موثرترین و سریع ترین روش درمان بوی بد دهان

درمان بوی بد دهان

0

داشتن یک دهان بدبو اگر چه ممکن است برای خود فر آزاردهنده نباشد ولی برای اطرافیان فرد ، بسیار ناخوشایند می باشد و زندگی اجتماعی او را تحت تاثیر قرار دهد. در این مطلب از سایت ورد نگار، قصد داریم شیوه هایی موثر را برای تشخیص و درمان بوی بد دهان را ارائه دهیم.

بوی بد دهان ممکن است از عوامل بسیار بسیار زیادی ناشی شود. مواد غذایی خاص نظیر سیر پس از هضم شدن وارد سیستم گردش خون شده و با ورود به داخل ریه ها به شکل بوی بد دهان خارج میشوند. سایر عوامل موثر در بوی بد دهان شامل بهداشت نامناسب دهان، خشکی دهان، سیگار و دخانیات، مصرف برخی داروها و بعضی بیماری ها می‌شوند.

اصلی ترین علل بوی بد دهان فرد چیست؟

دلیل اصلی بوی بد دهان، تشکیل و جمع شدن باکتری در پشت زبان و یا بین دندان های شماست. اما در سایر افرادی که این مشکلات را ندارند منشاء بوی بد دهان چیست؟ چرا میلیون ها نفر در جهان از این مشکل رنج میبرند؟

احتمال بسیار زیاد بروز بوی بد دهان وجود یک باکتری در پشت زبان است. این موجودات کوچک گازهای بسیار بد بویی تولید میکنند که از ترکیبات فرّار گوگردی تشکیل شده اند که بویی مانند تخم مرغ گندیده دارد. متاسفانه این باکتریها در انتهای زبان شما زندگی میکنند که با مسواک های معمولی امکان دسترسی و پاکسازی آنها وجود ندارد.

بوی بد دهان ناشی از معده

برای رفع بوی دهان که ناشی از معده است، برای از بین بردن بلغم متعفن در معده که اختلال در کار معده ایجاد کرده می توانید از آب عسل به همراه چند قطره آب لیمو ترش بطور روزانه استفاده کنید. با اینکار بلغم به مرور دفع می شود و شما از شر بوی بد دهان راحت می شوید.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف بویلکس ( BoilX ) + عوارض و تداخلات دارویی

بوی بد دهان ناشی از لوزه های عفونی

لوزه های عفونی می توانند منبع بوی دهان باشند. لوزه عفونی مثل معده نیست که قابل دیدن نباشد.

می توانید به جلوی آینه بروید و انتهای حلق پشت زبان دو برجستگی وجود دارد که که به آن ها لوزه می گویند. اگر رنگ آن ها طبیعی باشد و منفذ های روی آن خالی باشد، بوی بد دهان از لوزه شما نیست ولی اگر لوزه ورم داشته باشد و منافذش از جسم های ریز سفید رنگ پر شده باشد، بوی بد دهان ناشی از لوزه های عفونی شماست! باید بدانید لوزه های شما عفونی شده است و باید درمان شود.

بوی بد دهان ناشی از زبان

اگه بهداشت دهان رعایت نشود به مرور لایه سفیدی روی زبان تشکیل می شود که در بعضی افراد باعث بوی بد دهان می شود. برای از بین بردن این لایه سفید پاک کننده های گیاهی و طبیعی وجود دارد مثل نمک.

برای استفاده از این پاک کننده باید مقداری نمک روی مسواک بپاشید و روی زبان بکشید این کار را یک بار در هفته انجام دهید تا اثرسفیدی زبان از بین برود. می توانید از مخلوط لیمو و جوش شیرین هم برای تمیز کردن زبان و سفید کردن داندان استفاده کنید.

سینوس های عفونی باعث بوی بد دهان

گاهی سینوس های عفونی باعث بوی بد دهان است. برای از بین بردن این عفونت چه در طب سنتی چه در طب مدر راه های زیادی وجود دارد. در این مطلب یه راه پیشنهاد می کنیم که می توانید با مشاوره از پزشک طب سنتی مثل همه درمان های دیگه از آن استفاده کنید.

