پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۱۷

0

پژو ۳۰۰۸ مدل۲۰۱۷

 

پژو شرکت خودروسازی فرانسوی که درصدی از فروش خود را حدود ۲۰ سال است که در بازار ایران دارد. پژو پس از ورشکستگی های بسیار در سال های گذشته با تولید پژو ۳۰۰۸ می خواهد از این ناکامی ها فرار کند. این مدل خودرو در راه بازار ایران است و با قیمتی حدود ۱۸۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

 

پژو ۳۰۰۸ تبدیل به خودرو سال اروپا شده است.

 

پژو ۳۰۰۸ مدل ۲۰۱۶ روی پلتفرم ماژولار و مقیاس‌پذیر EMP2 بنا شده که به گفته پژو تا ۱۰۰ کیلوگرم از سلف آن سبک‌تر می‌باشد. طول خودرو ۴۴۵۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور نیز با ۸۰ میلی‌متر افزایش، باعث بهبود فضای سرنشینان شده است.

 

در حال حاضر از هر ۱۰خودروی تولیدی در جهان، یکی شاسی بلند است، هماهنگ با علاقه جهانی، مردم کشورمان نیز هر روز توجه بیشتری به خودروهای کلاس شاسی بلند SUV) و کراس اوور( نشان می دهند و پژو برای عقب نماندن از این قافله در روزهای اخیر مدل ۳۰۰۸ توسط این برند رونمایی گردید که به احتمال فراوان برنامه فروش آن در ایران نهایی خواهد شد.

 

شاید مهم ترین ویژگی مثبت در تولیدات سال های اخیر پژو استفاده از پیشرانه های بسیار کم مصرف و با راندمان بالاست. برای ۳۰۰۸ موتور های بنزینی ۱٫۲ لیتری و ۱٫۶ لیتری انتخاب شده اند که به ترتیب ۱۳۰ و ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارند. چند پیشرانه دیزل به قدرت های ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ اسب بخار هم برای ۳۰۰۸ در نظر گرفته شده که بعید است وارد ایران شود. هرچند هنوز تست میدانی از این خودرو گرفته نشده است اما برای موتور بنزینی ۱٫۲ لیتری شتاب صفرتاصد کیلومتر ۱۲ ثانیه و برای پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۶۵ اسب بخار، شتاب ۹٫۵ ثانیه عنوان شده است.

 

مطالب مرتبط
معرفی ساندبار سامسونگ NW700 در CES 2018

مصرف سوخت پژو ۳۰۰۸ با پیشرانه ۱٫۲ لیتری در اتوبان ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده که قابل توجه است اما پژو وعده داده نمونه هایبرید این خودرو یا موتور ۱٫۲ لیتری به زودی معرفی شود و مصرف سوخت آن تا ۲ لیتر در صد کیلومتر کاهش یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.