع آب خالصی که از زیر کوه پردیس سرریز می شوند این مکان را بسیار دیدنی و رویایی ساخته است.

برخی از حقایق تاریخی در مورد این کوه و منطقه در اطراف آن:

طبق گفته خانم بدیعه دشتی، محقق و باستان شناس ایرانی در انگلستان، این کوه نزدیکترین فاصله بین زمین و خورشید است. او معتقد است کوه جم قدیمی ترین منطقه مربوط به پالئولیت است. دشتی می گوید: “بقایای موجودات کشف شده در کوه پردیس ، اثبات وجود فسیل های انسانی مربوط به هزاران سال پیش است.”

 

پس از اینکه دشتی گزارش تحقیق خود را به ICHHTO تحویل داد، این سازمان محل سکونت کوه پردیس، یعنی منطقه سن پالئولیتی را در نقشه باستان شناسی ایران (که در موزه ملی ایران نگهداری می شود) را مشخص کرد. در سال ۲۰۰۵ او نامه ای به سازمان ملل متحد برای اعتراض به شناخت تاجیکستان به عنوان گهواره تمدن آریایی نوشت: “با توجه به کشف ماهیت پردیس به عنوان یک منطقه سن پالئولیت و اسناد موجود، تمدن آریایی از ایران ظهور کرده است نه تاجیکستان “.

 

درمان بیماری ایدز از شایعه تا واقعیت

باشگاه خبرنگاران ایران در تاریخ ۰۳ آذر ۱۳۹۴ – ۱۲:۴۵ خبری تحت این عنوان انتشار می دهد:

 

کوهی عجیب در ایران با خاصیت درمان ایدز!

 

پزشکان متخصص بریتانیایی در شهر لندن اخیرا در مقاله ای در روزنامه تایمز ضمن برشمردن این خاصیت از سازمان ملل درخواست کرده‌اند نام این کوه را به کوه ضد ایدز تغییر دهند.

 

مطالب مرتبط
کشف گورستان باستانی در مصر و بقایای یک کشیش مومیایی

در این مقاله گفته می شود:

این کوه که به عنوان بهشت ​​شناخته شده است از توابع عسلویه در استان بوشهر و در نیمه راه از کنگان بندر به فیروز آباد است. قله کوه به خورشید بسیار نزدیک است و در بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استوا است و خاصیت مغناطیسی قوی موجود در این کوه در جهان معروف است.

پزشکان متخصص بریتانیایی در شهر لندن اخیرا در مقاله ای در روزنامه تایمز ضمن برشمردن این خاصیت از سازمان ملل درخواست کرده‌اند نام این کوه را به کوه ضد ایدز تغییر دهند.

 

از جمله خواص خارق العاده ی این کوه کمک به درمان مبتلایان به ایدز است.به خاطر نزدیکی این کوه به خورشید امکان رشد و نمو ویروس های بیماری زا از جمله ویروس HIV صفر است.

 

همانطور که مطالعه کردید منبع این ادعا پزشکان متخصص بریتانیایی و روزنامه تایمز است. در ادامه مقاله هم به نام یک پزشک اشاره می شود:

دکتر Tim Hopkins رییس موسسه ی فوق و دارنده ی مدرک فوق تخصص در رشته ی ایمونولوژی و ویروس شناسی درخواست ایجاد شهرک‌های درمانی برای مبتلایان به ایدز در این منطقه داشته است.

 

با بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان وبسایت وردنگار مشخص شد که مقاله ای تحت این عنوان در روزنامه تایمز وجود ندارد و پزشک نام برده شده یک چشم پزشک است و نه فوق تخصص در رشته ی ایمونولوژی و ویروس شناسی. درخواستی هم مبنی بر ایجاد شهرک‌های درمانی برای مبتلایان به ایدز در این منطقه وجود ندارد. برای دیدن مشخصات کامل دکتر Tim Hopkins بر روی لینک زیر کلیک کنید:

http://health.usnews.com/doctors/tim-hopkins-314082

 

همچنین برای رد این ادعا توصیه می کنیم که دیدگاه مرکز ملی مبارزه با ایدز ایران را مطالعه کنید:

به گزارش مرکز ملی مبارزه با ایدز ایران احتمالا در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف خبری مبنی بر وجود کوهی با خاصیت درمان ایدز را دیده یا شنیده اید. این خبر با این توصیف که “این کوه به دلیل نزدیکی به خورشید و خواص مغناطیسی قوی موجود در آن در جهان معروف بوده و پزشکان متخصص بریتانیایی در شهر لندن اخیرا در مقاله ای در روزنامه تایمز ضمن بر شمردن این خاصیت از سازمان ملل درخواست کرده‌اند نام این کوه را به کوه ضد ایدز تغییر دهند.” در حال انتشار است. سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی ایدز در کشور، این خبر را تایید نمی کند و با توضیحات ذیل اعلام می کند که چنین ادعایی ارزش علمی ندارد.

نسبت دادن خواص فرازمینی به اجسام و پدیده های زمینی سابقه ای طولانی دارد و از نادانی انسانهای اولیه نشأت می گرفته است. امروزه با پیشرفت دانش و آگاهی جایی برای چنین خرافاتی در بین مردمان اندیشمند وجود ندارد. ایدز هم یک پدیده زمینی است و ناشی از یک ویروس که درمانهای دارویی برای آن کشف شده و در همین ایران هم به رایگان در اختیار مبتلایان است. پژوهش های علمی نیز برای تولید واکسن و درمان قطعی آن در جریان است. هر گونه ادعای غیرعادی و فرازمینی در درمان آن نیز هیچ ارزش علمی ندارد.

 

سال ها پیش نیز شایعاتی درمورد خواص عجیب این کوه منتشر شده بود که وبسایت گمانه تکذیبیه مفصلی از جمله درباره ایدز بر آن نوشت.

 

مطالب مرتبط
پولیوز یا تکه های سفید مو چیست؟

از شما مخاطب عزیز درخواست می شود در راستای اطلاع رسانی در این باره و جلوگیری از انتشار چنین شایعاتی در بین مردم لینک این خبر را منتشر کنید. برای سهولت می توانید از لینک کوتاه استفاده کنید.

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.