کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای با صد سال عدم نیاز به سوخت

0

کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای با صد سال عدم نیاز به سوخت

کانسپت کادیلاک : در این مقاله با کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای با صد سال عدم نیاز به سوخت آشنا می شویم.

ما دائما به دنبال منابع جایگزین دیگر انرژی برای قدرت دادن به ماشین هایمان هستیم. برخی  استفاده از برق را برای کار کردن موتور وسیله نقلیه ی خود، انتخاب کرده اند. ماشینی هم وجود دارد که می تواند به جای گاز با آب کار کند.

 

اما آیا شما تا به حال چیزی از ماشین هسته ای شنیده اید؟

خوشبختانه، با پیشرفت تکنولوژی امروز، مفهوم ماشین هسته ای اکنون در دسترس ما قرار دارد. مهندسان به صورت شبانه روزی، در حال توسعه این ماشین فوق العاده هستند که سازگار با محیط زیست است.

 

در نمایشگاه خودرو شیکاگو، مفهوم سوخت توریم در کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای به دنیا نمایش داده شد. طبق گفته سازنده، چنین خودرویی کمتر برای محیط زیست سمی است و می تواند بدون نیاز به سوخت گیری صد سال عمر کند. گفته می شود کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای بر اساس سوخت توریم ساخته خواهد شد که بر روی یک راکتور هسته ای نصب می شود.

 

تا به امروز هیچ نمونه اولیه کار برای کانسپت کادیلاک با سوخت هسته ای معرفی نشده است، اما چارلز استیونس، شرکت تحقیق و توسعه MIT، در حال کار بر روی یک نسخه اولیه از راکتور MaxFelaser است. این راکتور، لیزر توریم را می سازد که می تواند قدرت کافی برای اجزای یک ماشین بدون انتشار گازهای مضر را تولید کند.

 

MaxFelaser برای تبدیل آب به بخار تحت فشار، مورد استفاده قرار می گیرد که توربین را به حرکت در می آورد و در فرآیند تولید برق کمک کننده می باشد. این سیستم باید قادر به تولید ۲۵۰ کیلووات قدرت خالص باشد که در هنگام حرکت تبدیل به ۳۳۵ اسب بخار می شود.

 

مطالب مرتبط
شرکت انویدیا اعلام کرد پشیبانی از سیستم های 32 بیتی را پایان خواهد داد

بیشتر بخوانید:

اوج تکنولوژی طراحی ماشین کانسپت یا مفهومی ۲۰۱۷

 

راکتور، با این حال، وزنی حدود ۵۰۰ پوند دارد که به آسانی می تواند زیر کاپوت ماشین قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

تاریخچه کامل تبدیل جیپ از یک خودروی نظامی به یک رانگلر شهری

انفجار موتور دیزل سه قلوی کامینز

سریعترین شاسی بلند یا SUV جهان، لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.