پرداخت ۱.۱ میلیارد دلار به کمپانی HTC از سوی گوگل و سود سرشار در سه ماهه نخست ۲۰۱۸

0

کسب سود اچ تی سی در سه ماهه نخست ۲۰۱۸

شرکت اچ تی سی را می توان یکی از کمپانی های مطرح تولیدکننده اسمارتفون و دیگر دستگاه های دیجیتال دانست که هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را معرفی می کند.

کمپانی HTC  در سال گذشته با کمپانی گوگل یک قرارداد امضاء کرده بود که همین قرارداد باعث شده است تا کمپانی HTC در سه ماهه اول سال میلادی جاری برای اولین بار در سه سال گذشته به سوددهی قابل توجهی برسد . موضوع قراردادی که بین کمپانی HTC و کمپانی گوگل بسته شد بر این اساس بود که ، قرار شد کمپانی گوگل در ازای استخدام کارکنان بخش طراحی تلفن های هوشمند HTC در شرکتش ، ۱.۱ میلیارد دلار به کمپانی HTC پرداخت کند . از این رو ۲ هزار نفر از مهندسان بخش طراحی تلفن های همراه هوشمند کمپانی HTC تحت نظارت و مدیریت شخصی به نام ” ریک اوسترلو ” به کمپانی گوگل انتقال یافتند .

قراردادی که کمپانی HTC با کمپانی گوگل امضاء کرد و همچنین مبلغ هنگفتی که گوگل به HTC در ازای استفاده از مهندسان بخش طراحی آن به این کمپانی پرداخت کرد باعث شد تا کمپانی HTC در کنار ضرری که در سه ماهه ی ابتدایی سال میلادی جاری کرده بود پس از سه سال به سود دهی شگفت انگیزی برسد . میزان سود دهی HTC در سه ماهه ی ابتدایی سال ۲۰۱۸ برابر است با ۷۱۰ میلیون دلار . از این رو می توان گفت که چنین سود دهی توانسته است ضرر ۵۸۰ میلیونی این کمپانی را کاهش دهد و به هزینه های عملیاتی این کمپانی در آینده کمک کند .

با وجود اینکه قرارداد بین HTC و گوگل مزیت ها و سود دهی بالایی برای کمپانی HTC داشته است اما مشکلی نیز برای این کمپانی ایجاد کرده است که این مشکل از دست دادن تعداد زیادی از مهندسین بخش طراحی تلفن همراه هوشمند این کمپانی است که شرایط رقابت با سایر شرکت های تولید کننده ی تلفن های همراه هوشمند مانند سامسونگ ، آیفون و ال جی را برای این کمپانی دشوار ساخته است . البته کمپانی HTC با عملکردی قابل قبولی که در زمینه ی هدست های واقعیت مجازی دارد شاید بتواند از این سمت به پیشرفتش ادامه دهد .

مطالب مرتبط
ادغام واحد های گوشی هوشمند و واقعیت مجازی اچ تی سی

با این حال کمپانی HTC قصد ندارد از طراحی و ساخت تلفن های همراه هوشمند کناره گیری کند و میدان رقابت را خالی بگذارد چرا که این کمپانی در حال آماده سازی شرکتش برای رونمایی از یک پرچم دار جدید می باشد که احتمال می دهیم نام آن U12 باشد و دارای نمایشگر لبه به لبه ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ ، چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه ۶ گیگابایت رم و حافظه ی داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی باشد .

پیش بینی می شود در آینده نزدیک شاهد رونمایی پرچمدار جدید کمپانی موسوم به U12+ باشیم که تاکنون شایعات بسیاری پیرامون آن منتشر شده و هیچ یک به تایید یا تکذیب نرسید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.