پردازنده Surge S2 شیائومی هشت هسته ای و قدرتمند است

0

پردازنده و چیپست Surge S2 گوشی شیائومی هشت هسته ای و قدرتمند است

گوشی شیائومی surge 2 : شرکت شیائومی یکی از برندهای شناخته شده در زمینه گوشی هوشمند و دیگر لوازم دیجیتال است که تاکنون توانسته عملکرد خوبی را در بازار محصولات دیجیتال از خود نشان دهد و به برندی شناخته شده تبدیل شود.

باتوجه به سختی و پیچیده بودن اسمارت فون، تعداد کمپانی های تولید کننده ی چیپست که بتوانند چیپست هایی را توسعه دهند و از آها در اسمارت فون استفاده کنند خیلی کم می باشد ، اما جالب است بدانید که کمپانی های سامسونگ و هواوی در میان این کمپانی های انگشت شمار توسعه دهنده ی چیپست ها قرار دارند.

البته در سال گذشته کمپانی شیائومی تلاش های چشم گیری برای پیوستن به این کمپانی های انگشت شمار انجام داد و توانست چیپست گوشی شیائومی Surge S1 را تولید کند اما متاسفانه این تراشه سرانجام امیدوار کننده ای نداشت.

البته کمپانی شیائومی دست از تلاش برنداشت و با همکاری با کمپانی TSMC تصمیم دارد نسل دوم این سری از تراشه ها را نیز تولید کند.

براساس گزارشات و اطلاعات بدست آمده، چیپست جدید کمپانی شیائومی بر پایه ی معماری ۱۶ نانومتری می باشد.

علاوه بر این، این چیپست قرار است دارای پردازنده ای هشت هسته ای که دارای دو خوشه ی چهار هسته ای Cortex-A53 و Cortex-A73 همراه با کلاک ۲.۲ گیگاهرتزی باشد. احتمال داده می شود که این چیپست دارای قدرت ذخیره سازی UFS 2.1 و رم LPDDR4 نیز باشد.

البته لازم است بدانید که کمپانی شیائومی اخباری که در زمینه ی این تراشه جدیدش منتشر شده است را تایید نکرده است ولی قرار است از تابستان سال میلادی جاری از چیپست جدیدش در تلفن های همراه هوشمند استفاده کند.

به دلیل اینکه کمپانی های چینی با مشکل تحریم آمریکا مواجه شده اند و امکان خرید قطعات سخت افزاری مانند تراشه خیلی برای آنها سخت شده است، توسعه ی تراشه های پیشرفته توسط کمپانی های هواوی و شیائومی می تواند کمک چشم گیری در مستقل شدن کشور چین در این زمینه بکند.

مطالب مرتبط
برترین سدان های فول سایز لوکس

اگر اطلاعات پردازنده جدید شیائومی صحت داشته باشد پیش بینی می شود شرکت مورد بحث آن را در مدل های رده بالا و میان رده های قدرتمند به کار گیرد تا بتواند حرف های برای گفتن داشته باشد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.