چه مقدار کرم ضد آفتاب می تواند از شما در برابر آفتاب محافظت نماید

0

چه مقدار کرم ضد آفتاب می تواند از شما در برابر آفتاب محافظت نماید

کرم ضد آفتاب : فصل تابستان و آفتاب سوخته شدن در زیر نور خورشید نزدیک است و این بدان معنی است که اگر از کرم های ضد آفتاب مناسب برای پوستتان استفاده نکنید، آسیب جدی به دی ان ای سلول های پوستی خود وارد خواهید کرد و خود را در معرض ابتلا به سرطان های بالقوه مرگبار قرار خواهید داد. بر طبق گفته بنیاد سرطان پوست، هر ساله بسیاری از آمریکایی ها به سرطان پوست مبتلا می شوند و این بیماری تا کنون ۱۰۰۰۰ هزار نفر را به کام مرگ فرو برده است.

عامل اصلی این سرطان های پوستی مرگبار که معمولا به واسطه ی اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شوند نور آفتاب یا تخت های سولاریوم است که برای برنزه شدن از آن ها استفاده می شود.
هر کدام از این موارد در نوع خود می تواند باعث ایجاد سرطان شود و این احتمال نیز وجود دارد که به رشد سلول های سرطانی کمک نمایند. اگر این علائم به سرعت تشخیص داده نشود، ملانوم می تواند به سایر نقاط بدن نیز گسترش یابد و به غیر قابل کنترل ترین سرطان های مرگبار تبدیل شود.

شاخص UV رو به افزایش است

بنابراین استفاده از برخی کرم های ضد آفتاب به منظور محافظت از پوستتان در برابر نور خورشید بسیار مهم است و مخصوصا این امر در ماه های گرم تابستان که شاخص UV رو به افزایش است و اشعه های خورشید قوی تر هستند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

بنابراین دو کارشناس پوست به بررسی این موضوع پرداختند که چه مقدار کرم ضد آفتاب باید مورد استفاده قرار گیرد، اینگونه کرم ها چه مدت باید بر روی پوست باقی بمانند و روش استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب چگونه است؟ بهترین توصیه هایی که این دو کارشناس ارائه نمودند به شرح زیر می باشد:

مطالب مرتبط
رژیم غذایی کدو تنبل چیست؟ فواید و قوانین + برنامه غذایی

SPF کرم ضد آفتاب شما تنها برای دو ساعت پس از مالیدن کرم ضد آفتاب بر روی پوستتان، حفاظت کافی را فراهم می نماید.

جان زامپلا، متخصص پوست موسسه سلامت لانگوم در این خصوص، می گوید: هنگامی که ما در مورد استفاده مجدد از کرم های ضد آفتاب، هر دو ساعت یک بار صحبت می کنیم، به این خاطر است که SPF کرم ضد آفتاب شما بعد از دو ساعت کارایی لازم را ندارد.

این محققان توضیح دادند که عدد SPF درج شده بر روی کرم ضد آفتاب در واقع میزان محافظت از پوست شما را توسط آن کرم ضد آفتاب ، در بازه ی زمانی دو ساعت پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نشان می دهد. بنابراین هنگامی که در حال آفتاب گرفتن در زیر نور خورشید هستید و یا در آفتاب شدید به پیاده روی رفته اید بهتر است هر دو ساعت یک بار، کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
زامپلا در ادامه صحبت هایش گفت: اگر شما ضد آفتابی با SPF  ۵۰ را در ساعت ۱۰ صبح به پوست خود بمالید،  احتمالا هنوز هم در برابر نور آفتاب محافظت خواهید شد، اما SPF  محافظت کننده از  شما دیگر ۵۰ نیست و شاید چیزی در حدود SPF  ۱۰ باشد.

برای حفاظت کامل، ضد آفتابی با حداقل SPF  ۳۰ را استفاده کنید.

این اطلاعات توسط آکادمی آمریکایی متخصصین پوست ارائه شده است.

