۵ مزایای شگفت انگیز چلیشن تراپی ( chelation therapy )

0

چلیشن تراپی  ( chelation therapy ) یک فرم جایگزین پزشکی است که به طور گسترده در برخی از نقاط جهان تایید نشده است.

chelation therapy یا چلیشن تراپی چیست؟

چلیشن تراپی  ( chelation therapy ) برای از بین بردن سموم فلزات سنگین از بدن مانند آرسنیک، جیوه، مس، آهن، پلوتونیوم و سرب استفاده می شود. در حالی که این روش درمانی از دهه ۱۹۳۰ استفاده شده است، اثربخشی پزشکی آن هنوز مورد بحث قرار گرفته است و استفاده از داروهای شیمی درمانی و فروش مواد شیمیایی در برخی کشورها، از جمله ایالات متحده مجاز نیست.

مزایای chelation therapy

گرچه هنوز بحث در مورد اثربخشی این درمان وجود دارد، شواهد بی نظیر به بسیاری از مزایای استفاده از داروهای شیمی درمانی اشاره می کنند، از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی، کاهش درد و حتی پیشگیری از اوتیسم.

ارتقا سلامت قلب

تجمع فلزات سنگین در سیستم عروق کرونر می تواند منجر به طیف گسترده ای از مشکلات، از جمله افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی شود. حضور فلزات سنگین در قلب می تواند فعالیت های رادیکال های آزاد را افزایش دهد که خطر ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

کاهش بیماری های مزمن

داشتن این فلزات سنگین خطرناک در هر قسمت از بدن می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد. بنابراین، هنگامی که این فلزات سنگین از بدن خارج می شوند، آنتی اکسیدان ها را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

کاهش درد و تورم

احتباس فلزات سنگین در بدن نیز می تواند موجب تجمع آب شده و سایر مشکلات دیگر را بوجود آورد. اگر از تورم یا ادم رنج می برید، ممکن است نشانه ای از سطوح بالای فلزات سنگین در بدن شما باشد.

بهبود بیماری های شناختی

ترکیبات مانند جیوه، آرسنیک و سرب میتوانند تعدادی از اثرات نوروژنیک منفی بر بدن داشته باشند. بنابراین استفاده از داروهای شیمی درمانی برای حذف این ترکیبات می تواند از اختلالات یادگیری و سایر بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون جلوگیری کند.

مطالب مرتبط
اختلال دوقطبی چیست؟ (قسمت دوم: اختلال دوقطبی در کودکان و نوجوانان)

درمان اوتیسم

یکی از علل اصلی اوتیسم که شناسایی شده است، حضور فلزات سنگین در بدن است. با توجه به مراقبت دقیق توسط متخصصان پزشکی، این نوع درمان را می توانید با خیال راحت برای محافظت از توانایی های ذهنی فرزندتان انجام دهید.

اثرات جانبی چلیشن تراپی

همانطور که قبلا ذکر شد، عوارض جانبی این درمان می تواند بسیار شدید باشد، به همین دلیل است که در برخی کشورها ممنوع است. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • احساس سوزش شدید
  • قرمزی
  • ورم
  • احساس نیاز به ادرار کردن

حتی شما همچنین ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • آسیب به کلیه های شما
  • کم آبی
  • کلسیم پایین خون
  • جذب مواد مغذی ضعیف
  • آلرژی

هنگامی که این درمان  به درستی انجام نشود، عوارض جانبی می تواند حتی جدی تر باشد، مانند بیماری های نورودژنراتیو (تخریب عصب) و حتی مرگ.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.