علم اثبات نموده که ما به چشم اضافی در پشت سر خود نیاز نداریم

0

علم اثبات نموده که ما به چشم اضافی در پشت سر خود نیاز نداریم

علم اکنون می تواند تأیید کند که معلم کلاس پنجم شما – همان کسی که تا پشتش را به شما می کرد شکلک در می آوردید – ممکن است واقعا در پشت سرش چشم داشته باشد. در حالی که ما نمی توانیم هیچ کدام از ویژگی های جهش یافتگی معروف را تایید کنیم، مطالعه جدیدی نشان داده است که مغز ما اطلاعات بصری کافی را از محیط می گیرد تا به یک درک ۳۶۰ درجه از پیرامون خود برسد. مهندسین دانشگاه توهوکو در ژاپن به تازگی آزمایشاتی را انجام دادند که نشان داد مغز ما با کسب مقدار اطلاعات کافی که از طریق چشم کسب می کند یک نقشه ذهنی را از محیط اطراف خود ترسیم می نماید.

کاملا روشن است که سخت افزار بصری مغز ما با توجه به محدودیت های مشاهداتی که باید با آن ها کنار بیاید، در حال انجام کار برجسته ای است .

تکامل در رشد سلول های گیرنده چشم

تکامل در رشد سلول های گیرنده چشم که شبکیه مهره دارانی مانند ما را تشکیل می دهند رخ داده به طوری که به نظر می رسد می توان پشت سر را نیز مشاهده نمود. این تحقیق نشان داد که ، ما هم اکنون به درک سه بعدی عمیقی از محیط اطراف خود رسیده ایم که سبب فراهم آوردن اطلاعات دقیقی برای مغزمان شده و سبب شده که چشم های ما محیط بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

در واقع مجموعه سلول های حساس به نور که مسئول جمع آوری اطلاعاتی هستند که ما در هر لحظه بر روی آن ها تمرکز می کنیم کمی نسبت به قبل هوشمندتر شده اند. این بدان معنی است که، سیستم دیداری ما از تعدادی از ترفندها برای برای برطرف نمودن ایجاد یک حس موضعی از محیط اطراف استفاده می نماید.

مطالب مرتبط
یک دختر نوجوان پس از 3 هفته استفاده از سیگار الکترونیکی دچار نارسایی تنفسی شد

اما تا چه حد می توان به یک تصویر ذهنی ساده از محیط اطراف دست یافت؟

یادآوری نشانه ها از طریق یادگیری روابط نمادین موجود در محیط اطراف ما، یکی از راه هایی است که مغز برای ایجاد یک تصویر ذهنی از آن چه که نمی بینیم از آن استفاده می کند. اما این چیزی نیست که محققان بدان علاقه مند باشند.

در حقیقت، دانشمندان علاقه مندند تا بر فرایندهای بصری تمرکز نمایند که برای کنترل کاملا مستقیم اقدامات ، بدون هیچ تلاش آگاهانه ای مورد استفاده قرار می گیرند. لذا به منظور تست این روند، محققان ، از شش مانیتور LCD برای ایجاد یک سینمای ۳۶۰ درجه ای اختصاصی در اطراف دانشجویان داوطلب دانشگاه توهوکو استفاده نمودند.

پس از آن هر صفحه ال سی دی ، طرحی از حروف T و L را در شش موقعیت تصادفی نمایش داد، که هر کدام به یک جهت چرخانده می شدند و سبب می شدند الگوها اندکی گیج کننده باشند.

نیمی از طرح ها در هر تست تکرار شدند، در حالی که نیمه دیگر حرف هایی بودند که با این طرح های اولیه ترکیب می شدند.

سرعت درک دقیقی را از آن چه که در پشت سر

نهایتا نتایج به دست آمده از این دانشجویان نشان داد که ما به سرعت درک دقیقی را از آن چه که در پشت سر ما در حال انجام است به دست می آوریم که به ایجاد یک مدل ثابت ۳۶۰ درجه از محیط اطراف در ذهن ما ختم خواهد شد. ما می توانیم این ویژگی انسان ها را چشم سوم بنامیم و این نشانه ای از هشیاری ذهن ما نسبت به محیط اطراف است .
اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.