۸ نوع حرکت ایروبیک درون آب

0

تمرینات ورزشی آبی ایروبیک می تواند شما را سرگرم کرده و باعث شود در یک مسیر سالم گام بردارید.

ایروبیک در آب

ایروبیک درون آب نوعی ورزش است که تمرینات هوازی را در استخر انجام می دهند. این تمرینات برای تناسب اندام و برای افرادی که مشکل مفاصل دارند مناسب است. بسیاری از تمرینات مانند وزنه برداری ممکن است برای برخی مشکل باشد اما ایروبیک در آب یک تمرین سالم و موثر است.

ایروبیک نوعی ورزش مقاومتی است و باعث افزایش گردش خون می شود و به کاهش وزن کمک می کند. این تمرینات را چند بار در هفته می توانید انجام دهید تا نتایج خوبی به دست بیاورید.

ورزش های هوازی – آبی

بهترین تمرینات ایروبیک آبی عبارتند از:

* پیاده روی در آب

* راهپیمایی کوهی

* ضربه زدن به آب

* موج شکن ها

* آهسته دویدن در آب

۱- پیاده روی در آب

با راه رفتن در طول استخر و مقاومت در برابر آب بدن خود را گرم کنید.

۲- حرکت K شکل

به سمت پرعمق استخر بروید و دایره های کوچکی را با بازوان خود ایجاد کنید و پاها را پائین بیاورید سپس یک پا را بلند کنید و ۵ ثانیه نگه دارید. سپس پای دیگر خود را بلند کنید و ۵ ثانیه نگه دارید. این ریتم و حرکت را تا طرف دیگر استخر ادامه دهید.

۳- پا زدن

به عمق متوسط استخر بروید تا جایی که بازوهایتان درون آب قرار بگیرد سپس با حرکات متناوب دست و پا در آب پا بزنید.

۴- موج شکن

خود را در لبه استخر نگه دارید و پاهای خود را مانند یک پری دریایی یا دلفین حرکت دهید. این حرکت عضلات، کمر، پشت و باسن شما را درگیر می کند.

۵- دویدن در آب

در این تمرین سعی کنید با سرعت در آب راه بروید مانند اینکه در حال دویدن هستید. از قسمت کم عمق شروع کرده و کم کم به سمت ناحیه عمیق تر بروید. تا جایی که بتوانید خود را کنترل کنید.

مطالب مرتبط
کودکانی که به پدرشان شباهت دارند پس از یک سال، سالم تر خواهند بود

۶- پایک اسکال ( Pike Skull)

این تمرین با ایستادن در قسمت کم عمق استخر انجام می شود. در این حرکت، دستان خود را در کنار بدنتان قرار داده و با بلند کردن هر دو پا، بدن را به شکل V انگلیسی، درآورید.

۷- لگد زدن

در کناره ی استخر خود را نگه دارید و پاهای خود را با سرعت در زیر آب حرکت دهید. این حرکت باسن و عضلات پشت شما را درگیر خواهد کرد.

۸- فشار آوردن به آب

در لبه  استخر به کمک دستان خود بدن را تا نیمه ی استخر بالا بیاورید، ۵ ثانیه به همین حالت بمانید، سپس بدنتان را پایین بکشید. برای اینکه کنترل بهتری داشته باشید پشت خود را به طرف آب قرار بگیرید.

اختصاصی وردنگار – هر گونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.