کاشت مو یا ترمیم مو به روش HRT

0

کاشت مو یا ترمیم مو به روش HRT یکی از جدیدترین روش ها می باشد که علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است. این روش باعث درمان طاسی می شود. در مواردی که فرد بانک موی خوبی برای کاشت موی طبیعی ندارد، این روش می تواند یک روش انتخابی ایده آل باشد. همچنین افرادی که طاسی آنها بسیار زیاد است، بهتر است از کاشت مو به روش HRT استفاده کنیم. 

کاشت موی مصنوعی یا ترمیم مو 

در ترمیم مو می توانیم بدون نیاز به بانک شخص ، موها را روی پوست سر ترمیم کنیم که بسیار مناسب برای افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و یا بیمارانی از جمله : پسوریازیس ، آلوپسی ، سوختگی ، افراد تحت شیمی درمانی و … می باشد.

ترمیم مو به روش اچ آر تی HRT

  1. در ترمیم مو به روش HRT از موی طبیعی فرد استفاده می شود. این در حالیست که در روش های قدیمی تر از ترکیب موی طبیعی و مصنوعی استفاده می شود.
  2. همانطور که در حالت طبیعی موهای ناحیه جلوی سر و شقیقه نازک تر هستند و موهای پشتی ضخیم تر هستند، برای ترمیم مو به روش HRT نیز از موهای با ضخامت کمتر برای ترمیم جلوی سر و از موهای با ضخامت بیشتر برای ناحیه پشت سر استفاده می شود.
  3. موهایی که حالت قرارگیری آنها به سمت راست است به همان طورت در سمت راست و موهایی که جهت قرارگیری آن ها به سمت چپ است در قسمت چپ سر قرار می گیرند.
  4. خط فرق و خط رویش در روش ترمیم مو HRT وجود دارد.
  5. تراکم موی زیادی به دست می آید.
  6. ایجاد عفونت و حساسیت و قارچ بسیار احتمال کمی در این روش دارد.
  7. ممانعتی برای استحمام مداوم و رنگ کردن مو و سشوار کشیدن مو وجود ندارد.

روش های کاشت مو به روش اچ آر تی (hrt):

کاشت مو در روش hrt به سه دسته مختلف تقسیم میشود:

  • در اولین روش موهای طبیعی شخص را که برداشت کردیم در زیر پوست شخص کاشت میشود این روش برای زمانی میباشد که فرد مبتلا به طاسی کامل است.
  • در دومین روش به این شکل است که موهای برذاشت شده از شخص را روی پوست سر استفاده میکنیم این روش نیز برای افرادی است که تقریبا دچار طاسی میباشند.
  • در سومین روش از گرافت ها استفاده میکنیم و آنها را در لابلای موهای کم تراکم جایگزین میکنیم این روش بیشتر مناسب افرادی که دارای موهای کم پشتی هستند است.

مزایای ترمیم مو به روش HRT

۱-    در ترمیم مو به روش HRT  بانک مو از موهای صد در صد طبیعی استفاده میشود ولی در ترمیم موها به روش های سنتی و قدیمی از مخلوط موهای طبیعی و الیاف پلاستیکی استفاده میکنند.

۲-    در ترمیم مو به روشHRT  بانک مو برای قسمت جلوی سر و شقیقه ها (که معمولا ضخامت موها نازک تر از پشت سر میباشد) به همان شکل از موهای نازک استفاده میشود و برای پشت سر موهای زخیم تر استفاده میکنند.

۳-    در ترمیم مو به روش HRT  موهایی که ماهیتشان راست چین است یعنی خواب مو به سمت راست می باشد در قسمت راست سر استفاده میشود و موهایی که ماهیتشان چپ چین است بعبارتی خوابشان به سمت چپ است در قسمت چپ سر استفاده میشود.

