آیا اختلال نعوظ یک نشانه اولیه سکته قلبی است؟

0

آیا اختلال نعوظ یک نشانه اولیه سکته قلبی است؟

اختلال نعوظ ممکن است یک شاخص اولیه بیماری قلبی عروقی باشد و مردان با این وضعیت باید قطعا ارزیابی و معاینه قلب و عروق داشته باشند. این نتیجه گیری یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله پزشکی عروقی است.

اختلال نعوظ (ED) به عنوان ناتوانی در دریافت یا حفظ نعوظ تعریف می شود. اعتقاد بر این است که حدود ۳۰ میلیون مرد در ایالات متحده تحت تأثیر ED هستند و خطر پیشرفت این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود.

بی تفاوتی نسبت به ED می تواند طیف وسیعی از پیامدهای منفی برای سلامت روان انسان داشته باشد؛ ممکن است باعث کاهش عزت نفس، اضطراب و افسردگی شود. اما ED می تواند برای سلامتی جسمی نیز خطرناک باشد.

تحقیقات گذشته نشان داده است که مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) بیشتر در معرض خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) قرار دارند. این شرایطی است که قلب و عروق خونی را تحت تاثیر قرار می دهد. اما طبق گفته محققان با این مطالعه جدید، ارتباط بین ED و CVD ها معلوم نشده است.

اختلال نعوظ (ED) به اختلالات اندوتلیال مرتبط است

دکتر اسندو و همکارانش یک بررسی منظم و متا آنالیز از ۲۸ مطالعه انجام دادند که ارتباط بین ED و علائم اولیه CVD را مورد بررسی قرار دادند.
تحقیقات آنها، ارتباط قوی بین اختلال نعوظ (ED) و عملکرد ضعیف اندوتلیال را نشان داد. اختلال اندوتلیال علائم اولیه آترواسکلروز است. این وضعیتی است که پلاک در شریان ها ایجاد می شود و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

به علاوه محققان دریافتند ED با افزایش CVD ارتباط دارد که همچنین نشانگر ابتدایی آترواسکلروز است.

این تیم می گوید که این یافته ها مخصوصا برای مردان جوانتر است که احتمال ابتلا به CVD زیر بالینی را نسبت به مردان مسن تر ارزیابی می کنند و ممکن است برای اولین بار به علت علائم مرتبط به اختلال نعوظ (ED) به پزشک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
5 رفتار مخرب که باید از آن اجتناب کنید

محققان این تحقیقات اظهار داشتند: “یافته های این تحقیق به ما نشان می دهد که چنین مردانی در معرض خطر بیشتری از CVD کلاسیک، قابل شناسایی هستند و از یک کارآزمایی بالینی CVD بهره مند می شوند. مطالعه ما از ارزیابی و مدیریت ریسک بیماری های تهاجمی CVD را برای افراد مبتلا به اختلال نعوظ، از جمله مردان جوان، کم خطر طبقه بندی می کند.”

در یک سرمقاله مرتبط با این تحقیق، دکتر نائومی هامبورگ و مت کلگه از دانشگاه بوستون در ماساچوست می گویند یافته های دکتر اوسوندو و همکاران بر اهمیت اختلال نعوظ (ED) در تعیین خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی تاکید می کنند.

وی می گوید: “ساده سازی غربالگری ED استاندارد ممکن است اختلال عروقی اولیه را تشخیص دهد. به طور مشابه، اختلال عملکرد عروقی ممکن است به عنوان یک نشانگر جایگزین برای ارزیابی اثربخشی درمان های هدفمند قلبی و عروقی در مردان مبتلا به ED باشد.”

آنها اضافه می کنند که “با وجود اختلال نعوظ (ED) ” خطر بالاتری از مشکلات قلبی عروقی در آینده را به ویژه در مردان مبتلا به خطر متوسط نشان می دهد و ممکن است به عنوان یک فرصت برای تشدید استراتژی های پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید باشد “.

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.