فشار خون بالا: درمان خانگی ممکن است آینده این بیماری باشد

0

نوآوران و پزشکان برنامه جدید مراقبت در خانه را برای درمان فشار خون توسعه داده و آزمایش کرده ­اند. سیستم جدید ۸۱ درصد از شرکت کنندگان در تحقیق را موفق به کنترل فشار خون خود کرده است.

مدیریت فشار خون بالا می­ تواند چالش برانگیز باشد. یک  روش درمان خانگی جدید ممکن است پاسخ خوبی برای کنترل این بیماری باشد. فشار خون نیروی فشاری است که خون بر دیواره­های شریانی وارد می کند.

فشار خون، در طول روز افزایش می یابد و در طول روز  نیز کاهش می­یابد، اما اگر مدت زمان طولانی بالا باقی بماند، می­تواند مضر باشد. فشار خون بالا یا Hypertension خطر ابتلا به بیماری­های خطرناکی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی مزمن قلبی و بیماری کلیه را افزایش می­دهد. با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود ۷۵ میلیون بزرگسال در ایالات متحده فشار خون، بالا دارند.

در سال ۲۰۱۴، فشار خون بالا یکی از علل اصلی مرگ یا مرگ و میر در بیش از ۴۱۰،۰۰۰ نفر در ایالات متحده بود. علیرغم خطرات این وضعیت سلامت، فقط حدود نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا، فشار خون خود را کنترل می­کنند.

یک رویکرد جدید به کنترل فشار خون بالا

محققان در بیمارستان زنان در بوستون، یک برنامه درمان مبتنی بر خانه برای بهبود نرخ کنترل فشار خون، را با هزینه پایین­تر از برنامه های سنتی داخل مطب طراحی کرده اند.

نتایج این تحقیقات در مجله بالینی کاردیولوژی منتشر شده است. گروهی از محققان ۱۳۰ نفر را در این برنامه ثبت نام کردند و آنها را از یک کلینیک مراقبت اولیه با نام برگهام و کلینیک قلب و عروق انتخاب نمودند.

در زمان انتخاب افراد، فشار خون شرکت کنندگان تحت کنترل نبود.

محققان به شرکت کنندگان در مورد چگونگی استفاده از یک دستگاه فشار خون مبتنی بر بلوتوث توضیح و آموزش دادند و به آنها دستور دادند فشار خونشان را دو بار در خانه در طی روز چک کنند. این برنامه به ۸۱ درصد از شرکت کنندگان کمک کرد تا فشار خونشان را در کمتر از ۲ ماه تحت کنترل درآورند.

مطالب مرتبط
آموزش اندازه گیری فشار خون در منزل به طور صحیح

دکتر نائومی، مدیر سرویس فشار خون بالا و کلینیک تخصصی فشار خون، در بریگهام می­گوید: “این یک نتیجه قابل توجه است، به خصوص با توجه به زمان بسیار کوتاه مدت که در آن کنترل فشار خون به دست می آید که به طور متوسط ​​۷ هفته است.”

این روش چگونه عمل می کند؟

محققان چند استراتژی نوآورانه را برای ایجاد برنامه ترکیب کرده اند. در ابتدا دستگاه فشارسنج خون، فعال شده با بلوتوث این اندازه گیری ­ها را به صورت خودکار در پرونده های پزشکی الکترونیکی شرکت کنندگان انتقال می دهد.

هر فرد همچنین به “ناظران بیمار”  به صورتغیرفیزیک دسترسی داشت که آموزش هایی در مورد نحوه استفاده از الگوریتم های بالینی طراحی شده داشتند. متخصصان این الگوریتم ها را توسعه داده اند که به ارزیابی فرد کمک می­کند و اطمینان می­دهد که آنها دوز مناسب دارو را دریافت می­کنند.

دکتر نائومی می­گوید: “مدل پیشین برای درمان فشار خون بالا از طریق مراجعه سنتی به دکتر، نه موثر و نه پایدار است.”

اگر چه این مطالعه آزمایشی نتایج بسیار خوبی را به دست آورد، تیم امیدوار است بتواند برنامه را در آینده ای نزدیک در اختیار داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که این روش برای مدت طولانی ادامه پیدا می کند و می تواند در دیگر گروه ها نیز موثر باشد.

محققان بر این باورند که این رویکرد جدید به طور قابل توجهی کاهش هزینه­ های کنترل فشار خون بالا و جلوگیری از خطر بیماری­های خطرناک مربوط به فشار خون، بالا را به همراه خواهد داشت.

“توسعه راه حل­های نوآورانه برای مدیریت فشار خون، بالا به طور موثر و کارآمد و بنابراین کاهش خطر باروری قلبی عروقی در جمعیت­های بزرگتر، حیاتی است. سازمان­ها می­توانند و باید فن آوری های نوآورانه را برای ایجاد راه حل­های پایدار برای کنترل پرفشاری خون می­توانند و باید بکار گیرند”.

مطالب مرتبط
سرطان پوست : داروهای آرتروز احتمال خطر را افزایش می دهند

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.