این گیاهان فعالیت های سمی قابل توجهی روی سلول های سرطانی نشان داده اند

سلول های سرطانی

0

سلول های سرطانی – محققان فهمیده اند که دو گیاه اثر سمی قوی تری از سیکلوفوسفامید (یک داروی استفاده شده در شیمی درمانی) دارد.  مطالعات منتشر شده در مجله پزشکی بی ام سی , در ابتدا سی و یک گیاه را قبل از انتخاب macaranga barteri و calliandra portoricensis برای اثرهای ضد سرطانی شان بررسی کردند.

محققان دو ازمایش را برای تعیین سمیت سی و یک گیاه در مطالعاتشان بر علیه رشته سلول های سرطانی رابدومیوسارکوم RDانجام دادند، یک ازمایش ام تی تی و یک ازمایش کشنده میگوی اب شور.

سلول های سرطانی و تاثیر این گیاهان

انها همچین رشته سلول های وروی نرمال و رشته سلول های پروستات نرمال را برای تعیین شاخص انتخابی انجام دادند. انها با تجزیه و تحلیل کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا برای تراکم اجزای فتوشیمیایی ازمایش خود را اغاز کردند.
محققان نوشته اند که از گیاهان ازمایش شده , الیوسیندیکا سمیت بالاتری در BSLA. در مقایسه با داروی شیمیایی سیکلوفوسفامید که به عنوان یک کنترل شونده , مورد استفاده قرار گرفت , نشان دادند.
عصاره ها از macaranga barteri و calliandra portoricensis سمیت قابل توجهی را در هر دو ازمایش ام تی تی و میگوی اب شور , نشان دادند.
به علاوه dichloromethane بخشی از macaranga barteri و اتیل استات بخشی از calliandra portoricensis سمیت بالاتری بر علیه رشته سلول های RD به ترتیب شش و چهار برابر بیشتر در مقایسه باداروهای مهار کننده نشان دادند .
محققان با تحقیقات فراوان میزان و کیفیت سمیت هر دو macaranga barteri و calliandra portoricensis را تایید کردند .

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
لاغر شوید؛ لاغر بمانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.