گیاهان دارویی و آموزش پرورش آنها : چگونه می توان باغی با گیاهان دارویی ساخت

گیاهان دارویی

0

گیاهان مانند ریحان، جعفری، آویشن و پونه می توانند گیاهان قابل رشد در اتاق نشیمن شما باشند و به مواد غذایی مهم تبدیل شوند. هنگامی که شما تصمیم می گیرید می خواهید چه نوع گیاهانی بکارید، می توانید دانه های آن ها را در کمی از خاک های غنی از مواد مغذی بکارید، از یک گیاه دیگر شاخه ای را برش دهید یا یک گیاه کوچک آماده برای رشد را بکارید.

گیاهان به حداقل ۴ تا ۶ ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند تا سالم باشند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آنها را در یک مکان قرار دهید تا بهترین میزان نور را دریافت کنند.

۱-انتخاب گیاهان

پیازچه های گیاهی برای یک گیاه مانند پیاز:

پیازچه یک گیاه برای رشد نیاز به ۴-۶ ساعت نور خورشید در روز و دمای بین ۵۵ درجه فارنهایت (۱۳ درجه سانتیگراد) و ۷۵ درجه فارنهایت (۲۴ درجه سانتیگراد) دارد.

دانه های گیاهان در خاک غنی از مواد مغذی:

جعفری یک گیاه دوست داشتنی است. شما می توانید جعفری را با کاشت دانه یا یک گیاه جعفری کوچک رشد دهید. جعفری یک گیاه مهم برای افزایش عطر و طعم به مواد غذایی شما است و در هنگام نوسان درجه حرارت سالم باقی می ماند.

از جعفری در غذاهایی مانند مرغ، کباب، ماهی، کیک استیک و یا سبزیجات می توانید استفاده کنید. به دنبال یک گیاه جعفری سالم و سبز در باغچه خود باشید یا اگر بذر آن را کاشتید، مقدار زیادی نور خورشید و خاک غنی را برای آن فراهم کنید.

پونه را به عنوان یک گیاه غنی از آنتی اکسیدان ها رشد دهید:

شما می توانید یکی از گیاهان گل سرخ را برای نگهداری در داخل خانه خریداری کنید یا می توانید

از برشی از یک گیاه ارگانیک استفاده کنید. مقدار زیادی از نور خورشید و خاک را برای آن فراهم کنید. برای لذت بردن از عطر و طعم عالی، یک گیاه آویشن را انتخاب کنید. آویشن نیاز به مقدار زیادی نور خورشید – حداقل ۶-۸ ساعت در روز یا بیشتر لازم است. این گیاه در نوسان دما ماندگاری خوبی دارد.

 بذر ریحان را برای رشد گیاهان سالم بکارید:

رشد ریحان می تواند کمی دشوار باشد، ریحان نیاز به گرمای ثابت دارد، بنابراین یک گیاه بزرگ برای رشد را در کنار پنجره های سرد و یا در آب و هوایی که در آن دما مقدار قابل توجهی در شب کاهش می یابد قرار ندهید.

مطالب مرتبط
4 خاصیت آب نارگیل برای کاهش وزن

ریحان برای استفاده در پاستا و بسیاری دیگر از غذاها و همچنین درمان بسیاری از بیماری های مختلف استفاده می شود.

ریحان را در نزدیکی یک پنجره گرم نگه دارید و مانع از کاهش دمای آن شوید.

اگر شما در حال خرید آنلاین بذر ریحان هستید، مطمئن شوید که آن را از یک فروشنده مطمئن تهیه می کنید.

 رزماری را برای داشتن یک گیاه معطر بکارید:

رزماری خوب به عمل می آید اگر از یک گیاه در حال رشد برش خورده باشد یا می توانید یک گیاه رزماری جوان را  تهیه و از آن مراقبت کنید. رزماری تا زمانی که درجه حرارت بین ۴۵ درجه فارنهایت (۷ درجه سانتیگراد) و ۷۰ درجه فارنهایت (۲۱ درجه سانتیگراد) باقی بماند، به خوبی انجام می شود و حداقل ۶ ساعت نور خورشید لازم دارد.

