کاشت ابرو به روش FUE چه مزایایی دارد؟

0

کاشت ابرو به روش FUE چه مزایایی دارد؟

یکی از پیشرفته ترین تکنیک های پیوند مو و کاشت ابرو روش FUE است. همه ساله تعداد زیادی از علاقه مندان به زیبایی، نه تنها برای کاشت مو از این روش استفاده می کنند بلکه برای کاشت و ترمیم ابرو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

روش استخراج واحد فولیکولی یا همان روش FUE روشی است که برای برداشتن پیوندهای دهنده و کاشت آن استفاده می شود. علیرغم اینکه روش FUE جدیدترین روش کاشت است هنوز روش استخراج واحد فولیکولی سلول ریشه ای و استخراج واحد فولیکولی خودکار در راس قرار دارد. 

بهترین فضا برای برداشتن موها جهت کاشت ابرو موهای کنار گوش ها می باشد، در این منطقه موها از لطافت خاصی برخوردار بوده و شبیه موهای ابرو می باشد، کاشت ابرو به روش FUE همه نوع ابروها مناسب می باشد حتی ابروهایی که شکسته شده اند یا ابروهایی که قبلا هاشور و یا تاتو شده باشند هم بدون نیاز به پاک کردن تاتو که با عوارض میباشد، میتوان انجام داد. ابروهایی که نازک بوده و یا شکستگی و اسکار داخل انها است هم با این روش قابل انجام هستند.

کاشت ابرو با استفاده از روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE، روشی است که برای حفظ و شکل دهی دوباره دائمی ابرو استفاده می شود.این روش ظاهر ابرو را بهبود می بخشد و مشکلاتی که از لحاظ زیباشناختی در ابروی شخص وجود دارد را برطرف می سازد.

مهمترین ویژگی روش FUE

  • روشی است که صدمه کمی به سر بیمار می زند.
  • بندرت زخم های عمیق قابل روئیت بجا می گذارد.
  • خونریزی و درد کمی دارد.
  • دوره بهبودش بسیار کم است.
  • به پزشک این امکان را می دهد که موی دهنده را حتی از بدن بیمار بگیرد.

تفاوت کاشت مو به روش FUE  با کاشت مو به روش FUT

نحوه استخراج و همچنین انجام کاشت مو به روش FUE به روش FUT بسیار متفاوت است در روش کاشت مو FUT فرد متقاضی را بیهوش می کنند که همین امر باعث عوارض های جانبی فراوانی می شود و همچنین جراحی های طولانی مدت برای برداشت نوار از پوست و ناحیه گالای سر از دیگر معایب کاشت مو به روش FUT می باشد که این موضوع در روش FUE دیده نمی شود همچنین خونریزی های شدید جلسات متعدد و … از دیگر معایبی می باشد که در روش FUE برطرف گردیده است. 

نحوه عمل کاشت و ترمیم ابرو

برای بازسازی تمام یا قسمتی از ابروها می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که مهم‌ترین آن شامل کاشت فولیکول‌های مو یا تار موهای تکی از ناحیه اهدا کننده در ناحیه ابرو و یا جراحی فلاپ یا گرافت می‌باشد که در آن یک قسمت نواری شکل از پوست دارای تارهای مو از جای دیگری از بدن به ناحیه ابرو منتقل می‌شود.

قبل از انجام عمل کاشت ابرو باید بیمار و جراح متخصص کاشت مو بر سر بهترین روشی که با نیازها و شرایط بیمار مطابقت داشته باشد، به توافق برسند. عمل کاشت ابرو معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌گیرد و نیازی به بستری شدن بیمار بعد از عمل نخواهد داشت. عوارض بعد از عمل نیز معمولاً فقط محدود به یک درد و ورم مختصر می‌باشد.

مدت زمان لازم برای عمل کاشت ابرو 

مدت زمان لازم برای انجام این عمل بستگی به آن دارد که چند تار مو باید در ناحیه ابرو کاشته شود. اگر کاشت ابرو بیشتر در قسمت انتهای پایینی آن (دُم ابرو) باشد، ممکن است که به ۲ تا ۳ ساعت وقت نیاز داشته باشد، اما اگر در انتهای بالایی و قسمت ضخیم‌تر ابرو باشد، احتمالاً در حدود ۳ تا ۵ ساعت طول می‌کشد. علت اینکه کاشت مو ابرو تا این حد زمان‌بر است، به خاطر آن است که تک تک تار موهای پیوندی باید دقیقاً در جایگاه درست خود در ابرو قرار بگیرد.

مراقبت های پس از کاشت ابرو

استفاده از کیسه یخ به منظور کمتر شدن درد های احتمالی پس از کاشت ابرو.

پس از کاشت ابرو در هنگام فعالیت های روزانه سر را بالا نگه دارید.با این کار فشار وارد شدخ به بدن کمتر می شود.