دیوید لفل، متخصص پوست و نویسنده ” راهنمایی های جامعی برای مراقبت کامل از پوست” و رئیس بخش جراحی های پوست دانشکده پزشکی ییل می گوید کرم ضد آفتاب  با حداقل spf 30 همان چیزی است که حتی خود من هم از آن استفاده می کنم.

برای اکثر افراد، این گونه کرم های ضد آفتاب  محافظت کافی را به عنوان یک سپر در برابر حدود ۹۶٪ از اشعه های خورشیدی UVB مضر، چه در ساحل یا در زمین گلف فراهم می آورند.

مطالب مرتبط
سرطان : دانشمندان خبر از چگونگی سرعت بخشیدن به رادیوتراپی می دهند

اما پوست های حساس  بهتر است از ضد آفتاب هایی با SPF  ۵۰ برای حفاظت بیشتر از پوست خود استفاده کنند، در عین حال لفل می گوید مزایای ضد افتاب هایی با SPF بالای ۵۰ تنها اندکی بیشتر از ضد آفتاب هایی با SPF 30 است..

این گونه ضد آفتاب های ویژه برای برخی قسمت های بدن و صورت که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند  کاربرد بهتری دارند و محافظت بیشتری را در برابر اشعه های مضر خورشیدی ارائه می کنند.

چنین قسمت هایی می تواند شامل گوش، پیشانی، گونه ها و بینی باشند.

بنابراین کرم ضد آفتاب  خود را در طول روز با خود داشته باشید. زامپلا در این خصوص می گوید که هر روز  کرم ضد آفتاب خود را با خودش به محل کار می آورد. او می گوید:  حتی خود من هم وقت نمی کنم که به طور مداوم هر دو ساعت یک بار، کرم ضد آفتابم را تمدید کنم. در حقیقت،   احتمالا دو بار در روز این کار را انجام می دهم. اما زمانی که تمام روز در خارج از خانه هستم هوشیارتر عمل می کنم و به خصوص در  ساحل سعی می کنم هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتابم را تمدید کنم.

به گفته لفل، شما باید روزانه بخشی از صبح خود را به اعمال کرم های ضد آفتاب بر روی پوستتان اختصاص دهید و این درست مثل مسواک زدن دندان ها برای پوستتان حیاتی است.

وی گفت: با انجام چنین رفتارهای منظمی، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که شما به ناراحتی های پوستی مبتلا نشوید و این کار به یکی از عادات روتین روزانه تان تبدیل شود.
زامپلا با این ایده موافق است و  می گوید عادت مراقبت از پوست در برابر نور خورشید به عنوان یک عادت روزانه ،مزایای بلند مدت بسیاری را برای پیشگیری از سرطان پوست و همچنین حفاظت از پیری برای شما به ارمغان می آورد.

مطالب مرتبط
محافظت در برابر نور آفتاب و جلوگیری از سرطان پوست با کرم ضد آفتاب

زنان باید از ضد آفتاب بیشتری بر روی سینه و گردن خود استفاده کنند در حالی که مردان باید از پوست صورت خود بیشتر مراقبت کنند.

لفل می گوید که زنان باید به شدت در برابر آفتاب از سوختن گردن و قفسه ی سینه ی خود مراقبت کنند چون به این زودی ها درمان نمی شود و می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد. در عوض  برای مردان، او توصیه می کند هر کس که اندکی از موهای سرش ریخته باید کرم ضد آفتاب را به نقاط طاسی و گردن خود بمالد تا از ریزش بیشتر موهایش جلوگیری نماید.

وی گفت: ما شاهد سرطان های پوستی بوده ایم که روی پوست سر فرد ایجاد شده اند. بسیاری از تحقیقات علمی وجود دارد که نشان می دهد آفتاب گرفتن ملایم به صورت منظم می تواند برای استخوان ها، خلق و خو و موهای شما مفید باشد لکن این امر برای آفتاب شدید صدق نمی کند.

HILARY BRUECK, BUSINESS INSIDER
۲۷ MAY 2018

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.