از رزماری در سرکه، روغن یا سس، می توان استفاده کرد.

یک قسمت از یک گیاه رزماری را بردارید و آن را در یک فنجان آب قرار دهید تا ریشه های آن را ببینید.
گشنیز را برای عطر و طعم قوی و مزایای سلامتیش بکارید.

گشنیز نیاز به خاک مغذی و دریافت نور خورشید به صورت کامل دارد، اما می تواند هوای خشک را تحمل کند.

گشنیز با انواع مختلفی از غذاهای گوشتی قابل مصرف است، اما بسیار قوی است. بنابراین مقدار کمی از آن را مصرف کنید.

۲-با کاشت دانه شروع کنید

دانه های خود را از منبع قابل اعتماد بخرید.

شما می توانید از فروشگاه گیاهان محلی خود دیدن کنید تا گیاهانی را که می خواهید، انتخاب کنید یا می توانید بسته های بذر آنلاین را خریداری کنید. هر بسته بیش از ۱۰۰ دانه دارد، که مقدار زیادی دانه را برای شما فراهم می کند.

دانه های خود را از منابع قابل اعتماد و معتبر خریداری  کنید.  شما همچنین می توانید از کارکنان فروشگاه گیاهی محلی خود بخواهید که به شما در خرید آنلاین بذر کمک  کنند.

 یک ظرف دارای خاک غنی از مواد مغذی را آماده کنید:

ظرف باید دارای حفره های زهکشی باشد تا آب از بین خاک گلدان عبور کند، سینی های کوچک دانه ای که برای رشد بسیاری از بخش های مختلف دانه ها طراحی شده اند گزینه خوبی است. ۴/۳ مخزن را با خاک مغذی پر کنید.

شما می توانید خاک گلدانی غنی از مواد مغذی را در یک باغ یا فروشگاه خانگی پیدا کنید. سینی های بذر دارای چندین سوراخ هستند، که برای رشد چندین دانه یا گیاهان مختلف در یک زمان مناسب می باشند.

مطالب مرتبط
کاشت ابرو به روش FUE چه مزایایی دارد؟

 چند بذر را در یک ظرف بپاشید.

اگر از سینی های بذری کوچک استفاده می کنید، ۲-۳ دانه را در هر سینی پراکنده کنید. اگر از یک ظرف بزرگتر استفاده می کنید، ممکن است بخواهید حدود ۵ دانه را در خاک بپاشید، زیرا ممکن است برخی از آنها جوانه نزنند. بذر را به طور یکنواخت بکارید تا هیچ یک از آنها در بالای یکدیگر قرار نگیرند.

دانه ها را با یک لایه ی خوب از خاک پوشانید:

به اندازه کافی بر روی دانه ها خاک بپاشید – ضخامت حدود ۱ سانتیمتر خوب است. یک لایه نازک خاک از دانه محافظت می کند در حالی که اجازه می دهد که نهال کوچک در میان خاک نفوذ کند. پس از انتشار آن در ظرف، انتهای آن را مسدود نکنید.

ظرف را در یک نقطه گرم دارای نور قرار دهید:

هنگامی که بذر کاشته شده است، ظرف را در نزدیکی یک پنجره گرم که مقدار زیادی نور را دریافت می کند یا در یک اتاق گرم قرار دهید. لازم نیست بذر را در زیر نور مستقیم خورشید در هنگام جوانه زدن بگذارید.

با آب پاش، آب را روی بذرها اسپری کنید:

یک بطری اسپری پر از آب پر کنید و خاک را خیس کنید. اگر مطمئن نیستید آنها به اندازه کافی آب دریافت کرده اند، اجازه دهید آب حدود یک ساعت در خاک نفوذ کند و دوباره بذرها را چک کنید – اگر خاک خشک باشد، ممکن است نیاز به آب بیشتری داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که از بشقاب یا سینی پلاستیکی زیر ظرف استفاده کنید تا از آبهایی که از انتهای آن خارج می شوند جلوگیری کنید. برای پوشاندن ظرف جهت حفظ رطوبت خاک از یک قطعه پلاستیکی استفاده کنید.

