طرز تهیه کیک سفیده تخم مرغ با ریواس قرمز

0

مواد لازم تهیه کیک سفیده تخم مرغ با ریواس قرمز

روغن نارگیل، برای ته قالب
۵ عدد سفیده تخم مرغ در دمای اتاق
۱/۳ فنجان پودر قند
۱ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
۱ قاشق غذا خوری سرکه سفید
۲ قاشق نمک
۱ دسته ریواس ، بریده شده به قطعات ۱/۲ اینچی
۲ قاشق غذاخوری اب انگور
۱/۲ فنجان کرم زده شده
۳ قاشق غذاخوری شکر

روش پخت کیک سفیده تخم مرغ با ریواس قرمز

  1.  فر را از قبل تا دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. به آرامی با یک برس ، قالب کیک کمربندی ۸ اینچی خود را با روغن نارگیل کاملا چرب نمایید. و قسمت پایین آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. سفیده های تخم مرغ ها را درون کاسه دستگاه ریخته و انها را با سرعت متوسط ​​تا ​​بالا هم بزنید تا زمانی که کاملا فرم نرمی به خود بگیرند. به تدریج دو سوم فنجان پودر شکر را به انها اضافه کنید و مدام تخم مرغها را هم بزنید تا کاملا سفت شوند، این کار  حدود ۷ دقیقه زمان خواهد برد. نشاسته ذرت، وانیل، سرکه و اندکی نمک را بدان اضافه کنید.
  2. حالا با قاشق ، سفیده های تخم مرغ ها را درون قالبی که از قبل آماده کرده اید بریزید و قسمت بالای آن را با قاشق یک دست کرده و در درون فر قرار دهید. و بلافاصله حرارت را تا ۳۲۵ درجه پایین بیاورید. و، بدون اینکه درب فر را باز کنید اجازه دهید بپزند یعنی بگذارید سفیده ها تا زمانی که رنگ عسل رنگی به خود بگیرند در فر بمانند که حدود، ۷۰ دقیقه زمان می برد. (اگر به نظر می رسد که سطح بالای کیک بیش از حد قهوه ای شده، دما را کمی پایین بیاورید.) پس از آن اجاق را خاموش کنید؛ اجازه دهید که سفیده ها در داخل فر بمانند و درب فر را حداقل ۱ ساعت باز نکنید، و یا تا شب اجازه دهید در فر بمانند. (چرا که قسمت وسط خمیر فرو می رود و اطراف کیک ترد می شوند)
  3. در این بین، ریواس را اماده کنید، دو سوم فنجان پودر قند، اب انگور و اندکی نمک را در یک لیوان آب روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. و بگذارید تا به آرامی به جوش آید، گاهی اوقات ان را تکان داده، تا زمانی که شکر حل شود و ریواس نرم شود که تقریبا ۷ دقیقه طول خواهد کشید. با چنگال ریواس ها را در یک کاسه بریزید و بگذارید مایع بجوشد تا مقدار ان به نصف کاهش یابد. سپس عصاره را بر روی ریواس بریزید و اجازه دهید کاملا خنک شوند. ریواسی که به این صورت اماده کرده باشید را می توان تا یک هفته در یخچال نگه داشت
  4. درست قبل از سرو کیک، کیک را به دقت از قالب خارج کرده و بر روی سینی سرو بگذارید. کرم و شکر قنادی را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا فرم صافی پیدا کند. یک دوم کرم زده شده را در قسمت وسط مرینگ بریزید و، سپس ان را با قاشق صاف کرده و سپس عصاره ریواس را بدان اضافه کنید. باقی ترکیب ریواس و کرم را بر روی کیک بریزید و کیک را سرو کنید.
مطالب مرتبط
یک صبحانه مقوی: املت تخم مرغ و استیک

کیک سفیده تخم مرغ با ریواس قرمز را امتحان کنید و لذت ببرید.

نوش جان…

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.