شربت پدی کاف (Pedi Cough)، راهکار موثر در درمان سرفه کودکان

0

با شروع فصل سرما، کودکان بیشتر در معرض بیماری هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می گیرند که علائمی همچون تب و سرفه و گلودرد را دارد. شربت پدی کاف یکی از درمان های دارویی موثر در درمان سرفه کودکان می باشد که در این مقاله  آن را مورد بحث قرار می دهیم. با ما همراه باشید.انواع سرفه را بشناسید

یک نوع سرفه معمولی است که پس از دم و بازدم انجام می گیرد و هوای داخل ریه ها را با فشار بیرون می راند. این نوع سرفه شدید نیست و عمدتا به شکل تک سرفه می باشد.

یک نوع دیگر، سرفه تولیدی یا خلط دار است که معمولا پس از سرماخوردگی های ویروسی به وجود می آید. این نوع سرفه مواد مخاطی را از دستگاه های تنفسی شما بیرون می راند. البته آلرژی یا عفونت های باکتریایی نیز این نوع سرفه ها را ایجاد می کنند.

نوع دیگر سرفه، سرفه خشک یا غیر تولیدی است. این سرفه ها خشک و بدون خلط هستند و می توانند برای مدت طولانی شما را آزار دهند.

شربت سرفه گیاهی اطفال پدی کاف علاوه بر ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و تسکین سرفه، به سبب خاصیت خلط آور بودن، سرفه های خشک و آزار دهنده را درمان می نماید.

شربت پدی کاف Pedi Cough

پدی کاف یک شربت خلط آور و ضد سرفه در کودکان است که سرفه‌های خشک و برونشیت را بهبود می‌دهد. این دارو تنفس در کودک را بهبود بخشیده و التهاب مجاری تنفسی را کاهش می‌دهد.

شربت پدی کاف یک داروی گیاهی حاوی عصاره گیاهان آویشن، ختمی و عشقه است. این گیاهان دارای خواص ضد التهاب و اسپاسم برونش‌ها هستند و تاثیر آن‌ها در درمان سرفه و برونشیت، مورد تایید هستند.

از شربت پدی کاف به عنوان شربت تسکین‌دهنده سرفه اطفال (خصوصا در سرفه‌های تحریکی، حساسیتی و سرماخوردگی) استفاده می‌شود. خوشبختانه این دارو فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، الکل و طعم‌دهنده است.

مطالب مرتبط
اسید استیل سالیسیلیک – آسپرین ( Acetylsalicylic acid - Aspirin )

از شربت پدی کاف به دلیل وجود عصاره آویشن و عشقه برای درمان سرفه و برونشیت در کودکان استفاده می شود. علاوه بر خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم این دو گیاه، اثراتی همچون ضد قارچ و ضد ویروس بودن نیز تایید شده است.

تیمول موجود در آویشن با دفع از راه مجاری تنفسی فوقانی، موجب ضد عفونی شدن این مجاری می گردد. سایر ترکیبات گیاه از جمله فلاوونوئیدها با تاثیرات ضد التهابی خود سبب رفع تحریکات و التهابات مجاری تنفسی می شوند.

در تهیه شربت ضد سرفه پدی کاف از گل ختمی نیز استفاده شده است که موسیلاژ تولید شده از گل ختمی به عنوان یک لایه محافظ بر مخاط آسیب دیده گلو عمل می کند و اثراتی همچون نرم کنندگی، ضد سرفه و ضد التهابی دارد. لازم است ذکر شود که شربت پدی کاف فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، الکل و طعم دهنده می باشد.

اندازه تیمول موجود در این شربت به راحتی مورد پذیرش نوزادان و کودکان قرار می گیرد. از این شربت به دلایل ذکر شده به عنوان شربت تسکین سرفه اطفال به خصوص در سرفه های تحریکی، سرماخوردگی و حساسیتی استفاده می کنند.

