سیاه چاله های موجود در مرکز کهکشان ها می توانند امواجی را در سراسر جهان متصاعد نمایند

0

سیاه چاله های موجود در مرکز کهکشان ها می توانند امواجی را در سراسر جهان متصاعد نمایند

طبق مطالعه جدید انجام شده، سیاه چاله های موجود در مرکز جهان می توانند موج های گرانشی شدیدی را از خود متصاعد نمایند. محققان توانستند به موفقیت بزرگی دست یابند و در نهایت در سال ۲۰۱۵ موج های گرانشی را که یک قرن پیش، پیش بینی شده بود که در جهان هستی وجود دارند کشف نمایند. اما این پدیده هنوز به صورت رمز و راز باقی مانده است.

محققان به تحقیق خود ادامه می دهند تا بتوانند محلی را که این امواج گرانشی از آنها متصاعد می شوند کشف نمایند چرا که این کشف می تواند بسیاری از اسرار جهان را فاش نمایند. هنگامی که محققان، این امواج را در سال ۲۰۱۵ کشف کردند، آنها می دانستند که این امواج از یک جفت سیاه چاله بزرگ متصاعد شده اند که قبل از اینکه به هم برخورد کنند و در هم ادغام گردند، به دور یکدیگر می چرخیدند.

از آن زمان تا کنون، این محققان شاهد حضور چهار موج دیگر بودند و انتظار دارند که همچنان در آینده بر تعداد آنها افزایش یابد. تصور می شود که این امواج همچنان از این دو سیاه چاله ادغام شده، تولید می شوند. اما هنوز معلوم نیست که چگونه این سیستم های باینری با یکدیگر هماهنگ شده اند. در حال حاضر، یک مقاله جدید نشان می دهد که شرایط عجیب و غریبی برای ایجاد چنین سیستم باینری از دو سیاه چاله موجود در مرکز کهکشان نیاز است.

چنین سیاه چاله عظیمی می تواند زمینه های گرانشی و فیزیکی بسیار شدیدی را به وجود آورد، که در بیشتر موارد ستاره ها را از هم جدا می کند اما نه همیشه . گاهی اوقات سیاه چاله ها می توانند تخریب شوند و یا خیلی زودتر از آن چه تصور می شود به یک سیستم باینری تبدیل گردند. این گونه سیاه چاله ها امواج گرانشی را متصاعد می کنند که می توانند به صورت موج بر روی زمین مشاهده شوند.

مطالب مرتبط
طرح جسورانه اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس با پرتاب فالکون 9 آغاز شد

اختصاصی وردنگار – کپی برداری با لینک دهی مستقیم و نام منبع مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.