معرفی مواد غذایی مفید برای زنان

0

در این نوشتار قصد داریم به معرفی برخی مواد غذایی مفید برای زنان بپردازیم. اگر خانم هستید و همچنین به سلامت بدن‌تان اهمیت می‌دهید، این نوشتار را بخوانید و به توصیه‌های آن عمل کنید.

مواد غذایی مفید برای زنان

۱- ادامامه:

 

این غلاف‌های سویا سرشار اند از فیبر، چربی‌های خوب و ترکیبات استروژن‌مانندی که با نام “ایزفلاون” مشهور اند. ایزوفلاون‌ها می‌توانند در دوران یائسگی برای زنان بسیار مفید باشند.

۲- کلم پیچ:

از دیگر مواد غذایی مفید برای زنان می‌توان از کلم پیچ نام برد. کلم پیچ سرشار از ویتامین K است و می‌تواند به همراه کلسیم و ویتامین D موجب افزایش استحکام استخوان‌ها شود. یک وعده از این گیاه، حاوی بیش از ۲۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C و A است.

۳- لوبیا:

لوبیاها از پروتئین زیادی برخوردار اند و در عین حال، برخلاف گوشت، چربی اندکی دارند. جالب آن که فیبرشان نیز زیاد است. بنابراین از آن‌ها می‌توان برای کاهش فشار خون، قند خون و ضربان قلب استفاده کرد. جالب است بدانید که قاتل شماره یک زنان در آمریکا، بیماری‌هایی اند که با قلب در ارتباط هستند.

۴- گریپ‌فروت:

گریپ‌فروت سرشار از فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها در کاهش احتمال بروز سکته نقشی مؤثر دارند. البته پرتقال نیز منبع خوبی از فلاونوئیدها است اما به نسبت گریپ‌فروت از شکر بیش‌تری برخوردار است.

ذکر این نکته لازم است که مصرف گریپ‌فروت ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. لذا پیش از آن که آن را در سبد غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید با پزشک‌تان مشورت کنید.

۵- بری‌ها:

 

بری‌ها، از بلوبری گرفته تا توت‌فرنگی، دارای فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها هستند و قادر اند که از سلول‌های سالم بدن در برابر آسیب‌های ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد محافظت کنند. افزون بر این، شما به ویتامین C موجود در این میوه‌ها جهت ساخت کلاژن نیاز دارید (کلاژن نام پروتئینی است که پوست را صاف و محکم می‌گرداند).

loading...

۶- پاپایا:

پاپایا نیز از جمله مواد غذایی مفید برای زنان است. رنگ قرمز-نارنجی آن به سبب بتاکاروتن و لیکوپن موجود در آن می‌باشد. لیکوپن احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم و سینه را کاهش می‌دهد و از آن‌جا که نوعی آنتی اکسیدان است می‌تواند در کاهش کلسترول بد و فشار خون نیز مفید باشد و به این ترتیب نقشی اساسی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ایفا کند.

مطالب مرتبط
هر آن چه که باید در مورد سوشی بدانید

۷- ساردین:

ساردین حاوی اسیدهای چرب سالم، ویتامین D و کلسیم است و امگا ۳ موجود در آن می‌تواند موجب افزایش کیفیت شیر مادر شود. علاوه بر این موارد، مصرف ساردین در دوران بارداری برای نوزادان مفید است.

۸- تخم کتان:

تخم کتان سرشار از فیبر و لینگان است. لینگان ترکیبی شیمیایی است که به مانند استروژن عمل می‌کند و می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان، از جمله سرطان سینه، مفید باشد.

۹- آووکادو:

آووکادو سرشار از چربی‌های خوب است. مطالعات نشان از آن دارند که رژیم غذایی‌ سرشار از آووکادو علاوه بر آن که موجب کاهش چربی‌های شکم می‌شود، در محافظت از چشم و پوست نیز مؤثر است. افزون بر این، آووکادو در کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب نیز می‌تواند مؤثر واقع شود.

۱۰- اسفناج:

اسفناج منبعی غنی از فولات است. فولات در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، بیماری‌های قلبی و همچنین سرطان روده مؤثر است. علاوه بر فولات، اسفناج از مقادیر زیادی لوتئین برخوردار است. این آنتی اکسیدان در محافظت از چشم‌تان مفید بوده و حتی می‌تواند در جلوگیری از چین و چروک پوست نیز مؤثر باشد.

*******

هر یک از مواد غذایی فوق را در رژیم غذایی خود قرار دهید و بدن‌تان را از بیماری‌ها به دور نگاه دارید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

 منبع:webmd

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.