با تاخیر اینتل در تولید چیپست های ” کانن لیک ” امسال از مک بوک پرو ۳۲ گیگابایتی خبری نیست

0

با تاخیر اینتل در تولید چیپست های ” کانن لیک ” امسال از مک بوک پرو ۳۲ گیگابایتی خبری نیست 

همانطور که می دانید در اواخر سال میلادی ۲۰۱۶ بود که کمپانی اپل از محصول MacBook پرو خود رونمایی کرد ، با وجود اینکه کاربران تحت تاثیر ویژگی های این مک بوک نظیر تاچ بار ، صفحه نمایشی با کیفیت و البته بدنه ای باریک با طراحی منحصر به فرد قرار گرفتند از حافظه ی رمی که به این لپ تاپ اختصاص داده شده بود بسیار تعجب کردند چرا که MacBook دارای حافظه ی رم ۱۶ گیگابایتی بود . از این رو بعد از چنین واکنش هایی از سمت کاربران اخبار و شایعات بسیاری در این زمینه که کمپانی اپل قصد دارد یک مک بوک پرو با حافظه ی رم ۳۲ گیگابایتی را روانه ی بازار کند منتشر شد ، با وجود اینکه در اواسط سال میلادی جاری قرار داریم کمپانی اپل هنوز هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده است .

کمپانی اپل در گزارشاتی منتشر کرده است که دلیل اینکه تاکنون هیچ گونه اقدامی در زمینه ی تولید و عرضه ی MacBook پرو ۳۲ گیگابایتی انجام نداده است تاخیر کمپانی اینتل در تولید پردازنده های ۱۰ نانومتری کانن لیک می باشد .

حدود دو سال قبل معاون بازاریابی کمپانی اپل اعلام کرده بود که دلیل استفاده از حافظه ی ۱۶ گیگابایتی در مک بوک استفاده از رم های LPDDR بوده است ، همچنین اعلام کرده بود که اگر بخواهیم این میزان از حافظه ی رم را در نسخه ی بعدی یعنی مک بوک پرو ارتقا دهیم باید از فناوری DDR استفاده کنیم .

کمپانی اپل معتقد است که پردازنده های ۱۰ نانومتری کانن لیک کمپانی اینتل قابلیت پشتیبانی از رم LPDDR4 را دارند از این رو می توان در تولید MacBook و مک بوک پرو ۳۲ گیگابایتی از آنها استفاده کرد . درنتیجه تنها دلیلی که کمپانی اپل هنوز به تولید مک بوک پرو ۳۲ گیگابایتی روی نیاورده است تاخیر کمپانی اینتل در تولید پردازنده های کانن لیک می باشد .

مطالب مرتبط
آئودی R8 ، چرخ عقب متحرک و سرعت 320 کیلومتر در ساعت را با قیمت کمتری به بازار خواهد آورد

منبع

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.