اگر متوجه لکه قهوه ای دندان کودکتان شدید چه باید بکنید؟

0

دو عامل داخلی و خارجی هستند که می توانند منجر به نمایان شدن و بروز لکه قهوه ای دندان های کودک شوند.

لکه قهوه ای دندان های کودک

به عنوان یک پدر و مادر، دیدن دندان های کودک خود که علائم لکه های قهوه ای را نشان می  دهد می تواند هشدار دهنده باشد. لکه های دندان ها می تواند ظاهر و اعتماد به نفس فرزند شما را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین مهم است بدانیم که چه چیزی می تواند باعث ایجاد آن شود و بهترین راه برای جلوگیری از آن چیست.

 

دو عامل داخلی و خارجی هستند که می توانند منجر به نمایان شدن لکه های قهوه ای بر روی دندان های کودک شوند.برای دانستن اینکه چگونه از آنها جلوگیری کنید، و چنانچه هم اکنون این لکه ها وجود دارند،برای محو کردن آن ها مهم است که بدانید دلیل به وجود آمدن آن ها چیست.

علل احتمالی لکه های روی دندان های کودک

لیست زیر می تواند به شما در پیدا کردن علل احتمالی لکه های روی دندان های کودک شما کمک کند:

حفره های دندان – یکی از رایج ترین دلایل لکه های قهوه ای در دندان های کودکان، پوسیدگی دندان است (همچنین حفره ها نامیده می شود). ضعف تغذیه از طریق شیشه شیر،عادت های مراقبت از دهان یا تغذیه ممکن است عامل ایجاد حفره های دندانی کودک شما باشد.

عوامل ژنتیکی – بعضی از کودکان ممکن است روی دندانهایشان لکه های قهوه ای داشته باشند؛ زیرا این ارثی و یک عامل ژنتیکی می باشد. همه دندان ها یکسان نیستند.

عمده تروما – هنگامی که یک دندان نوعی تغییر عمده یا آسیب دیده را تجربه کرده است،این غیر طبیعی نیست که لکه ها روی آن نمایان شوند.این نوع لکه دار شدن به خصوص در صدمات ضربه ای رایج است.

مطالب مرتبط
9 نکته درباره نحوه برخورد با مشکلات ارتباطی و نگرش نوجوان

فلوراید بیش ازاندازه – اگر فرزند شما بیش از حد فلوراید مصرف کند، می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود که می تواند منجر به پیدایش لکه قهوه ای دندان شناخته شده ای به نام فلوروزیس شود.

پوسیدگی زودرس – پوسیدگی دندانی ناشی از مراقبت های دهانی ضعیف است و علاوه بر تاثیر گذاشتن  بر روی دندان های کودک و منجر شدن به پیدایش لکه ها، می تواند به دندان های دائمی نیز منتقل شود، اگر پوسیدگی زیر دندان اتفاق می افتد می تواند به لثه ها نیز آسیب برساند.

باکتری های کروموزومی وباکتری آهن – باکتری های کروموزومی و آهن نتیجه لکه دار شدن توسط داروهای خاص، غذاها و نوشیدنی ها می باشد. بعضی از داروهای ضد آکنه در این مورد شناخته شده هستند.

اگر متوجه لکه قهوه ای دندان شدید چه باید بکنید؟

اگر متوجه شوید که لکه های قهوه ای روی دندان های کودک شما وجود دارد یا تغییرات اخیر در رنگ آنها وجود دارد، بهتر است که با دندانپزشک اطفال خود تماس بگیرید تا فرزندان خود را بررسی کند تا متوجه شود که علت چیست و چگونه شما می توانید آن را تصحیح کنید.

گاهی اوقات رفع یک مشکل آسان است و گاهی اوقات پیچیده تر می شود، اما پیش از این که شما مشکل را برطرف کنید، بیشتر احتمال دارد که نتیجه خوبی بگیرید و از لکه دار شدن دندان ها در امان بمانید.

برای جلوگیری از گسترش آن به دندان های دیگر و یا جلوگیری از تبدیل شدن آن ها به یک مشکل دائمی، مقابله بلافاصله با هر لکه مهم است.

اگر متوجه شوید که تغییراتی در دندان های کودک شما وجود دارد و یا اگر آن ها دچار آسیب های دهانی شده اند که ممکن است نگرانی شما را برای تبدیل شدن به لکه قهوه ای دندان بر انگیزد مهم است که در مورد گزینه های موجود برای رفع لکه های روی دندان های کودک خود بحث کنید و آنها را به سایه اصلی مروارید سفیدشان بازگردانید .

مطالب مرتبط
افزایش سلامت جسمی و روحی کودکان با غذا خوردن به همراه خانواده

همین امروز با دندانپزشک کودک خود تماس بگیرید تا هر گونه نگرانی در مورد تغیرات ظاهری کودک خود را در نظر بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.