۱۲ راه موثر برای مبارزه با آنفلوانزا در فصل زمستان

۱۲ راه موثر برای مبارزه با آنفلوانزا در فصل زمستان

“آیا شما کمی احساس خستگی می کنید و یا همکارتان فقط سرفه می کند؟ می دانید که فصل آنفلوانزا رسیده و نگران آن هستید که ممکن است توسط انواع آن آلوده شوید؟”

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت health وبسایت وردنگار تهیه شده است، می توانید با بسته مبارزه ای آنفولانزا که با داروهای تأیید شده توسط پزشکان و متخصصان مراقبت های سلامتی پر شده، به جنگ آنفولانزا بروید.

۱۲ راه موثر برای مبارزه با آنفلوانزا در فصل زمستان عبارتند از:

 

۱-واکسن آنفولانزا

مراقب باشد که افسانه هایی که در مورد تزریق واکسن می شنوید شما را از تزریق آن منصرف سازد. دکتر دن مک گای، از بیمارستان کودکان Helen DeVos در گرند راپیدز میشیگان، می گوید:

“تزریق واکسن آنفولانزا به شما این اطمینان را نمی دهد که دچار آنفولانزا نشوید. بعضی از افراد ممکن است قرمزی در محل تزریق و تب خفیفی را تجربه کنند اما این علایم بیماری آنفلوآنزا به حساب نمی آید و شما به دریافت هر ساله واکسن آنفولانزا نیاز خواهید داشت، حتی اگر سال گذشته آن را دریافت کرده باشید.”

از نظر دکتر دن مک گای ،”هر ساله در ویروس های آنفلوآنزا جهش هایی ایجاد می شود، که گاهی اوقات کم و گاهی اوقات بسیار زیاد هستند.

در پاسخ، ترکیب واکسن آنفولانزا هرساله تغییر می کند، بنابراین شما می توانید ایمنی نسبت به سویه هایی که بیشترین احتمال ابتلا به آنها وجود دارد را دریافت کنید.”

 

۲-استفاده از ضدعفونی کننده ها در محل کار و خانه

میکروب ها در فضاهای عمومی بسیار زیاد هستند اما میکروب ها در خانه ممکن است در مکان هایی که ما کمتر انتظار مواجه با آن ها را داریم مانند پرده های دوش، پنهان شوند. دکتر تانیا آلتمن، متخصص اطفال می گوید:

“مهم است که میکروب های مضر را از مناطق معمول خانه، مدرسه یا دفتر کار خود حذف کنیم.”

” به منظور از بین بردن ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا از ضد عفونی کننده های تأیید شده مانند ضدعفونی کننده های Clorox Disinfecting Wipes، برای سطوحی که اغلب در معرض تماس هستند مانند دستگیره های در، کلید چراغ ها یا اسباب بازی ها، استفاده کنید.” همچنین بعد از استفاده از حمام و دستشویی دست های خود را بشویید.

دکتر آلتمن همچنین به بیماران خود و کودکان می گوید که بعد از بازی در خارج منزل یا قبل از غذا خوردن هم، دست های خود را بشویند. اما اگر واقعا می خواهید بدون اینکه میکروبی را با خود به همراه بیاورید، درهای ورودی را ببندید و حتما قبل از لمس چشم ها، بینی و دهان خود دست های خود را بشویید.

یک بسته بندی مناسب از دستمال های ضدعفونی کننده، اسپری و ژل برای زمان هایی که شستشو با آب و صابون در دسترس نیست، با خود به همراه داشته باشید.

 

مطالب مرتبط
افزایش طول عمر با انجام امور روزانه

۳- سرخارگل (اکیناسه)

اگر می خواهید آنفولانزا را از بین ببرید، شروع به فشار دادن مقداری سرخارگل (اکیناسه) کنید. این یک درمان طبیعی است که واقعا به خوبی عمل می کند.

