موفقیت جدید دانشمندان در تبدیل سلول های بنیادی به نورون های لمسی

0

موفقیت جدید دانشمندان در تبدیل سلول های بنیادی به نورون های لمسی

تبدیل سلول های بنیادی به نورون های لمسی اولین گام برای بازسازی مجدد ستون فقرات آسیب دیده از طریق بازسازی اتصالات حسی که موجب می شود بیمار آسیب دیده ی محرک های خارجی را به خوبی درک کند. برای درمان مشکلات عصبی از سلول های بنیادی جنینی انسان یا بهتر است بگوییم که سلول های بنیادی چند توان القا شده استفاده می کنند تا در واقع بتوانند از این سلول های بنیادی به عنوان جایگزینی برای سلول های آسیب دیده استفاده کنند.

البته لازم به ذکر است که دانشمندان موفقیت چشم گیری در زمینه ی نخاع برای تولید نورون های حرکتی مورد نیاز برای بازیابی حرکات هماهنگ در شرایط آزمایشگاه داشته اند اما باز هم موفق به ساخت پروتکلی برای تولید نورون های رابط حسی در شرایط آزمایشگاه که قابلیت این مسئله را داشته باشند که محیط پیرامون را به خوبی درک کنند نشدند. در این مقاله درمورد توسعه ی یک پروتکل برای استخراج سلول های بنیادی جنینی انسان صحبت کرده ایم.

نورون های رابط حسی

نورون های رابط حسی سلول هایی هستند که باعث ایجاد حس لامسه می شوند. دانشمندان مطالعه ی جدیدی که به بررسی این سلول ها می پردازد را آغاز کرده اند و امیدوارند راهی برای برگرداندن توانایی حسی به افرادی که به فلج مبتلا هستند پیدا کنند. نتیجه ی این مطالعات دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که پژوهشگران با موفقیت سلول های بنیادی انسان را به نورون های رابط حسی تبدیل کردند.

علاوه بر تمامی اینها دانشمندان متوجه شدند که می توانند مخلوط نورون های رابط حسی را با اضافه کردن مولکول های سیگنال دهنده به سلول های بنیادی چند توان القا شده تولید کنند.

با اینکه دانشمندان توانسته اند پیشرفت مهمی در این زمینه داشته باشند اما هنوز هم اعتقاد دارند که به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز دارند.

مطالب مرتبط
دل و بروزرسانی AiO سری Inspiron

منبع: cell

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.