کود می تواند خانه هایتان را گرم کند

0

کود می تواند خانه هایتان را گرم کند

محققان دانشگاه واترلو در حال توسعه فن آوری جدیدی برای تولید گاز طبیعی تجدید پذیر از کود هستند، که می توان آن را در سیستم تامین انرژی موجود برای گرمایش خانه ها و صنایع برق مورد استفاده قرار داد. این فناوری جدید باعث حذف گازهای مضری که از طریق  تجزیه کود در مزارع ایجاد می شود می گردد و آن را به جایگزینی برای گازهای طبیعی فسیلی که باعث گرم شدن کره زمین در سال های اخیر شده اند، تبدیل می کند.

دیوید سیماکوف، استاد مهندسی شیمی دانشگاه واترلو، در این خصوص اذعان داشته است که: “روش های متعددی برای استفاده از این رویکرد وجود دارد. سیماکوف در ادامه سخنانش بیان داشت:

این فناوری می تواند برای استفاده از انواع مختلف کود، به ویژه  کود گاو و کود خوک، حیاتی باشد. گاز طبیعی تجدید پذیر تولید شده از این کود ها، علاوه بر این که توسط صنایع و خانه ها استفاده خواهد شد، می تواند در بخش حمل و نقل جایگزین سوخت دیزلی کامیون ها که، منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه ای است گردد.

برای آزمایش این تئوری، محققان مدل کامپیوتری یک مزرعه دو هزار هکتاری تولید فراوردهای لبنیاتی را در جنوب اوهایو برای جمع اوری  کود و  تبدیل آن به بیوگاز در سیستم های بی هوازی مورد مطالعه قرار دادند. بعضی از این بیوگازها در حال حاضر در ژنراتورها برای تولید برق استفاده می شوند که باعث کاهش اثرات زیست محیطی کود و همچنین تولید حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از انرژی آن می شوند.

محققان می خواهند با تولید بیوگازهای کود به گاز طبیعی تجدید پذیر به موفقیت عظیمی دست یابند و ازین گاز در صنایع مختلف بهره برند. این فرایند شامل مخلوط کردن آن با هیدروژن، و سپس منتقل کردن آن به یک مبدل کاتالیزوری است.

مطالب مرتبط
گوگوش یا فائقه آتشین، خواننده‌ای که برای اولین بار چک مدت‌دار را به اقتصاد ایران تحمیل کرد

واکنش شیمیایی رخ داده در مبدل، متان را از دی اکسید کربن موجود در بیوگاز تولید می کند. این فرایند که به عنوان متاناسیون ، شناخته شده به انرژی الکتریکی برای تولید هیدروژن نیاز دارد، لکن این انرژی الکتریکی را می توان با استفاده از سیستم های بادی و خورشیدی تجدید پذیر و یا از شبکه برق در زمان های مصرف کم به دست آورد.

نتیجه این فرایند، گازی طبیعی و تجدید پذیری است که تقریبا تمام پتانسیل انرژی کود را داراست و همچنین کارآیی انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کرده، اما تنها مقداری از تأثیر گازهای گلخانه ای را دارا می باشد.

سیماکوف در پایان سخنانش بیان نمود که: “این که چگونه می توانیم با استفاده از زیرساخت های موجود  از استفاده از انرژی سوخت های فسیلی به سوی به کار گیری انرژی های تجدید پذیر گام برداریم، یک موفقیت فوق العاده خواهد بود. مطالعه مبتنی بر مدل سازی نشان داد که سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری برای احداث یک سیستم متاناسیون در مزرعه انتاریو، با احتساب یارانه های دولتی برای گاز طبیعی تجدید پذیر، دارای بازده پنج ساله خواهد بود .

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.