بسیاری از مولتی ویتامین های مصنوعی نوعی کلاهبرداری هستند

مولتی ویتامین های مصنوعی

0

مولتی ویتامین های مصنوعی – بسیاری از مولتی ویتامین های مصنوعی نوعی کلاهبرداری هستند؛ در این مقاله میگوییم که چگونه نوع بهتر و طبیعی تر آنها را تهیه کنید. با وردنگار همراه باشید.

اینگونه تبلیغ میشود که مولتی ویتامین ها یک مسیر عالی برای بدست آوردن تمام مواد غذایی هستند که شما به آنها نیاز دارید، بدون آنکه نگران باشید که چه چیزی میخورید. به ما گفته شده که مولتی ویتامین تمام کمبودهای غذایی بدن را تامین میکند که بر اساس یک برنامه غذایی رایج غربی است و به شما کمک میکند که سالم بمانید. ولی حجم ویتامینی که یک فروشگاه بزرگ در مواد غذایی ارائه میدهد، بسیار کمتر از مقدار مورد انتظار است. مولتی ویتامین ها بجای آنکه از منابع غذایی طبیعی ساخته شوند، ترکیبی از مواد مصنوعی و شکر و رنگ هستند. این یک هشدار راجع به یک مصیبت غذایی است ولی جایگزین های زیادی نیز برای دستیابی بهتر به مواد غذایی سالم و برطرف کردن کمبود های غذایی وجود دارند.

تحقیقات نشان داده اند که میانگین ویتامین های موجود در مواد غذایی ارائه شده در فروشگاههای بزرگ، فایده ای برای سلامتی بیشتر مشتریان ندارند ولی امریکاییها هر سال میلیاردها دلار برای مواد غذایی هدر می دهند که هیچ نفعی به بدن آنها نمیرسانند. گزینه های بهتری در این زمینه وجود دارند ولی شرکت های داروسازی مثل ویتامین کمپلکس نمیخواهند شما چیزی راجع به آنها بدانید.

کلاهبرداری مولتی ویتامین

ترکیب مولتی ویتامین معمولآ از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در منابع غذایی گیاهی و طبیعی ساخته نشده، بلکه از مواد غذایی مصنوعی تهیه گردیده که بدن شما به آنها نیاز دارد تا وظیفه اش را انجام دهد. این موضوع شاید بازتاب بدی در رسانه ها نداشته باشد ولی در واقع بدن شما نمیتواند از مواد غذایی استفاده کند که آنها را نمی شناسد و یا نمیتواند آنها را جذب نماید. در بسیاری از موارد، مواد غذایی موجود در مولتی ویتامین ها عملآ برای بدن شما غیر قابل استفاده هستند.

مطالب مرتبط
نزدیک به 50 درصد مولتی ویتامین ها اصل نیستند

آنطور که درک هنری بنیانگذار مرکز درمان بدن توضیح میدهد، انجمن مصرف کنندگان مواد غذایی گزارش داده که انواع مواد غذایی مصنوعی و مکمل ها از نامرغوب ترین مواد تهیه میشوند و اکثر ویتامین های مصنوعی نیز فاقد انتقال دهنده ها و عوامل کمکی هستند که مربوط به مواد غذایی طبیعی میباشند.

مرکز درمان بدن راجع این پدیده توضیح بیشتری میدهد

شکل طبیعی ویتامین ها و مواد معدنی درترکیباتی همراه با ویتا مین ها و آنزیم ها و مواد معدنی به شکلی جذب بدن میشوند که بدن آنها را تشخیص میدهد و مصرف میکند و برای چیزهایی که احتیاج دارد، از آنها استفاده می نماید.

ویتامین های مجزا همیشه نمیتوانند بوسیله بدن استفاده شوند، لذا یا در بدن ذخیره میشوند و یا مواد غذایی را میسازند که به مصرف موثرآنها نیاز دارند و یا دفع میشوند. ویتامین های مصنوعی نیز فاقد مواد لازم و حیاتی هستند و باید از ذخیره های طبیعی بدن استفاده کنند که ممکن است منجر به کمبودهای خطرناک مواد معدنی شود.

در ویدئویی که راجع به این موضوع تهیه شده، هنری توضیح میدهد که ویتامین های مصنوعی میتوانند به بدن شما کلک بزنند بطوری که اشتباهآ فکر کند که غذای کافی دریافت کرده، حتی اگر آنها را جذب نکرده باشد.

این مرکز در سال ۲۰۱۳ گزارش داد که امریکاییها ۲۸ میلیارد دلار برای مکمل های حاوی ویتامین و مواد غذایی خرج میکنند. در همین سال حداقل ۳ تحقیق انتشار یافته  نیزاعلام کردند که مولتی ویتامین هیچ فایده ای برای سلامت مصرف کنندگان ندارد و بسیاری از بیماریها هنوز بدلیل کمبود مواد غذایی اصلی هستند.

یک راه بهتر برای جذب مواد غذایی که بدن شما نیاز دارد

اکثر مردم با مصرف برنامه غذایی خود، مواد غذایی کافی بدست نمی آورند که شاید به این دلیل است که بسیاری از افراد به مکمل ها روی میاورند. حبوبات فرآوری شده و شکر و غذاهای آماده پخت، بخش اصلی برنامه های غذایی امریکایی ها را تشکیل می دهند ولی کارشناسان پزشکی معتقدند که بهبود مواد غذایی باید بیش از مکمل ها مورد توجه قرار گیرند.

مطالب مرتبط
فواید انرژی درمانی با ریکی چیست؟

دکتر کلیفورد لو استاد تغذیه در دانشکده سلامت عمومی دانشگاه هاروارد میگوید که مواد غذایی وقتی بسیار مقوی هستند که شامل  تمام غذاها باشند که همراه بسیاری از مواد غذایی غیر اساسی ولی مفید مثل کاروتنویدها و فلاونیدها و مواد معدنی و آنتی اکسیدانهایی میباشند که در اکثر مکمل ها وجود ندارند.

مشورت با یک کارشناس غذا درمانی، یکی از روشهایی است که شما میتوانید انجام دهید تا موفق شوید مصرف مواد غذایی مورد نیاز خود را افزایش دهید. اگر در شما تشخیص کمبود مواد غذایی داده شده و نیازمند مکمل های غذایی هستید و بدنبال مکملی میباشید که حاوی مواد غذایی جامع و واقعی است؛ مواد غذایی غیر مصنوعی بهترین گزینه هستند. بطوریکه در منابع آمده، شما میتوانید برچسب های مکمل ها را بررسی کنید تا بدانید که از چه موادی تشکیل شده اند چون مکمل ها دارای برچسب طبیعی هستند حتی وقتی که فقط ۱۰% از ترکیبات آنها به شکل طبیعی باشند. شکل دی.آی همه مواد غذایی تقریبآ همیشه مصنوعی است ولی بسیاری از مواد مصنوعی دیگرنیز هستند که باید بررسی شوند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.