کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ

0

کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ – در این نوشتار از وردنگار می خواهیم به آموزش کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ بپردازیم. این کیک های عصرانه برای کودکان بسیار لذیذ و دوست داشتنی بوده و می تواند یک میان وعده پای تلویزیون و برنامه کودکشان باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ :

۲۰۰ گرم شکلات تلخ خرد شده

تکه های تمشک برای تزئین( اختیاری)

مواد لازم جهت تهیه بیسکویت شکلاتی

۱۰۰ گرم کره نرم شده

۷۵ گرم پودر قند

۱ عدد زرده تخم مرغ

۱ قاشق چایخوری اسانس وانیل

۲ قاشق غذاخوری شیر

۱۷۵ گرم آرد

۴ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

مواد لازم جهت تهیه مارشمالو

۳ ورق ژلاتین

۳ عدد سفیده تخم مرغ

۱۷۵ گرم پودر شکر کاسترد سفید

مربای تمشک

طرز تهیه کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ :

ابتدا، خمیر بیسکویت شکلاتی را درست میکنیم.کره و پودر قند را در یک کاسه بزرگ بریزید و  با یک قاشق چوبی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا صاف و یکدست شوند.سپس زرده تخم مرغ، وانیل، شیر، آرد،  پودر کاکائو و کمی نمک را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. خمیر را بر روی سطح کار خود بگذارید و خوب ورز دهید. سپس روی خمیر را بپوشانید و بگذارید تا ۲۰ دقیقه کاملا خنک شود.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و دو لایه کاغذ مومی را درون سینی فر پهن کنید.سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را باز کنید و به ضخامت یک سکه ی ۱ پوندی، آن را رول کنید. از یک قالب کوکی ۵ سانتیمتری استفاده کنید و خمیر را قالب بزنید.شما حدود ۳۵ عدد بیسکوئیت لازم دارید. خمیرها را روی سینی فر بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر قرار دهید. پس از پخت، بیسکوئیت ها را بر روی یک توری سیمی بگذارید تا خنک شوند.

مطالب مرتبط
طرز تهیه و دستورالعمل پخت دسر توت فرنگی

بعد از این مرحله، نوبت به تهیه مارشالو میرسد.ورقه های ژلاتین را در یک کاسه آب سرد قرار دهید و کناری بگذارید تا نرم شوند. سفیده های تخم مرغ، شکر، ۱ قاشق غذاخوری آب و کمی نمک را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید و درون قابلمه ای که آب جوش دارد بگذارید تا با حرارت آب جوش، غلیظ شوند که این روش حدود ۵ دقیقه طول می کشد. سپس کاسه را از درون آب جوش بیرون بیاورید و ورقه های ژلاتین را به آن اضافه کنید، ۳ تا ۵ دقیقه دیگر هم بزنید تا کمی خنک و سفت شوند سپس درون یک کیسه یکبار مصرف با ماسوره ای به قطر ۱،۵ سانتی متری بریزید.

۱/۲ قاشق چایخوری مربا تمشک را وسط هر بیسکوئیت بریزید و با ماسوره یک گلوله از مارشمالو را روی مربا بگذارید و سریع ماسوره را به سمت بالا بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه، کناری بگذارید.

شکلات را در مایکروویو ذوب کنید، و هر ۲۰ ثانیه یک بار هم بزنید تا نسوزد بیسکوئیت ها را درون شکلات فرو ببرید تا روی آنها را کاملا بپوشاند. روی یک توری سیمی قرار دهید و روی آنها را بت تمشک خشک شده تزئین کنید. این بیسکوئیت ها را به مدت ۳ روز در یک ظرف در بسته، می توانید نگهداری کنید.

ارزش غذایی کیک های عصرانه با طعم تمشک و شکلات تلخ

کیلو کالری: ۱۱۸
چربی: ۵ گرم
اشباع شده: ۳ گرم
کربوهیدرات ها: ۱۶ گرم
قندها: ۱۲ گرم
فیبر: ۱ گرم
پروتئین: ۲ گرم
نمک: ۰.۱ گرم

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.