چرا صفحه نمایشگر باعث استنوپیا می شود؟

0

چرا صفحه نمایشگر باعث استنوپیا می شود؟

فشار چشم یا استنوپیا، یک وضعیت چشم است که باعث ایجاد علائم مختلف از جمله خستگی، درد در داخل و اطراف چشم، تاری دید، سردرد و دوبینی می شود.

علائم می تواند پس از تماشای تلویزیون در فاصله نزدیک، خواندن،  کار با رایانه یا انجام هر فعالیت که از چشم با فاصله کم استفاده می شود، رخ دهد. تلاش برای تمرکز روی یک شیء نزدیک به مدت زمان طولانی، باعث می شود عضله سلیلی سفت شود و علائم فشار چشم ایجاد شود.

علائم استنوپیا با نگاه کردن طولانی به تلویزیون عبارتند از:

  • ناراحتی چشم

  • تحریک چشم

  • مشکل تمرکز

  • چشم های خشک یا آبدار

  • دید دوگانه یا دوگانه

  • افزایش حساسیت نور

  • درد در گردن، شانه یا پشت

فشار چشم نیز می تواند رخ دهد، زیرا مردم در هنگام تماشای تلویزیون و یا کار بر روی پروژه های خسته کننده، زیاد نگاه می کنند. به طور متوسط ​​افراد ۱۸ بار در دقیقه پلک می زنند که مرطوب کننده و روان کننده چشم، به طور طبیعی است. اما بعضی از مطالعات نشان داده است که هنگام تماشای یک تلویزیون یا صفحه نمایش کامپیوتر، ممکن است افراد، به ندرت پلک می زنند. پلک زدن کم، اغلب موجب خشکی، خستگی، خارش، و سوزش چشم می شود.

علاوه بر نشستن بیش از حد نزدیک، تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند موجب ایجاد استنوپیا شود، زیرا تمرکز ثابت روی یک شی کوچک و روشن است بخصوص اگر در اتاقی تاریک هستید.

اتاق تاریک سبب می شود که مردمک چشم باز تر شود تا نور بیشتری دریافت کند و تمرکز بر روی صفحه ای روشن با این شرایط، باعث خستگی و وارد شدن فشار به چشم می شود.

جلوگیری از استنوپیا

پزشکان چشم یک روش ساده برای جلوگیری از استنوپیا توصیه می کنند. اگر به مدت زمان مشخصی از یک صفحه نمایش خیره می شوید، تمرکز خود را از نزدیک به دور به طور منظم تغییر دهید. برای مثال، تمرکز Shift از نزدیک به حداقل ۲۰ فوت دورتر است.

 

چگونگی کم کردن استنوپیا

اگر بعد از تماشای تلویزیون یا نگاه کردن به دستگاه هوشمند خود علائم فشار چشم را تجربه کنید، در اینجا چند چیز است که می توانید برای کمک به کاهش ناراحتی خود انجام دهید.

 

مطالب مرتبط
بیماری سینوزیت چیست؟ علل، علائم و درمان
  • به آرامی چشم ها را ماساژ دهید

  • یک پارچه گرم را در ناحیه چشم قرار دهید

  • شب به اندازه کافی بخوابید تا چشمانتان به اندازه کافی استراحت کنند

  • خرید تلویزیون بزرگتر برای کاهش فشار چشم

  • فراموش نکنید که برای جلوگیری از خشک شدن چشمان خود، بیشتر پلک بزنید

سندرم خشکی چشم

علاوه بر فشار چشم، یک بیماری چشم با علائم مشترک از طریق مشاهده تلویزیون یا صفحه نمایش کامپیوتر، سندرم چشم خشک است. با این شرایط، یک فرد اشک به اندازه کافی برای روان کردن و تغذیه چشم ندارد.

اشک برای حفظ سلامت سطح جلویی چشم و برای ارائه دید روشن ضروری است. مدت زمان طولانی روی صفحه نمایش می تواند چشم ها را خشک کند.

 

قوانین نمایشگرهای دیگر

به نظر می رسد بسیاری از بچه ها امروزه، به صفحه ی آی پد و گوشی های هوشمند خود بیشتر از تلویزیون نگاه می کنند. آیا پدر و مادر باید مراقب چشمان فرزندان خود در دور نگه داشتن صفحه نمایش هایشان باشند؟

اکثر متخصصان مراقبت از چشم موافق هستند که آی پد ها، گوشی هوشمند و لپ تاپ ها برای سلامتی و بینایی چشم بی ضرر هستند. با این حال، این دستگاه ها می توانند باعث ایجاد فشار چشم شوند، مانند تماشای تلویزیون. علائم ممکن است به دلیل تمرکز روی صفحه نمایش بسیار کوچکتر در یک فاصله بسیار نزدیک به چشم شما ایجاد شود.

اطمینان حاصل کنید که کودک شما تا حد امکان از صفحه نمایش خود فاصله داشته باشد. او باید صفحه نمایش خود را در خطی مستقیم یا پایین تر از راستای چشم خود نگه دارد. دستگاه های دیجیتال دستی مانند تلفن های هوشمند باید در سطح چشم نگه داشته شوند.

 

اگر حس می کنید فرزندتان با این فاصله از دستگاههای خود مشکل دارند، بهتر است سعی کنید متن را روی صفحه نمایش بزرگتر کنید تا راحت تر ببینند. همچنین، برای جلوگیری از بروز آسیب دیدگی، بچه ها را تشویق کنید تا در حالت های مختلف به صفحه نمایش نگاه کنند و از تمرکز در یک حالت بر صفحه نمایش اجتناب کنند.

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.