چه چیزهایی درباره عوارض و مشکلات ایمپلنت دندان می دانید؟

عوارض و مشکلات ایمپلنت دندان

0

اگر قرار است جراحی ایمپلنت دندان داشته باشید یا اگر در حال حاضر در دهان خود ایمپلنت دارید، در اینجا مواردی است که باید درباره عدم موفقیت ایمپلنت و سایر مشکلات بالقوه آن بدانید.

عوامل موثر بر موفقیت ایمپلنت دندان چیست؟

بیماری لثه

لثه های سالم یک معیار برای جراحی ایمپلنت دندانی هستند و شما نمی توانید با داشتن بیماری لثه، این روش را انجام دهید.

بیماری لثه، عفونت است که می تواند به لثه ها و استخوان فک ها آسیب برساند. اگر عفونت درمان نشود، می تواند در اطراف ایمپلنت ایجاد شده و منجر به شکست شود. قبل از کاشت ایمپلنت، به دندانپزشک مراجعه کرده و بیماری لثه را درمان کنید.

سیگار کشیدن

مصرف دخانیات نیز می تواند باعث خرابی ایمپلنت دندانی شود زیرا جریان خون را به لثه ها محدود می کند و روند بهبودی را کاهش می دهد. مطالعات متعددی نشان می دهند که ایمپلنت دندانی در  افراد سیگاری، تا ۲۰ درصد می تواند با شکست مواجه شود.

سیگاری بودن به این معنا نیست که شما صلاحیت کاشت ایمپلنت دندان را ندارید. با این وجود، اگر یک هفته قبل و حداقل دو ماه پس از کاشت ایمپلنت، سیگار نکشید، ممکن است نتیجه بهتری به دست بیاورید.

عدم کفایت استخوان آرواره

یک روش موفق ایمپلنت، به استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت وابسته است. بدون استخوان کافی سالم، جراح نمی تواند ایمپلنت را در فک شما قرار دهد.

فقدان استخوان می تواند با پوکی استخوان رخ دهد. این وضعیت زمانی ایجاد می شود که تراکم استخوان کاهش می یابد. استخوان ها شکننده می شوند و خطر شکستگی ها افزایش می یابد. بیماری های شدید لثه نیز می توانند سبب خرابی استخوان ها در دهان شوند.

شرایط پزشکی برای ایمپلنت دندان

اگر به یک بیماری خود ایمنی یا شرایطی مانند ورم مفاصل و دیابت مبتلا هستید، احتمال شکست ایمپلنت دندانی وجود دارد زیرا باعث می شوند که روند التیام، کند شود. بهبودی آرام و  آهسته می تواند از osseointegration  که باعث جوش خوردن و ادغام ایمپلنت به استخوان فک می شود، پیشگیری کند.

مطالب مرتبط
دانستنی های مهم در مورد ایمپلنت دندان

استفاده از داروهای خاص نیز می تواند منجر به شکست ایمپلنت دندانی شود. بنابراین مهم است که در مورد هر یک از داروها (داروهای تجویزی و بدون نسخه) با جراح دهان خود صحبت کنید.

در سال ۲۰۱۶، محققان دانشگاه مک گیل دریافتند که داروهای سوزش معده، ممکن است رشد استخوان جدید را کاهش دهد، و بنابراین بر چگونگی ترکیب ایمپلنت با استخوان فک تأثیر می گذارد. همچنین در سال ۲۰۱۶، محققان دانشگاه بوفالو نتایج مشابهی را در میان افرادی که از داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند، گزارش دادند.

رعایت نکردن بهداشت دندان بعد از ایمپلنت دندان

توانایی رعایت بهداشت دهان و دندان، بعد از ایمپلنت دندان، بر میزان موفقیت تأثیر می گذارد. اگر دچار محدودیت هایی هستید که بر روی محدوده حرکتی شما تاثیر می گذارند و یا توانایی تمییز کردن کامل دندان ها را ندارید، کاندید مناسبی برای کاشت دندان نیستید.

هرگونه کپی بردای با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.