  • پس از کاشت ابرو فرد می بایست تا چند هفته ی اول در هنگام خواب یا استراحت با زاویه ۴۵ درجه بخوابد.
  • افرادی که کاشت ابرو انجام می دهند بهتر از به مدت ۲۴ ساعت استراحت نمایند و از معرض تابش مستقیم نور خورشید دور باشند.
  • سعی کنید پس از کاشت ابرو به مدت یک هفته تا جایی که امکان پذیر است از آرایش کردن صورت و ابرو پرهیز شود.
  • پس از کاشت ابرو هنگامی که بهبودی تحت نظر پزشک مسجل شد می توانید موهای ابرو را رنگ نمایید.
  • از دارو ها و مسکن هایی که پزشک معالج برای بیمار تجویز کرده است به موقع استفاده شود تا از عفونت های احتمالی پیشگیری گردد. علاوه بر این مصرف به موقع و به اندازه داروها (طبق تجویز پزشک معالج) سبب بهبود درد های ناشی از کاشت ابرو خواهد شد.

در طول هفته دوم و سوم، ابرو بسیار زیبا به نظر می رسد دلیل آن این است که هنوز ابرو کاشته شده پر است و ریزشی صورت نگرفته است. در واقع موی کاشته شده ۲ تا ۳ هفته بعد می ریزد و سپس رشد دوباره تا ۴ ماه پس از آن ادامه خواهد داشت. تا حدود ۶ ماه ابرو متراکم تر و متراکم تر خواهد شد. به دلیل اینکه موهای دهنده از پوست سر گرفته شده اند باید آن را به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز هدایت کرد و گاهی مواقع در صورت نیاز مقداری تمیز کردن لازم دارد. چرخه رشد دوباره پس از کاشت ابرو ۶ الی ۸ هفته به طول می انجامد.

محدودیت و مشکلات کاشت ابرو 

۱- موها معمولا از سر برداشته می شوند بنابراین سرعت رشدشان مانند همان موی سر است وبلند شدند وباید هر ۲ هفته یکبار کوتاه شوند و همچنین ازنظر جنس و ضخامت ورنگ کاملا همرنگ موی ابروها نیستند ولی امکان دارد به مرورزمان تاحدزیادی شبیه موهای ابرو گردند . ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد.

۲- فاصله موهای کاشته شدن بیشتر از موای طبیعی ابرو هستند . البته باتکرار جلسات پیوند می توان این فاصله ها را کمتر کرد . این در مورد کسانی که تاتو دارند وروی تاتو مو کاشت می دهند مشکلی ایجاد نمی کند زیرا تاتو این فاصله ها مخفی می کند .

۳- به دلیل جابجائی موها از پوست سر به ناحیه ابرو و دسترسی که به پیاز موها دارد می شود موهای کاشت شده ۲ ـ ۴ هفته پس از کاشت دچار ریزش شده لذا فرد بایستی حداقل ۳ تا ۶ ماه صبر کند تا موها مجددا رشد کنند .

۴- ریسک کمی در کاشت ابرو وجود دارد با اینحال ممکن است مدت زمان صورتی بودن ناحیه کاشت طولانی شود، یا ابروی کاشته شده رشد ضعیفی داشته باشد یا ممکن است ابرو از جهتی که قرار بوده در آن رشد کند منحرف شود یا حتی تراکم بیش از حد در آن قسمت داشته باشد. 

یک واقعیت زشت در مورد کاشت ابرو به روش های سنتی

  1. در روش های رایج و سنتی مانند FUT خواب مو و مدل مو به شکل عروسکی می باشد.
  2. استفاده از تکنسین های بی تجربه کاشت یکی از مواردی است که در انجام روش های رایج و سنتی بسیار دیده می شود.
  3. کاشت ابرو به روش FUT دارای جراحی و بیهوشی بوده و همچنین از بخیه و برش های عمیق در آن استفاده می شود.
  4. جلسات متعدد و همچنین با زمان های طولانی از معایب و مضرات استفاده از روش های سنتی و رایج کاشت ابرو می باشد.

در روش جدید، خواب و مدل ابروها به دلخواه شخص می باشد و حتی تراکم آن می تواند به انتخاب شخص باشد که در روزه کاشت ابرو برای شخص با طرح دلخواه او طراحی و سپس پیوند انجام میشود، در کاشت ابرو به روش FUE محدودیتی از بابت برداشت و کاشت نخواهیم داشت و پس از پیوند ابروی شخص رشد موهای پیوند شده را بین چهار الی هفت ماه شاهد هستیم که این تکنیک قابل رشد و قابل اصلاح بوده و مادام عمر ماندگار است.

 

مطالب مرتبط
نحوه مصرف بیسوپرولول ( Bisoprolol ) + عوارض و تداخلات دارویی

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.