شربت گیاهی پدی کاف و درمان سرفه کودکان

شربت پدی کاف به دلیل وجود آویشن و عشقه که اثرات آنها در درمان سرفه و برونشیت مورد تایید است ، دارای خواص ضد التهاب و اسپاسم برونش ها می باشد. به علاوه خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی مواد موثره آویشن و عشقه ثابت شده است .

تیمول (ماده موثره اصلی آویشن)با دفع از طریق مجاری تنفسی فوقانی، باعث ضد عفونی این مجاری می شود. سایر ترکیبات موجود در عصاره از جمله فلاوونوییدها با اثرات ضد التهابی موجب رفع تحریکات و التهابات مجاری تنفسی می گردد. در فرمولاسیون این شربت همچنین از گیاه ختمی استفاده شده است.

مطالب مرتبط
زخم اثنی عشر ( دوازدهه ) چیست؟ بررسی علل و علائم و راه های پیشگیری

موسیلاژ تولید شده توسط ختمی به عنوان یک لایه محافظ بر مخاط آسیب دیده گلو عمل کرده و دارای خواص نرم کنندگی، ضدسرفه و ضد التهاب می باشد.

شربت پدی کاف فاقد الکل ، رنگ و طعم دهنده مصنوعی می باشد، میزان تیمول آن به گونه ای تنظیم شده است که ضمن دارا بودن خواص درمانی به خوبی مورد پذیرش شیرخواران و کودکان قرار می گیرد واز این رو به عنوان شربت تسکین دهنده سرفه اطفال (خصوصا در سرفه های تحریکی، حساسیتی و سرماخوردگی) گزینه مناسبی است.

این شربت حاوی عصاره های عَشَقه، ختمی و آویشن بوده و بر مبنای ترکیبات فنلی بر حسب تیمول به میزان ۰.۵ میلی گرم در هر ۵ میلی لیتر ، استاندارد شده است.

نحوه مصرف شربت پدی کاف

از این شربت در نوزادان کمتر از شش ماه باید با نظر و دستور پزشک استفاده نمود. برای خردسالان شش ماه تا دو ساله به اندازه ۲.۵ میلی لیتر و کودکان بالای دو سال ۵ میلی لیتر سه تا شش بار در روز می توان مصرف نمود.

تداخل دارویی شربت پدی کاف

تا به الان هیچگونه تداخل دارویی با این شربت ضد سرفه گزارش نگردیده است.

عوارض جانبی پدی کاف

اگر میزان دوز درمانی دارو را رعایت نمایید، عوارض جانبی ندارد.

مصرف شربت پدی کاف و دانستنی های مهم در مورد آن

  • هر نوع سابقه حساسیت دارویی که کودک داشته است، به پزشک اطلاع دهید.
  • قبل از مصرف این دارو، فهرست کلیه داروهای مصرفی کودک را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها با داروی پدی کاف تداخل داشته باشند.
  • در صورتی که مصرف یک وعده از داروی کودک را فراموش کردید، به محض یادآوری، دارو را به کودک بدهید. اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و به برنامه دارویی تعیین شده از سوی پزشک، بازگردید.
  • اگر بعد از گذشت چند روز بهبودی مشاهده نشد، حتما به پزشک مراجعه شود.
  • در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی بعد از مصرف شربت پدی کاف، به یک مرکز اورژانس مراجعه کنید.
  • مصرف این دارو در اطفال کمتر از ۶ ماه، با نظر پزشک باید صورت گیرد.
  • مصرف این دارو برای خانم‌های باردار، ممنوع است.
  • استفاده از شربت پدی کاف در دوران شیردهی باید بر طبق نظر پزشک، صورت گیرد.
  • حداکثر زمان استفاده از فرآورده بعد از باز شدن درب شیشه ۴ هفته است.
  • این دارو در افرادی که به گیاهان به کار رفته در ساخت این دارو حساسیت دارند، نباید استفاده شود.

گردآوری: وردنگار

مطالب مرتبط
آیا می توان عسل اصل و تقلبی را تشخیص داد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.