غذای دانش آموزان کره جنوبی، ژاپن، انگلیس، آمریکا، ترکیه، تایلند، فرانسه و فنلاند

غذای دانش آموزان کره جنوبی، ژاپن، انگلیس، آمریکا، ترکیه، تایلند، فرانسه و فنلاند

 

هر کشوری برای برنامه غذایی مدارس خود قوانین و استاندارد هایی دارد. بعضی از آن ها غذاهای آسان و راحت را انتخاب می کنند در حالی که برخی دیگر غذا های سخت تر انتخاب می کنند. معروف ترین غذا ها سیب زمینی، برنج و سالاد کلم می باشد. در بسیاری از مدارس شیر جایگزین آبمیوه های غیر طبیعی شده است.

 

کره جنوبی

سیستم برنامه غذایی مدارس در کره جنوبی یکی از بهترین سیستم های جهان است. دو بخش عمده غذای دانش آموزان را سوپ و برنج تشکیل می دهد.بخش کوچک غذا ها را نیز سالاد، غذاهای دریایی، سبزیجات و میوه ها تشکیل می دهند. به دانش آموزانی که کمی لاغر و ضعیف باشند یک قاشق روغن ماهی داده می شود. غذاهای معروف کره جنوبی عبارتند از کیمچی، برگ کنجد پر شده با برنج و سس عسل، سوپ سیب زمینی و کدو تنبل، پنکیک با پیازچه، فلفل و هشت پا و سالاد هویج و خیار.

 

ژاپن

غذاهای ژاپن مانند غذاهای کره جنوبی می باشد: سوپ داغ، مرغ یا ماهی، سالاد و شیر. دانش آموزانی که به مقطع دبیرستان نرسیده اند نمی توانند با خود غذا به مدرسه ببرند. در مدارس ژاپن هیچ سالن غذاخوری وجود ندارد بلکه دانش آموزان لباسی سفید به تن کرده، غذا های خود را به کلاس برده و در میزهایشان نشسته و آن را میل می کنند.

 

انگلیس

سیب زمینی سرخ شده، هویج، فرنی برنج، سالاد، میوه، وافل بلژیکی به همراه شکلات. بسیاری از مدارس با محدودیت بودجه روبه رو هستند به همین دلیل اغلب ،غذا های فست فود به کودکان داده میشود بعلاوه خود دانش آموزان نیز به این غذاها علاقه بیشتری دارند.

آمریکا

غذاهای این کشور با سایر کشور ها متفاوت می باشد. اغلب اوقات غذا ها  فست فود می باشند. دانش اموزان این غذا ها را بیشتر دوست دارند مثل: ناگت، سیب زمینی سرخ شده و همبرگر. والدین هم می توانند به کودکان خود یک ظرف غذا بدهند تا با خود به مدرسه ببرند.

 

مطالب مرتبط
پیوری (Pyuria) چیست؟ علل، علائم و راه های درمان

ترکیه

نان چاودار، گردو، انگور، سیب، انار و کفیر. این مواد غذایی به افزایش قدرت و توان ذهن هم کمک می کنند.

تایلند

در منوی امروز مدارس تایلند گوشت خوک پخته شده در سس شیرین و ترش، برنج و یک پودینگ رل شده در برگ های موز موجود است.

 

فرانسه

ماهی، اسفناج، سیب زمینی، پنیر و نان. این غذای اصلی آن ها به حساب می آید. زمان استراحت و ناهار آن ها یک تا دو ساعت طول می کشد که دانش آموزان اجازه دارند این دوساعت را به خانه رفته غذایشان را میل کنند و دوباره برگردند.

فنلاند

برنامه غذایی در مدارس فنلاند بسیار جدی گرفته می شود. به دانش آموزان هر صبح و بین کلاس های ظهر یک میان وعده داده می شود. دانش آموزان می توانند غذاهای خود را از بین چندین نوع غذا انتخاب کنند و در سالن غذاخوری آن را میل کنند. هر مدرسه با توجه به علایق، مسائل بهداشت و مذهب هر دانش آموز غذاهای مختلفی را ارائه می دهد. غذایی که در قسمت گالری مشاهده می کنید شامل کوفته قلقلی به همراه سس، سیب زمینی و سالاد می باشد.

 

روسیه

در روسیه دانش آموزان از ساعت ۹ الی ۱۲ می توانند صبحانه رایگان میل کنند. ناهار پس از ساعت ۱۲ به آن ها داده می شود. اما مشخص نیست کدام غذاها به عنوان ناهار و کدام صبحانه درست می شوند. برای نمونه این غذایی که در گالری می کنید شامل سوسیس گندم و چای سیاه می باشد.

مجارستان

در این کشور دانش آموزان غذاهایی مثل سوپ نودل و نخود سبز پخته شده به همراه مرغ را به عنوان ناهار و آجیل را به عنوان دسر میل می کنند.

 

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

نظرات بسته شده است.