کاوشگر کاسینی به ماموریت نهایی نزدیک می شود: فرود بر سطح زحل

0

کاوشگر کاسینی به ماموریت نهایی نزدیک می شود: فرود بر سطح زحل

 

با نهایی شدن ماموریت کاوشگر کاسینی، برای ماموریت نهایی خود یعنی فرود بر روی سطح سیاره زحل بعد از ۱۳ سال آماده می شود.

دانشمندان ناسا در روزهای اخیر، جزییات آخرین ماموریت کاوشگر کاسینی که فرود آن به سطح زحل است را به انجام رساندند. رویدادی که چند روز دیگر، یعنی ۶ اردیبهشت ماه انجام می شود.

لیندا سپیلکر دانشمند پروژه کاسینی می گوید: مرحله پایانی این ماموریت خود یک ماموریت جدید است. ما به مکان جدیدی می رویم و با کاوشگر کاسینی اطلاعاتی را کسب خواهیم کرد که فقط به این طریق می توان بدست اورد.

وی می افزاید: اسباب حیرت نخواهد بود اگر برخی از این اکتشافات که با کاسینی به ان دست می یابیم بهترین و جامع ترین باشد.

کاسینی که از سال ۲۰۰۴ در مدار زحل قرار دارد مسافت ۲۴۰۰ کیلومتر را طی خواهد کرد تا بر سطح این دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی فرود بیاید. لیندا سپیلکر دانشمند پروژه کاسینی می افزاید: مدار هایی که در آخرین مرحله از آن ها می گذرد برای اولین بار پاسخی به پرسش مبدا و عمر حلقه های زحل را در اختیار خواهد گذاشت. این کار با اندازه گیری دقیق جرم حلقه ها انجام می شود. اگر حلقه ها حجیم تر از آن چه ما فکر می کنیم باشند شاید نشانی از این باشد که آن ها به همان کهنسالی زحل هستند.

این اولین بار در تاریخ خواهد بود که سفینه فضایی در چنین فاصله نزدیکی از زحل قرار می گیرد. ماموریتی که ناسا امیدوار است با آن دانش بیشتری از ساختار داخلی این سیاره و مبداء حلقه های اطراف آن در اختیار قرار دهد. کاوشگر کاسینی در طی این دوازده سال که در مدار زحل به اکتشاف مشغول بوده اطلاعات بسیاری را به ناسا مخابره کرده است.

مطالب مرتبط
رقابت بی ام و M760Li با مرسدس AMG's Mighty S63

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.