آهنگ جدید استاد اکبر گلپایگانی به نام «راز و نیاز»

آهنگ جدید استاد اکبر گلپایگانی به نام «راز و نیاز»

نه خلاف عهد کردم که حدیث جز تو گفتم

همه بر سر زبانند و تو در میان جانی

آهنگ جدید اکبر گلپایگانی به نام «راز و نیاز»، دهم بهمن ماه؛ همزمان با زادروز هشتاد و پنج سالگی استاد گلپا تقدیم علاقه مندان خواهد شد. شعر این اثر از محسن جعفری و ساز و تنظیم کننده آهنگ از مسعود تدینی است.

استاد اکبر گلپایگانی یکی از خوانندگان برنامه سنگین و وزین گلها است که آثار جاودانه ای را در موسیقی سنتی ایران به جا گذاشته است.

از جمله افتخارات استاد اکبر گلپایگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

● اجرای آواز در سازمان یونسکو در سال ۱۳۳۵، به دعوت این سازمان و اولین خواننده ایرانی که در خارج از ایران کنسرت داشته است.
● اجرای بیشترین آواز در برنامه گلها. همچنین ایشان تنها خواننده ای است که در تمام سلسله برنامه گلها شرکت داشته است . ( ۲۹۸ آواز بصورت رسمی و بیش از ۷۰۰ آواز خصوصی و بزم)
● تدریس موسیقی ایرانی و آواز بنا به دعوت دانشکده میوزیک بیلدینگ دانشگاه USLA کالیفرنیا در سال ۱۳۴۰.


● اجرای برنامه در ( رویال دایان لندن ) در سال ۱۳۵۲ در این برنامه از هر کشور برترین خواننده ها برای اجرای برنامه اعزام شده بودند که از ایران نیز استاد گلپایگانی دعوت شده بودند .
● دریافت دکترای افتخاری هنر در رشته آواز از دانشگاه کلمبیای آمریکا ( استاد گلپا اولین ایرانی است که موفق به دریافت دکترای افتخاری هنر در زمینه موسیقی شده اند)
● استاد اکبر گلپایگانی از ( رویال فستیوال هال لندن ) نیز نشان صد سال هنر معاصر را دریافت کرده است .


● دریافت دکترای افتخاری اقتصاد و هنر از سازمان یونسکو در سال ۱۳۸۱.
● در ۲۵ آذر سال ۱۳۸۳ نیز از طرف آکادمی نخبگان جوان دانشگاه تهران به سرپرستی پروفسور صحرائیان ، دکترای افتخاری را دریافت کرد . در ۲۵ آذر در دانشگاه تهران غوغایی بود . استاد هنگام دریافت دکترا با استقبالی حیرت انگیز دانشجویان مواجه شد . دانشجویان با فریادهای گلپا دوستت داریم علاقه خود را به آوازه خوان بزرگ کشور نشان می دادند … )
● دریافت دکترای افتخاری و اسکار هنر موسیقی در سال ۱۳۸۴ از دانشگاه بوداپست مجارستان.

مطالب مرتبط
درگذشت عطاءالله بهمنش گزارشگر باسابقه تلویزیون
اکبر گلپایگانی و مرتضی محجوبی

● دریافت دکترای افتخاری و مدال هنر در سال ۱۳۸۴ از سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان.
● قرار دادن آوای آواز استاد گلپایگانی در یک فیلم جهانی به نام ” مده آ ” ، ساخته کارگردان مشهور ایتالیایی ” پازولینی” . استاد گلپا تنها خواننده ایرانی است که صدایش در یک فیلم جهانی گنجانده شده است.


● انتخاب به عنوان محبوبترین خواننده سال ۱۳۸۲در بین تمام خوانندگان ایرانی داخل و خارج از کشور و انتخاب ترانه عشق پاک (من تو را آسان نیاوردم بدست) از ساخته های استاد جهانبخش پازوکی به عنوان برترین آهنگ سال.
●اکبر گلپایگانی، مرد حنجره طلایی، از سوی یونسکو به عنوان برترین خواننده و آوازه خوان کلاسیک جهان در ۱۰۰ سال اخیر انتخاب شد.

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

نظرات بسته شده است.