۳-مراقبت از گیاهان

 برای جمع آوری آب اضافی از بشقاب استفاده کنید:

این عادی است که آب گیاه از میان سوراخ های زهکشی گلدان خارج شود. قرار دادن ظرف در زیر گلدان از نشت آب به جاهای دیگر جلوگیری می کند. انتخاب مخازن تخلیه ساخته شده از پلاستیک یا لاستیک در مقایسه با خاک رس اجازه می دهد تا آب راحت تر عبور کند.

گیاهان را در یک محیط گرم و آفتابی نگهداری کنید:

گیاهان در دمای حدود ۶۵-۷۰ درجه فارنهایت (۱۸-۲۱ درجه سانتیگراد) در داخل خانه و همچنین در معرض نور خورشید غیر مستقیم قرار دهید. اگر درجه حرارت در خارج از خانه در طول شبانه روز کمی کاهش یابد، برای اغلب گیاهان خوب است، تا در طول روز گرم شوند.

مطالب مرتبط
سندرم التهاب روده (IBD) چیست؟

در صورت امکان گیاهان را در کنار یک پنجره ی جنوبی قرار دهید. ریحان یک استثناست – آب و هوای سرد را دوست ندارد و اگر درجه حرارت کاهش یابد، شروع به پایین رفتن می کند.

مانع از برخورد برگ ها به پنجره شیشه شوید تا مانع از گرم شدن و یا سرد شدن بیش از حد شود.

منابع نور مصنوعی را برای کمک به رشد گیاهان تنظیم کنید:

اگر گیاهان قادر به دریافت ۶ ساعت نور طبیعی خورشید در روز نباشند، چراغ های بازتابنده را با لامپ های فلورسنت خریداری کنید. شما می توانید این چراغ ها را ۴-۶ اینچ (۱۰-۱۵ سانتیمتر) بالای گیاهان قرار دهید تا نور کافی را فراهم کنید. این چراغ ها را بسته به نیاز گیاه می توان تا ۱۲ ساعت در روز استفاده کرد.

قبل از آبیاری آنها صبر کنید تا خاک گیاهان خشک شود:

اکثر گیاهان نیاز به آبیاری ثابت ندارند. بررسی کنید که آیا گیاه خشک است یا خیر و اگر چنین باشد، به جای ریختن آب در سراسر برگ ها و ساقه ها خاک را مستقیما آبیاری کنید.

شما می توانید با انگشت خود بررسی کنید که آیا خاک گیاه در نزدیکی ریشه خشک شده است یا نه. اگر این بخش زیرزمینی خشک باشد، وقت آن است که این گیاه آبیاری شود.

گیاه را در معرض آبیاری دائمی قرار ندهید زیرا این می تواند باعث پوسیدگی شود.

برای حفظ گیاهان سالم کود مایع را اعمال کنید:

هنگامی که کود را انتخاب می کنید، از آنهایی که شکوفایی را ترویج می دهند برای حفظ انرژی متمرکز بر ایجاد برگ های جدید اجتناب کنید. دستورالعمل های مربوط به کود را بخوانید تا چگونگی استفاده از گیاهان و همچنین میزان رشد آنها را تعیین کنید. بیشتر کودها هر دو هفته مصرف می شوند.

گیاهان را به منظور رشد بیشتر، هرس کنید.

تقسیم گیاهان به طور مرتب باعث ایجاد برگ های جدید و گسترش گیاه می شود. از بالای گیاه شروع کنید، به سمت راست بروید و برگهای ساقه را برش دهید  هرگز بیش از یک سوم از گیاه را قطع نکنید. از قیچی تیز و تمیز برای برش استفاده کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.