دکتر جاکوب تیتل باوم، توصیه می کند. ” این محصول مثل قرص پیشگیری برای ویروس ها عمل می کند و آن ها را از به روز شدن مجدد دور می کند. سرخارگل (اکیناسه) می تواند برای پیشگیری از عفونت ها مورد استفاده قرار گیرد و همچنین با بروز اولین نشانه های آنفولانزا آن را متوقف می سازد.”

 

۴-بادام ها

استرس و سیستم ایمنی تضعیف شده هموار کننده مبتلا شدن به آنفلوانزا به حساب می آیند. برای مبارزه با آنفولانزا، از خودتان مراقبت کنید. دکتر کاترینا کیسر، متخصص تغذیه می گوید: “بدن شما یک موجود زنده است که برای مبارزه با میکروب های مضر وارد شده از محیط اطراف، به مراقبت روزانه نیاز دارد.

با این حال، حتی با وجود بهترین مراقبت ها، شما ممکن است به آنفولانزا مبتلا شوید. بادام زمینی می تواند وقتی احساس خستگی می کنید، سلامت شما را تقویت کند”.

کایزر می گوید: “یک فنجان بادام، حاوی تقریبا ۵۰ درصد از میزان توصیه شده روزانه ویتامین E است که سیستم ایمنی بدن شما را افزایش داده و استرس را کاهش می دهد.”

 

۵-محصولات پروبیوتیک

همه ما این روزها می شنویم که باکتری های خوب در روده مزایای سلامتی با خود به همراه دارند. تحقیقات نشان می دهد که ۸۰ درصد از سیستم ایمنی بدن ما در روده مان قرار دارد. ربکا لی، آرن نویسنده Remedies for Me می گوید:

“وقتی ما به مقدار کافی باکتری های خوب در بدنمان نداریم، پاتوژن ها وارد شده و ما را مستعد ابتلا به عفونت، بیماری، سرطان ها و سایر اختلالات می کند.”

لی توصیه می کند: ” برای ایجاد یک سیستم ایمنی قوی در طول سال غذاهای غنی از پروبیوتیک، مصرف نمایید. این غذاها  شامل غذاهایی مانند ماست، کفیر، کامبوچا و غذاهای تخمیر شده است. همچنین می توانید مکمل های پروبیوتیکی را امتحان کنید.”

 

مطالب مرتبط
پروفسور کیوان مزدا ؛ جراح برجسته ستون فقرات در دنیا

۶-عصاره میوه  آقطی سیاه (انگور کولی)

عصاره آقطی سیاه (انگور کولی) یکی از موثرترین غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی است که می توانید از آن در بسته ضدویروسی خود استفاده کنید. دکتر تیتل باوم می گوید:

” این اولین انتخاب شما برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا است و باید مصرف آن در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از آنفلوآنزا شروع شود.”

دکتر تیتل باوم توضیح می دهد که: “مکانیزم آن بسیار جذاب است. مانند دزدان دریایی که سعی دارند خود را وارد کشتی نمایند، این ویروس ها قلاب هایی به نام هماگلوتینین دارند که از آن ها برای جذب سلول ها و نفوذ به آن ها استفاده می کنند. آقطی سیاه (انگور کولی)، این قلاب ها را خنثی می کند، به طوری که ویروس ها نمی توانند بر روی سلول های شما بچسبند و آنها را آلوده کنند.”

 او همچنین شربت گیاهی ViraPro را توصیه می کند که حاوی آب میوه آقطی سیاه (انگور کولی) است و سیستم ایمنی بدن را با محتویاتی مانند روی، ویتامین A و ویتامین D تقویت می کند.

 

۷-غرغره کردن

آماده باشید تا آب را وارد گلوی خود کرده و بعد از غرغره کردن به بیرون تخلیه نمایید. مطالعات امیدوار کننده دکتر گوستاوفرر، متخصص ریه و نویسنده کتاب Cough Cures، نشان می دهد که غرغره کردن باعث کاهش ۴۰ درصدی عفونت های حاد تنفسی می شود.

برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه با بتادین غرغره کردند، در حالی که دیگران این کار را با آب انجام دادند. هر دو روش منجر به کاهش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی شد.

اما دکتر فرر می گوید که غرغره کردن با بتادین، به دلیل سمی بودن توصیه نمی شود و نباید به صورت خوراکی استفاده شود. در عوض، از محلول نمک یا نمک با کایلیتول استفاده کنید، مانند اسپری های شستشو دهنده طبیعی دهان.

 

۸-روغن های ضروری

اگر رایحه دارچین باعث گرم شدن و راحتی درون بدنتان می شود، ممکن است بخواهید روغن های ضروری را به بسته ضد آنفولانزای خود اضافه کنید. روغن های معطر و طبیعی مطمئنا باعث آرامش و تسکین علائم آنفلوآنزا می شوند.

 

۹-بخور

اگر از زمستان گذشته از دستگاه بخور خود استفاده نکرده اید، وقت آن رسیده است که آن را پیدا کنید و قبل از شروع فصل آنفلوانزا آن را پاکسازی نمایید. یک دستگاه بخور برای فصل آنفولانزا ضروری است.

برخی مطالعات نشان می دهد که در طول زمستان رطوبت به کمتر از ۱۰ درصد کاهش می یابد، که موجب انتقال عفونت ویروسی می شود. هنگامی که رطوبت بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش می یابد، انتقال ویروسی از بین می رود.

دکتر فرر یک مرطوب کننده یا بخور گرم برای بزرگسالان و یک مرطوب کننده یا بخور خنک برای کودکان (برای جلوگیری از سوختگی) با یک مانیتور نشان دهنده میزان رطوبت را توصیه می کند.

 

مطالب مرتبط
ده قانون طلایی برای مراقبت از مو

۱۰-گون یا استراگالوس

این گیاه هزاران سال است در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد و در کوه های ایران هم به وفور یافت می شود. دکتر الیزابت ترتنر، یک پزشک طب سوزنی می گوید:

“تحقیقات نشان می دهد که گون، دارای خواص ضد ویروسی است و سیستم ایمنی را تحریک می کند و این نشان می دهد که ممکن است به حملات بر علیه ویروس کمک کند.

استراگالوس تولید سلول های سفید خون را افزایش می دهد بنابراین بدن می تواند ترکیبات ضد ویروسی خود مانند آلفا و گاما اینترفرون تولید کند که عموما در برابر حملات ویروسی محافظت کننده می باشند. شما می توانید استراگالوس را به مقدار جزیی، به صورت قرص یا ریشه آن را مصرف کنید.

 

۱۱-پونه کوهی

شما ممکن است تبلیغاتی برای تولید کنندگان مرغ دیده باشید که برای جلوگیری از بیماری ها به جای آنتی بیوتیک ها از پونه استفاده می کنند.

به نظر می رسد تولید کنندگان مرغ از یکی از قدرتمندترین آنتی بیوتیک های طبیعی به نام پونه کوهی نباید غافل شوند . دکتر لی بیان می کند:

“تحقیقات نشان می دهد روغن پونه کوهی حاوی ترپن و کارواکرول است که مواد شیمیایی طبیعی می باشند که به طور فعال با باکتری ها، قارچ ها، مخمر ها، انگل ها و ویروس ها مبارزه می کنند. “

 

۱۲-چای زنجبیل

هنگامی که شما احساس ناراحتی می کنید، یک فنجان چای داغ یک روش آرام بخش برای خلاصی از شر سرماخوردگی است. شما می توانید ادویه های به خصوص و داروهای گیاهی برای برطرف کردن آنفولانزا به آن اضافه کنید.

ترکیبات خوشمزه ای مانند زنجبیل، تسکین دهنده می باشند. زنجبیل به برطرف کردن حالت تهوع کمک می کند و زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است که طبق گفته دکتر لی، به طور گسترده برای درمان علائم آنفولانزا از جمله سرفه، گرفتگی و سردرد استفاده می شود.

 

نویسنده مقاله: لیسا کانکلین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.