چرا خودروهای کلاسیک از خودروهای مدرن جذاب تر هستند

0

چرا خودروهای کلاسیک از خودروهای مدرن جذاب تر هستند

 

همیشه وقتی صحبت از خودروهای کلاسیک می شود ، اکثر مردم به خوبی از آنها سخن گفته و قدیمی ترها خاطرات خوبی از آنها دارند. حتی جوانترها نیز در دنیای امروز برخی مدل های خودروهای کلاسیک را به خودروهای مدرن ترجیح می دهند و تمایل دارند خودروی آنها ظاهری شبیه به خودروهای کلاسیک داشته باشد.

 

خودروهای مدرن تقریباً قیافه یکسانی دارند.

یکی از دلایل اصلی جذابیت و شخصیت خودروهای کلاسیک ، قیافه و طراحی خودروهای مدرن در طول چند سال اخیر است که به نوعی مدل ها شبیه یکدیگر هستند. البته با ورود تکنولوژی های نوین به صنعت خودرو ، نظارت بر صنعت خودروسازی بیشتر شده و امنیت خودروهای مدرن بسیار بیشتر از خودروهای کلاسیک است ولی هنوز هم برای عاشقان حرفه ای و هنردوست خودرو ، خودروی کلاسیک به خاطر قیافه خاص و طراحی منحصر به فردشان جذابتر است.

 

خودروهای مدرن منحصر به فرد نیستند

با گذشت زمان، تعداد تولید کنندگان خودرو در طول چند دهه گذشته کاهش یافته است. در دهه های اخیر چندین خودروساز در دنیا بدلیل شرایط اقتصادی ادغام شده اند و به یک کمپانی تبدیل شده اند. به دنبال نگرانی هایی همچون سودآوری ، ادغام با یکدیگر انتخاب خودرو همانند خودروهای کلاسیک در دسترس نیست. در حال حاضر تولید مدل جدیدی از خودرو با حساسیت خاصی صورت می گیرد و بدون تست قبل از تولید انبوه و میزان سودآوری و فروش آن ، محقق نمی شود.

 

تغییر ظاهر جلوی خودرو بر اثر تصادفات

در طول چهار دهه گذشته، سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت خودرو جهت بهبود استانداردهای تصادف در تمام وسایل نقلیه انجام شده است. ایمنی که در حال حاضر در خودروها وجود دارد باعث شده که طراحی ظاهری خودروهای مدرن در مقایسه با ظاهر قدیم خودروها بسیار تغییر پیدا کند. این تغییرات ظاهری جذابیت و شخصیت خودروهای مدرن را کمتر نشان می دهد.

 

مطالب مرتبط
استخوان های به جای مانده از حادثه بمب اتمی هیروشیما برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفتند

رانندگی به کمک سیستم های الکترونیکی

رانندگانی که تجربه رانندگی با خودروهای کلاسیک را داشته اند ، بزرگترین تفاوت کلاسیک و مدرن خودروها را سیستم های پیشرفته ای است که در خودروهای مدرن به راننده کمک می کند. آنها اعتقاد دارند این سیستم ها ارتباط راننده با خودرو را کاهش داده و از جذابیت خودرو کاسته می شود.

 

 

بکار رفتن جنس های اصلی و درجه یک در طراحی داخلی خودروهای کلاسیک

یک دلیل بزرگ است که اتومبیل های کلاسیک جذابیت و شخصیت بیشتری نسبت به ماشین های مدرن دارند این است که فضای داخلی از مواد واقعی ساخته شده است. برای مثال در خودروهای جدید از چرم مصنوعی استفاده می شود.

 

بدنه محکم و پر قدرت

دلیل بزرگ جذابیت خاص خودروهای قدیمی و کلاسیک ، بدنه محکم و پر قدرت است. البته موادی که در ساخت بدنه و موتور خودرو استفاده می شد دارای وزن زیادی بود و باعث افزایش مصرف سوخت نیز می شد. ولی برای مدت های زیادی بنزین از قیمت پایینی برخوردار بود و به مصرف زیاد توجه زیادی نمی شد. این بدنه های محکم در برخی تصادفات خود را نشان می داد و احساس امنیت فوق العاده ای به سرنشین می داد.

 

تاثیز فن آوری

 پیشرفت های قابل توجهی در طول سال های اخیر در طراحی داخلی خودروها بوجود آمده است و از فن آوری های زیادی در آنها استفاده شده است و ظاهر داخلی خودروها بسیار تغییر کرده است. اما خودروهای کلاسیک با ظاهر ساده ای در داخل خود دارند ، انسان را بیشتر مجذوب خود می کنند. چون بعضی وقتها دور بودن از تکنولوژی و جهان صنعتی آرزوی هر انسانی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.