روش هایی که خودمان می توانیم بوی بد دهانمان را تشخیص دهیم:

در اینجا روش های مختلفی را برای کنترل تنفس به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این متدها ممکن است بهتر از بقیه برای شما جوابگو باشند، بنابراین آزمایش کنید و بهترین روش را برگزینید.

مطالب مرتبط
چطور از بوی بد سیر و پیاز رهایی یابیم؟

روش Hand cup

در این روش همانطور که از نام آن پیداست دست خود را به حالت زمانی که فنجانی در دست دارید و یا قصد نوشیدن آب از زیر شیر را دارید در می‌آورید. سپس دست خود را جلوی دهان گرفته و نفس بکشید، سپس بلافاصله دست خود را بو بکشید. البته این روش آنچنان که باید موثر نیست، چرا که همانگونه که پیشتر گفتیم ما به بوی دهان خود عادت کرده ایم.

مچ دست

۱- مطمئن شوید که مچ دستتان کاملاً تمیز است و بوی عطر، ادوکلن و یا عرق نمی‌دهد. اگر چنین است آن را بشوئید و خشک کنید.

۲- مچ دست را با زبان خود بلیسید و ۱۰ ثانیه صبر کنید.

۳- همان قسمت از مچ را که لیس زده‌اید بو بکشید. اگر بوی بدی به مشامتان خورد احتمالاً تنفس شما نیز بدبوست، اما اگر هیچ بویی احساس نکردید همه چیز رو به راه است.

 زبان

یک قاشق، گوش پاک کن، خلال دندان و یا حتی انگشت خود را در دهان برده و بر روی ته زبان بکشید، چند لحظه صبر کرده و سپس آن را از دهان بیرون آورده و بو کنید. اگر بویی استشمام کردید تنفس شما نیز احتمالاً همان بو را می‌دهد.
گونه‌ها

این روش نیز همانند روش زبانی است منتها این بار به جای کشیدن انگشت یا شیء مورد نظر بر روی زبان، آن را به دیوارۀ داخلی گونه یا لپ می‌کِشیم.

 نخ دندان یا خلال دندان

این روش به نسبت روش‌های پیشین چندان قابل اعتماد نیست، اما این بینش را به شما می‌دهد که ذرات و یا ترکیبات غذای باقی مانده در بین دندان‌ها تا چه اندازه می‌تواند منجر به ایجاد بوی بد در دهان شما شود. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که بعد از استفاده معمول از نخ دندان یا خلال دندان، آن را بو بکشید.

مطالب مرتبط
پان سینوزیت چیست؟ علل، علائم و نحوه درمان

درمان بوی بد دهان به روش طبیعی و خانگی

 چای سبز یا چای سیاه

چای سبز، یک آنتی اکسیدان قوی است که برای از بین بردن توکسین های بدن مفید است. نوشیدن چای سبز در صبح ،می تواند به شما در از بین بردن نفس بد کمک کند و باعث می شود که تمام روز احساس طراوت و انرژی کنید چای سبز و چای سیاه ،دارای پلی فنولهایی هستند که در مقابل باکتری هایی که بو را در دهان ایجاد می کنند، مبارزه می کنند.

 آب

آب ،ماده ای طبیعی است که دهان شما را مرطوب نگه میدارد، بوی بد را از بین میبرد. قبل از خواب یا صبح آب بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان قابل اعتماد برای بسیاری از بیماری ها و اختلالات و نفس بد است و هیچ عذری برای این واقعیت

 جوش شیرین

این یکی از بهترین داروهای خانگی برای بوی بد دهان است. جوش شیرین، همچنین به عنوان بی کربنات شناخته شده است، یک راه حل عالی برای از بین بردن و جلوگیری از نفس بد است.
کمک می کند تا سطوح اسیدی که موجب نفس بد می شود را متعادل کند علاوه بر این،با باکتری های دهانی که باعث بوی بد دهان می شوند، مبارزه می کند.

 روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک عامل قوی آنتی اکسیدان و ضد باکتری است در برابر انواع باکتری ها کار می کند و آنها را می کشد.
گردآوری: وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.