فواید مصرف چای سیب و دارچین چیست؟

0

نوشیدن چای داغ سیب و دارچین راه بسیار خوشمزه ای است برای رسیدن به سلامتی. برای بررسی فواید و نحوه دم کردن این چای با وردنگار همراه باشید.

چای سیب و دارچین چیست؟

همانطور که از نامش پیداست چای سیب و دارچین از چای دم کرده، پوست سیب، دارچین و انواع چایی های دیگرآن را به یک نوشیدنی ماندگار تبدیل می کند. سیب و دارچین اثرات بهداشتی و سلامتی بسیاری دارند و از غذاهای سالم محسوب می شود. زمانیکه آنتی اکسیدان ها در چای فعال می شوند، فواید سلامتی را نیز افزایش می دهند. رایحه چای سیب و دارچین یکی از دلپذیر ترین رایحه ها است و طعم و مزه خوبی دارد.

ارزش غذایی چای سیب و دارچین

برای درک حقایق تغذیه ای این چای، همه عوامل را باید در نظر بگیرید. چای سیاه، غنی از ترکیبات پلی فنول و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد و همچنین حدود ۶۰-۵۰ میلی گرم کافئین دارد. پوست سیب دارای کلسیم، پتاسیم،ویتامینC و سایر ترکیبات آنتی اکسیدان می باشد. دارچین دارای تعدادی مواد فعال مانند سینامالدئید و دیگر موا مغذی محلول در آب است که در چای نیز حل می شود.

فواید چای سیب و دارچین 

چای دارچین و سیب دارای مزیتهای سلامت زیادی از جمله تاثیر آن بر دیابت و تنظیم قند خون و تعادل سطح کلسترول است همچنین به کاهش وزن و هضم غذا نیز کمک می کند.

*دیابت:  مواد تشکیل دهنده فعال دارچین بطور مستقیم با کاهش قند خون و تنظیم سطح انسولین در بدن مرتبط هستند که میتواند خبر خوبی باشد برای کسانی که دیابت دارند. این افراد چای را باید بطور منظم مصرف کنند.

*کلسترول: سیب و دارچین به کاهش سطح تری گلیسرید در بدن و کاهش کلسترول کمک می کنند بعنوان مثال پوست سیب شامل ترکیبات متابولیسم کلسترول بدن هستند.

مطالب مرتبط
تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

*هضم غذا:  در دارچین و سیب، فیبر رژیمی ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلفی وجود دارد که می توانند به بهبود روند گوارش کمک کنند و علائمی مانند یبوست و ناراحتی معده را از بین می برد.

*کاهش وزن:  این چای اشتها را سرکوب می کند با این حال مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند که باعث کاهش کالری و کاهش وزن ما می شود.

*بارداری: اگر چه مصرف  بسیاری از چای های گیاهی برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی چای سیب و دارچین بدون کافئین است و می تواند هورمونهای نوسان کننده در دوران بارداری را تنظیم کند و همچنین نوشیدنی آرام بخشی است.

طرز تهیه چای سیب و دارچین

شما می توانید چای سیب و دارچین را به آسانی و با کمی صبر و تحمل در منزل تهیه کنید.

مرحله ۱) ۵ تا ۶ عدد سیب را پوست بگیرید.

مرحله۲) در یک قوری ، ۴ فنجان آب ، پوستهای سیب و یک عدد چوب دارچین و ۲ عدد چای کیسه ای  سیاه را بریزید.

مرحله ۳) قوری را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا ۵ دقیقه بجوشد.

مرحله ۴)  چای را صاف کرده و پس از خنک شدن، بنوشید.

نکته

میتوانید با اضافه کردن عسل یا میخک و همچنین شیر، طعم و مزه چای را تغییر دهید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.