آیا ایدز از طریق پرتقال های خونی وارداتی از لیبی منتقل می شود؟

0

آیا ایدز از طریق پرتقال های خونی وارداتی از لیبی منتقل می شود؟

احتمالا در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف خبری مبنی بر انتقال ویروس ایدز (HIV) از نوعی پرتقال وارداتی را دیده یا شنیده اید. این خبر با این توصیف که “این پرتقال ها از لیبی وارد شده و لکه خونی داخل اونه که پر از اچ آی وی (ویروس عامل ایدز) هست و آزمایش ایدز این خون مثبت گزارش شده” به سرعت در حال انتشار است. شایعه انتقال اچ آی وی از طریق پرتقال خونی صحت نداشته و یک عوام فریبی بیش نیست.

سایت مرکز ملی پیشگیری از ایدز ایران به عنوان مرجع رسمی اطلاع رسانی ایدز در کشور، این خبر را تایید نکرده و با توضیح اینکه اچ آی وی در محیط خارج از چند ثانیه تا چند دقیقه بیشتر زنده نمی ماند اعلام میکند که اچ آی وی (ویروس عامل ایدز) قطعا از این راه سرایت نمی کند. همچنین از راه خوردن میوه با فرض اینکه حاوی ویروس هم باشد، امکان سرایت نیست، چون همانطور که بارها در همین سایت بیان شده است بزاق دهان و اسید معده آن را غیرفعال می کند و امکان سرایت اچ آی وی از راه خوراکی وجود ندارد.

از شما مخاطب عزیز درخواست می شود در راستای اطلاع رسانی در این باره و جلوگیری از ایجاد ترس و دلهره در بین مردم لینک این خبر را منتشر کنید. برای سهولت می توانید از آیکون های شیر مطلب استفاده کنید.

مطالب مرتبط
راه های انتقال ایدز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.