چرا آلوئه ورا برای موها مفید است؟

0

چرا آلوئه ورا برای موها مفید است؟

آلوئه ورا از جمله مواد طبیعی مفید برای پوست و موی بدن است. یافته‌ها نشان از آن دارند که قدمت استفاده از آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های پوستی به ۱۷۵۰ سال پیش از میلاد در بین‌النهرین می‌رسد. گفته می‌شود در برخی از کتاب‌های مصری مربوط به سال ۵۵۰ پیش از میلاد نیز اشاراتی به استفاده از آلوئه ورا در درمان بیماری‌های پوستی شده است. امروزه نیز همواره بر روی تأثیر مثبت آلوئه‌ورا بر روی پوست و مو تأکید می‌شود. اما پرسشی که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت این است که «آیا آلوئه ورا برای موها مفید است؟».

پاسخ ما به این پرسش، بله است و در ادامه خواهیم گفت که چرا آلوئه ورا برای موها مفید می‌باشد.

علل مفید بودن آلوئه ورا برای موها

۱- موجب رشد موها می‌شود:

ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش مهمی در افزایش میزان رشد مو دارند. در واقع برای مناسب بودن رشد مو ترکیبی از این دو مواد بایستی به ریشه‌ی موها برسد. در همین راستا، آلوئه‌ورا از بسیاری ویتامین‌ها از جمله ویتامین C برخوردار است که نقش این ویتامین در کمک به افزایش رشد مو اثبات‌ شده است. افزون بر این، آلوئه‌ورا سرشار از کلسیم، آهن و روی است که هر سه‌ی این مواد معدنی نقشی مهم در افزایش رشد موها دارند.

۲- به تولید کراتین کمک می‌کند:

کراتین یک پروتئین ضروری در موها است که در سلامت و رشد موها نقشی اساسی دارد. جالب اینجاست که الوئه ورا از ۲۲ اسیدآمینه‌ای که موجب تولید کراتین می‌شوند ۲۰ موردشان، از جمله مثیونین و لیزین، را در خود دارد و به این ترتیب می‌تواند برای تولید کراتین مفید باشد.

۳- موجب جلوگیری از ایجاد شوره سر می‌شود:

از قدیم‌الایام از آلوئه ورا جهت درمان درماتیت سبوره‌ای و شوره سر استفاده می‌شده است. گویا تأثیر مثبت آلوئه‌ورا در درمان درماتیت سبوره‌ای به سبب خاصیت مرطوب‌کنندگی آن است.

۴- یک پاک‌کننده‌ی عالی است:

به سبب خواص پاک‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی آلوئه‌ورا است که از آن در اکثر شامپوها و لوسیون‌ها و کرم‌ها استفاده می‌شود. دریافته شده که ۹۹.۵ درصد برگ‌های آلوئه‌ورا را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل است که از ژل این ماده‌ی گیاهی می‌توان برای مرطوب‌کنندگی استفاده کرد. در کل استفاده از آلوئه‌ورا جهت تمیز و خنک کردن پوست و مو بسیار مؤثر می‌باشد.  

*******

حال که نشان دادیم که آلوئه ورا برای موها مفید است، می‌بایست این نکته را نیز توضیح دهیم که چگونه می‌توان از این ماده‌ی گیاهی جهت کمک به سلامت موها استفاده کرد؟ البته که می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را به پوست سر و موی خود بمالید تا از خواص آن بهره‌مند شوید. اما برخی ترکیبات وجود دارند که خواص آلوئه‌ورا را بهتر کرده و موجب استفاده‌ی بهینه‌تر از آن می‌شوند. در ادامه به معرفی ۲ ترکیب از آن‌ها می‌پردازیم.

نحوه‌ی استفاده از آلوئه ورا جهت جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت مو

۱- ترکیب آلوئه ورا و پیاز:

از دیرباز تا کنون در بسیاری از فرهنگ‌ها از آب پیاز برای افزایش میزان رشد مو استفاده می‌شده است. امروزه نیز تأثیر مثبت آب پیاز  بر روی موها به اثبات رسیده است.

ترکیب آب پیاز و آلوئه‌ورا می‌تواند ترکیبی قوی جهت جلوگیری از ریزش مو باشد. برای این کار آب پیاز را بگیرید و آن را با ژل آلوئه‌ورا ترکیب کنید. سپس ترکیب حاصله را روی موها بمالید و ۱ ساعت بعد با آب ولرم شستشو دهید.

۲- ترکیب آلوئه ورا و عسل:

هیچ چیز بهتر از عسل طبیعی برای شوره سر و عفونت پوستی مفید نیست. عسل از مواد ضد قارچی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی برخوردار است و به این ترتیب می‌تواند در درمان درماتیت سبوره‌ای و شوره سر مفید باشد. ترکیب آن با آلوئه‌ورا می‌تواند ترکیبی عالی برای رفع شوره سر باشد. برای این منظور ژل آلوئه‌ورا را با عسل طبیعی ترکیب کرده و بر روی موها بمالید. یک ساعت بعد می‌توانید این ترکیب را با آب ولرم شستشو دهید.

اختصاصی وردنگار – کپی برداری با لینک دهی مستقیم و نام منبع مجاز است

مطالب مرتبط
نحوه مصرف داروی Aviomarin + عوارض و تداخلات دارویی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.