۲۲ غول بزرگ دنیا را ببینید و شگفت زده شوید قسمت دوم

0

۲۲ غول بزرگ دنیا را ببینید و شگفت زده شوید قسمت دوم

۱۱-Sandy Allen (آمریکا)

او در زمان حیاتش به عنوان قد بلندترین زن شناخته شده بود.۱۶سال نیز به همین عنوان معروف بود. هنوز هم آلن بلند قد ترین زن آمریکایی شناخته می شود.

او قدی برابر ۲۳۴ سانتی متر دارد. همانند یاو، آلن هم در بخش هیپوفیز مغزش توموری داشت که سبب ترشح بی رویه هورمون رشد می شود.

او برای جلوگیری از  رشد بی رویه در سن ۲۲ سالگی طی یک عمل جراحی تومور را از سرش خارج کرد.

او در سال های آخر عمرش مجبور شد برای راه رفتن از ویلچر کمک بگیرد. او سال آخر زندگی اش را در مرکز سالمندان گذراند و در سال ۲۰۰۸ در حالی که ۵۳ سال داشت از دنیا رفت.

 

۱۰-Margo Dydek (لهستان)

قد مارکو به بلندی ۲۱۹ سانتی متر بوده است. این زن لهستانی در یک تیم بسکتبال به عنوان بازیکنی موفق بازی می کرد. او حتی لقب بلند قدترین بازیکن حرفه ایی را به خود اختصاص داده بود.

او در سال۲۰۱۱، قبل از مرگش به همراه دو پسر و همسرش در بریسبن زندگی می کرد.

 

۹-Uljana Semjonova (شوروی)

او در بین سال های ۷۰ تا ۸۰ بازیکن بسکتبال و همچنین برنده مسابقات چندگانه اروپا و شوروی بوده است. به علاوه او در سال های ۱۹۷۶ و ۱۹۸۰ برنده مدال المپیک بوده است.

با اینکه با قدی برابر۱۸۶ سانتی متر بلند قدترین زن جهان به حساب نمی آید اما اندازه پاهایش بزرگ بوده تا جایی که کفش های مردانه با سایز۵۸ (اروپا) یا سایز ۲۱(آمریکا) را می پوشیده است.

 

۸-Malee Dvangdee (تایلند)

او بلند قدترین زن تایلندی و دومین زن قد بلند آسیایی به حساب می آمده است.

قد او حدود ۱۸۵ سانتی متر بوده، اما متأسفانه در دوران جوانی از دنیا رفته است.

 

مطالب مرتبط
عکس هایی از مدل های جدید سبزه برای نوروز96

۷-Sun Fang (چین)

او در سال ۱۹۸۷ متولد شده و با داشتن قدی به اندازه ۲۲۲ سانتی متر بلند قد ترین زن چینی و همچنین قد بلند ترین زن زنده در دنیا به حساب می آید.

در سال ۲۰۱۲ بعد از فوت یاو او لقب بلند قد ترین زن دنیا را گرفت. مردم او را به دلیل شباهت  اش به یاو اشتباه می گیرند.

 

۶-Alicia Jay  (آمریکا)

آلیشیا با قدی به اندازه ۲۰۱ سانتی متر یک وبلاگ نویس و متخصص مد زنان است. او تنها ۳۵ سال سن دارد و بلند قدترین زن باکره شناخته شده است.

او می گوید به دلیل داشتن قدی بلند، برقرار کردن رابطه با دیگران برایش سخت بوده است. آلیشیا منتظر است تا همسر آینده اش او را پیدا کنید.

 

۵-Heather Greene (آمریکا)

او بلند قدترین زن بومی لاس وگاس می باشد. اندازه قد او بر حسب اینکه کفش پاشنه دار مورد علاقه اش را بپوشد یا خیر متفاوت است.

بدون کفش، قد او برابر ۱۹۸ سانتی متر و با پوشیدن کفشش به ۲۱۹ سانتی متر می رسد. قد او پس از رسیدن به ۱۵ سالگی هیچگونه تغییری نکرده است.

 

۴-Svetlana Singh (هند)

قد او و همسرش به ترتیب ۲۱۹و ۲۰۱ سانتی متر می باشد. بزرگترین پسر آنها هم قدبلند است. آنها پسر سه ساله ایی دارند که قدش ۵ فوت است. او در طول روز ۲۰ وعده غذا مصرف می کند.

والدین او آرزو دارند که او در آینده بتواند بسکتبال بازی کند و در یکی از دانشگاه های آمریکا مشغول به تحصیل شود.

 

۳-Rumeysa Gelgi (ترکیه)

او با داشتن قدی به بلندی ۷ فوت قد بلند ترین نوجوان دنیا شناخته شده است. پزشکان نوعی بیماری به نام سندرم ویور (weaver) را در او تشخیص داده اند.

او می گوید احساس می کند دختر خاصی است و آرزوی رسیدن به یک رکورد جهانی را دارد. با این حال او دوست ندارد قدش از این بلند تر شود زیرا در حال حاضر هم برای راه رفتن از واکر کمک می گیرد.

 

مطالب مرتبط
آب های گرم اقیانوس در حال ذوب کردن یخچال های قطبی هستند

۲-Elisany Silva (برزیل)

سیلوا یک مدل ۱۸ ساله برزیلی است که قدی به اندازه ۲۱۰ سانتی متر دارد. او به تازگی با دوست پسرش نامزد کرده.

 جالب است بدانید که نامزد سیلوا تنها ۱۶۴ سانتی متر قد دارد. آنها در کنار یکدیگر بسیار خوشحال هستند و قصد بچه دار شدن دارند؛ اما سیلوا به خاطر وجود تومور در سرش نگران است. موضوع این است که او می پذیرد بچه دار شود یا خیر؟

 

۱-Zeng Jinlian (چین)

او بلند قدترین زنی است که تا به حال  به دنیا آمده است.

تا به امروز ۱۷ نفر قدی برابر ۲۴۳ سانتی متر داشته اند اما قد او حتی از این اندازه هم گذشته و به۲۴۹ سانتی متر رسیده بوده است. او متاسفانه در سن ۱۷ سالگی از دنیا رفته است.

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

غول های ۲۲ تا ۱۱ را اینجا ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.