رژیم بگیرید تا لاغرتر و جوانتر بمانید

0

با پیروی از این برنامه، براورمن این وعده را به شما می دهد که با داشتن رژیم غذایی، قادر به از دست دادن وزن خود هستند و میتوانید وزن خود را با خوردن غذاهای خوشمزه و سالم حفظ کرده و احساس جوانی کنید.

با توجه به سخنان براورمن، هنگامی که ما با از دست دادن وزن به مشکل  برمیخوریم، به این دلیل است که میزان مواد شیمیایی در مغز ما، تعادل خود را از دست میدهند. او چگونگی تاثیر مواد شیمیایی مختلف در مغز را بر روی روند پیری، افزایش وزن و میزان انرژی توضیح میدهد و در عین حال مشخص میکند که چگونه غذاهای مختلف، ادویه ها و چای ها می توانند این مواد شیمیایی را به تعادل مناسب خود بازگردانند.

اصول بنیادی این رژیم

در ابتدا، افراد رژیمی، آزمایشی را برای ارزیابی خود انجام میدهند تا کمبود مواد شیمیایی را شناسایی کرده و از میزان وجود آنها اطلاعاتی را به دست آورند. از نتایج این آزمایش، به آن دسته از مواد شیمیایی که برای حفظ تعادل نیاز دارند، دست پیدا میکنند . براورمن ،در مورد مواد شیمیایی مغز مانند دوپامین، سروتونین، گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) و استیل کولین بحث میکند و توضیح میدهد که چگونه عدم تعادل بین این مواد شیمیایی، میتواند شخصیت، مدیریت وزن، اعتیاد به مواد غذایی و پیری را تحت تأثیر قرار دهد.

راه حل ایجاد تعادل مواد شیمیایی در مغز، میزان مصرف مواد غذایی است و این امر با انتخاب انواع مختلفی از غذاهای تازه، گیاهان، ادویه جات و انواع چای میباشد که سطح انرژی شما را افزایش داده و با ایجاد حس سیری بلند مدت، از گرسنه شدن شما پیشگیری میکند.

برخی از غذاها و گیاهان بعلت اثرات منحصر به فردشان در تولید مواد شیمیایی در  مغز مورد توجه خاصی قرار میگیرند. به عنوان مثال، غذاهایی که باعث افزایش دوپامین میشوند، متابولیسم را افزایش میدهند و میل به خوردن مواد غذایی را کاهش میدهند. غذاهائی که میزان گاما آمینوبوتیریک اسید( GABA )را افزایش میدهند، میتوانند استرس را کاهش داده و باعث شوند کنترل بهتری بر روی خود داشته باشیم.

مطالب مرتبط
رژیم غذایی دوکان (Dukan) چیست؟

ساختار اصلی این رژیم غذایی بر پایه مصرف پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم  است که شامل مصرف ۹ وعده میوه و سبزیجات میباشدحجم زیادی از مواد غذایی روزانه شما را، میوه ها، سبزیجات، ادویه ها، سبزی ها و  انواع چای تشکیل میدهند زیرا این غذاها حاوی ویتامین های  مهم ، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان هایی هستند که تاثیر مثبتی  بر روی سلامتی شما دارند.

حداقل سه  نوع ادویه به هر وعده غذایی خود اضافه کنید زیرا  نه تنها طعم غذا را بهتر میکنند بلکه میتوانند باعث کاهش اشتها، افزایش سطح مواد شیمیایی در مغز، بهبود هضم غذا، پاک کردن بدن از سموم شوند و همچنین دارای مواد مغذی مهمی نیز هستند.

همچنین برای کاهش علائم بیماریهای خاصی مانند بیماری های قلبی و آرتریت، به شما مشاوره داده و راهکارهایی را ارائه میدهد.

غذاهای توصیه شده

میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی، لبنیات کم چرب، دانه های کامل، گیاهان، ادویه جات، چای.

نمونه رژیم غذایی

صبحانه

ماست به همراه میوه تازه و دارچین

ناهار

لوبیا سیاه، جیکما( نوعی نخود)، سالاد ذرت و انبه

میان وعده بعدازظهر

۱ فنجان پاپ کورن ساده با رزماری و سیر

شام

ماهی قزل آلا نارنجی

برنج باسماتی با چاشنی سیر و پیازچه

توصیه های ورزشی

ورزش یکی از اجزای مهم در جوانی و لاغری شما میباشد زیرا به تنظیم سطح مواد شیمیایی در مغز کمک میکند و همچنین باعث کاهش میل گرسنگی و بهبود سوختن کالری میشود.

این کتاب، اطلاعاتی را به شما میدهد تا بتوانید یک برنامه ورزشی جهت بهبود متابولیسم وخلق و خوی خود ایجاد کنید و همچنین بدن شما را تقویت میکند. انجام ورزشهای هوازی و قدرتی، همزمان باهم، توصیه میشود.

نکات مثبت این رژیم

 

  • نیازی به شمارش کالری ندارید.
  • مصرف بالای میوه و سبزیجات تازه را توصیه میکند.
  • مناسب برای تثبیت طولانی مدت وزن.
  • به داشتن دوران سالمندی و پیری سالم، کمک میکند.
  • به افرادی که رژیم میگیرند کمک میکند تا یکی از علل احتمالی پرخوری خود را درک کنند.
  • این برنامه را میتوان با  شرایط خاص سلامتی، مطابقت داد.
  • انجام فعالیتهای ورزشی را تشویق میکند.
  • شامل دستور العمل های آشپزی و لیست های خرید میباشد.
مطالب مرتبط
نحوه گرفتن رژیم گندم سیاه + بررسی مزایا و فواید

نکات منفی این رژیم

  • ممکن است زمان بیشتری را صرف آماده سازی غذا کنید.
  • برخی از توصیه ها به اندازه کافی مورد تحقیق قرار نگرفته اند.
  • مصرف شیرین کننده های مصنوعی را مورد تشویق قرار میدهد.

نتیجه گیری

این نوع رژیم، به شما یک رژیم غذایی مناسب از طریق مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات و داشتن یک تغذیه مطلوب را ارائه میدهد. این رژیم غذایی بر استفاده از گیاهان و ادویه جات  تاکید دارد و لذت بردن از مصرف غذاهای سالم را افزایش میدهد، با این حال اثر مصرف ادویه جات در متابولیسم، قابل بحث و گفتگو میباشد.

افرادی که این نوع رژیم های غذایی را دنبال میکنند، به احتمال زیاد به کاهش وزن و بهبود سلامتی خود خواهند رسید، اما این احتمالا بیشتر به کاهش کالری و بهبود رژیم غذایی مرتبط است تا اصلاح سطح مواد شیمیایی در مغز.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.