۴-    ترمیم مو به روش هاس سنتی و قدیمی فاقد خط رویش (Hairline) و خط فرق هستند ولی یکی از اصلی ترین ارکان ترمیم مو به روش HRT  خط رویش و خط فرق کاملا طبیعی ، است.

۵-    تمامی متریال استفاده شده در ترمیم مو به روش HRT  کاملا بهداشتی بوده و دارای تاییده از نهاد ها و سازمانهای معتبر جهانی می باشند در حالیکه یکی از معایب ترمیم مو به روش های قدیمی و سنتی استفاده از متریال تقلبی و بعضا صنعتی است.

۶-    از دیگر معایب ترمیم مو به روشهای قدیمی و سنتی تراکم بسیار کم آن میباشد در حالی که تراکم موهای ترمیم شده به روش HRT بسیار بالاست.

۷-    نکته دیگری که لازم به ذکر آن است استفاده و بهره مندی روش HRT از دانش نوین روز دنیاست بصورتیکه افراد بعد از ترمیم مو دچار هیچگونه عوارض ، حساسیت یا بیماریهای قارچی و … نمیشوند این مساله مهم حاصل از استفاده ی دانش روز دنیا برای ترمیم مو به روش HRT  است.

۸-    استحمام همه روزه ، سونا ، استخر ، انجام تمامی فعالیت های ورزشی و … قابلیت رنگ ، مش ، سشوار ، اتو ، ژل و…از جمله مزایای این روش با سایر روش های رایج میتوان دانست.

عوارض جانبی ترمیم مو به روش HRT 

اولین مورد از عوارض جانبی ناشی از ترمیم مو به روش HRT که ممکن است شما تجربه کنید، “شوک ریزش مو” است. شوک ریزش مو به معنی کم‌پشت شدن ناگهانی موهای شما می‌باشد. این عارضه معمولاً به صورت موقتی است و بعد از مدتی برطرف می‌شود.

در موارد نادری که احتمالاً این مشکل به خودی خود حل نشود، لازم است از روش‌های جراحی و کاشت مو برای حل مشکل استفاده کنید.

یکی دیگر از عوارض جانبی که اغلب بیماران از آن شکایت دارند، خارش پوست سر است. دقت کنید که اصلاً نباید سعی کنید سر خود را بخارانید، زیرا این کار می‌تواند مشکل را از قبل هم بدتر کند. به جای آن تا وقتی که احساس خارش پوست سر شما برطرف می‌شود، سعی کنید پوست سر را کمی مرطوب کنید.

کاندیدهای مناسب برای ترمیم مو به روش HRT 

تقریباً ۸۰ درصد از آقایان و ۹۵ درصد از بانوان دچار ریزش موی شدید متقاضی بالقوه این عمل محسوب می‌شوند. در مراکز تخصصی مو پس از یک ارزیابی کوتاه مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای مناسب بودن ترمیم مو را به روش HRT  را تعیین می‌کنند.

دوران بهبودی پس از ترمیم مو به روش HRT 

دوران بهبود HRT  کوتاه‌تر از دوران بهبود اکثر عمل‌های جراحی است و بیمار معمولاً می‌تواند فعالیت‌های معمول خود را پس از یک تا دو روز از سربگیرد. برخی پزشکان از بیماران می‌خواهند صبح روز بعد از عمل برای معاینه پوست سر و آموزش نحوه مراقبت از موهای کاشته شده به کلینیک مراجعه کنند.

طول عمر موهای ترمیمی 

ماندگاری اکثر موهای ترمیمی ۳ تا ۵ سال است. طول عمر موهای کاشته شده در مجموع به مدل مو و نحوه مراقبت بستگی دارد. بهره‌گیری از دو سیستم طول عمر مو را به ۴ تا ۸ سال افزایش می‌دهد.

گردآوری و تدوین : خانم پاشایی

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد

 

مطالب مرتبط
اطلاعاتی در مورد مکمل غذایی Nerve renew - درمان نوروپاتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.