۱۰ راهکار طبیعی برای بهبود کیست های چرکی

0

۱-استفاده از کمپرس آب گرم برای کاهش درد و خشک شدن چرک

در صورت مشاهده کیست های چرکی ، استفاده از گرما می تواند در را تسکین دهد.با استفاده از یک حوله گرم، محل کیست ها را کمپرس کنید. این کار را بطور مرتب ، دو بار در روز انجام دهید تا درد کاهش یافته و چرک تخلیه شود.

۲-استفاده از چای کیسه ای گرم برای تسکین درد

چای دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است. یک چای کیسه ای را به مدت ۱ دقیقه در آب جوش بگذارید و سپس بر روی کیست قرار دهید. حدود ۱۰ دقیقه بر روی کیست بگذارید تا تانن های موجود در چای آزاد شده و در پوست نفوذ کنند.

۳- روغن درخت چای رقیق شده جهت ضد عفونی کردن کیست

شستشوی پوست با صابونهای ضد عفونی کننده، معمولا برای افرادی که دارای کیست های چرکی هستند، جهت کنترل رشد باکتری های مضر توصیه می شود. یک جایگزین طبیعی، روغن درخت چای است که، خواص ضد میکروبی زیادی دارد. در واقع، مطالعات نشان می دهد که روغن درخت چای اثر قابل توجهی روی کیست ها دارد. این روغن بسیار شبیه آنزیم پر اکسید بنزوئل است که برای مقابله با کیست های چرکی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن چای را با روغن زیتون رقیق کنید و بر روی مناطق آسیب دیده بزنید. قبل از استفاده، بر روی قسمتی از پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که به این روغن حساسیت ندارید.

۴- استفاده از زرد چوبه برای مبارزه با التهاب

زرد چوبه بطور سنتی برای مقابله با اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اکسیدان قوی آن بنام کورکومین بعلت اثر ضد التهابی و ضد میکروبی، شناخته شده است. مصرف کور کومین بصورت خوراکی ممکن است به شما در مبارزه با کیست های چرکی کمک کند. استفاده هر روزه از چای زرد چوبه و در پخت و پز، به این امر کمک میکند. شما هم چنین می توانید از پودر زرد چوبه و آب یک خمیر صد باکتری تهیه کنید و برای درمان آکنه استفاده نمایید. آن را یک بار بر روی جوش بزنید و پس از خشک شدن بشوئید.

مطالب مرتبط
شوق ورزش و خرید لباس ورزشی

۵-داشتن یک رژیم غذایی

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی در بروز کیست های چرکی نقش دارد. مطالعات نیز بیان کننده این هستند که پرهیز از فرآورده های لبنی و داشتن رژیم غذایی با غذاهایی که گلیسمی کمی دارند، منجر به کاهش علائم میشوند. هر دو هورمون جنسی مردانه و زنانه نقش مهمی در رشد توده های چزکی دارند. غذاهای دارای گلیسمی زیاد، سطح انسولین را افزایش می دهد و محصولات لبنی تولید پروتئینی بنام IGF-1 را تشدید میکند.انسولین و پروتئین IGF-1 اندروژنهای موجود در بدن را به سطح پوست میرسانند و باعث ایجاد توده ها و ضایعات چرکی میشوند.

۶- غذاهای غنی شده با روی مصرف کنید

روی، یکی از مواد مغذی مهم است که به سیستم ایمنی بدن کمک میکند و در درمان زخم و سنتز DNA تاثیر دارد. این ماده معدنی همچنین در بهبود کیست های چرکی موثر است. یک مطالعه نشان داده است هنگامی که افراد مبتلا به این بیماری، گلوکونات روی را مصرف کردند، بهبودی نسبی یافتند و برخی دیگر از بیماران حتی سلامتی کامل خود را پیدا کردند. روی از واکنشهای پوستی و التهابی نیز جلوگیری می کند. صدف خوراکی، مرغ، خرچنگ و گوشت قرمز منبع خوبی از روی هستند. شما همچنین می توانید با پزشک خود مشورت کرده و مکمل دریافت کنید.

۷-اگر دارای اضافه وزن هستید، وزن خود را کاهش دهید

اگر وزن زیادی داشته باشید، از بین بردن این چربی های اضافه یکی از موثر ترین روشهای کنترل کیست های چرکی است. حتی ۱۰% کاهش وزن برای مبارزه با این کیست ها موثر است. از دست دادن وزن، منافع دیگری نیز برای افراد مبتلا به کیست های چرکی، دارد. برخی تحقیقات نشان می دهد افرادی که از این وضعیت رنج می برند، خطز ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت در آنها افزایش می یابد. کاهش وزن نیز می تواند این خطرات را کاهش دهد. برای کم کردن وزن، برنامه ای که شامل یک رژیم متعادل با کالری کم و ورزش منظم است را، تهیه کنید و هدفتان کاهش وزن بطور آهسته و پایدار باشد (۲-۱ پوند در هفته). هر گونه رژیم غذایی یا ورزش شدید نه تنها پیامدهای دراز مدتی دارد، بلکه ممکن است ایمنی بدن شما را کاهش دهد.

مطالب مرتبط
طاسی مردانه «آلوپسی آندروژنیک» و بررسی روش های درمان قطعی آن

۸-سیگار را ترک کنید

سیگار کشیدن نه تنها برای سلامتی شما مضر است، بلکه میتواند نشانه های کیست های چرکی را بدتر کند. ترک سیگار می تواند شدت علائم و همچنین انعطاف پذیری بدن شما را کاهش دهد.

۹-  اجتناب از اصلاح پوست تحریک شده، پوشیدن لباسهای تنگ و استفاده از عطر و ادوکلن

تحریک پوست می تواند به شیوع این بیماری دامن بزند. اجتناب  از اصلاح مناطق آسیب دیده، همچنین، در این مناطق از دئودورانت ها و عطر ها استفاده نکنید زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند. لباسهای تنگ میتوانند باعث اصطکاک شوند. لباسهای گشاد بپوشید و لباسهای زیر تنگ نپوشید.

۱۰- اجتناب از عرق کردن

گرما و عرق میتوانند منجر به زخم شدن شوند. بنابراین ازاماکن گرم و عرق کردن دوری کنید. بعضی از متخصصین پوست حتی پیشنهاد محصولات ضد عرق میدهند، اما این نیز ممکن است در دراز مدت عوارضی را ایجاد کند. حتی اگر تصمیم به استفاده از ضد عرق داشتید با متخصص پوست خود در باره محصولاتی که ممکن است برای شما مفید باشد صحبت کنید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.