برندینگ و کسب و کار : کسب و کار شما الماس است یا لبو !

کسب و کار

0

کسب و کار شما الماس است یا لبو !

” گران ترین الماس جهان با نام صورت فلکی ، توسط یک شرکت سوئیسی به قیمت ۶۸ میلیون دلار خریده شد.”

«صورت فلکی» (Constellation) نام گران‌ترین الماس جهان است که در نمایشگاه پاریس، توسط شرکت جواهر سازی و مجموعه‌دار سوئیسی «گریسوگونو»(Grisogono) خریداری شد.

وقتی این خبر را خواندم، ناخودآگاه به یاد صحبتهای دکتر شاهین فرهنگ – دکتری روانشناسی از آمریکا – افتادم و با عاریه گرفتن از آن، جرقه ای در ذهنم نقش بست.

همگی، لبو فروش ها را دیده ایم که فریاد می زنند: لبو لبو… همیشه هم سرشان شلوغ است و مشتریانشان زیاد. برای آنها فقط و فقط فروش و سود مهم است و به مساله دیگری فکر نمی کنند. اما تا به حال الماس فروشی را ندیده ایم که فریاد بزند: الماس الماس…! آنها صبور هستند؛ مدتهای زیادی، حتی سالیان زیادی زمان می برد تا الماس آنها به فروش برود. زیرا هر کسی سراغ الماس نمی آید، کسانی خریدارش هستند که قدرش را می دانند، قیمتش را می پردازند و شیوه نگهداری از آن را بلد هستند. هیچ وقت الماس برای اینکه دور و برش شلوغ باشد و زود به فروش برود، لبو نمی شود.

تعداد زیادی ازکسب و کارهای اطراف فاصله زیادی تا الماس شدن ندارند

به کسب و کارهای اطرافم که نگاهی می کنم شاهد این هستم که تعداد زیادی از آنها فاصله زیادی تا الماس شدن ندارند و یا بعضی ها زمانی الماس بودند اما به دلیل عدم رعایت بسیاری مسائل و به خصوص اخلاقیات کاری، سالهاست که فرسنگ ها با الماس شدن فاصله گرفتند. برای الماس شدن باید صبوری کرد، باید با تمام وجود تلاش کرد و باید خالص بود.

از قدیم هم همیشه می گفتند که اگر خواهان آن هستید انسان موفقی باشید  کسب و کار موفقی داشته باشید باید در شرایط سخت قرار بگیرید تا مثل الماس آب دیده شوید. شاید در گذشته معنای این جمله برایم کمی مبهم بود اما در شرایط فعلی کاملا آن را درک می کنم.

الماس سخت‌تر از هر چیز دیگری است که می‌شناسیم.

مطالب مرتبط
3 اشتباه رایج رژیم غذایی لاغری : دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی

راستی از کسب و کار که بگذریم، در طول سالهای زندگی خودمان چقدر سعی کردیم الماس بمانیم؟ الماس همیشه الماس است… ارزشمند، درخشان، زیبا و منحصر به فرد.

شاید زمان آن فرا رسیده که تلنگوری به خود و کسب و کارمان بزنیم و مسیر درست را پیدا کنیم.

مرجان جانقربان – سخنران، مشاور برندینگ و طراح برند

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.