آیا سرکه بلوبری با کاهش حافظه مقابله می کند؟

0

آیا سرکه زغال اخته آبی با کاهش حافظه مقابله می کند؟

دانشمندان یک درمان بالقوه و جدیدی برای مبتلایان به زوال عقل، با سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) کشف کرده اند. در پژوهش اخیر، محققان نشان دادند که چگونه محصولات تخمیر شده، حافظه کوتاه مدت را در موش های مبتلا به فراموشی بهبود می بخشد.

زوال عقل یکی از سریعترین مشکلات سلامتی در حال رشد در سراسر جهان است، در هر ۳ ثانیه یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

برآورد شده است که ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می کنند. انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰، این تعداد به ۱۳۱.۵ میلیون نفر برسد.

بیماری آلزایمر شایع ترین شکل دمانس است که تقریبا ۶۰ تا ۸۰ درصد موارد را تشکیل می دهد. این مسئله با مشکلات یادگیری و حافظه همراه می باشد و تنها بر ۵.۵ میلیون بزرگسال در ایالات متحده تاثیر می گذارد.

آمار تکان دهنده ای مانند این، نشان دهنده نیاز شدید به راه های جدید برای جلوگیری و درمان زوال عقل می باشد.

سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) و درمان کاهش حافظه

تحقیقات نشان داده است که برخی از ترکیبات طبیعی، مانند ترکیبات موجود در سرکه زغال اخته آبی (بلوبری)، ممکن است به درمان کاهش حافظه مربوط به زوال عقل کمک کنند.

محققان اخیرا تحقیقات زیادی بر روی این مسئله انجام داده اند . از جمله Beong Ou Lim، از دانشگاه کنکوک در جمهوری کره – تحقیقات این محققان نشان داده است که تخمیر می تواند بیولوژیک ترکیبات طبیعی را افزایش دهد.

آنها می نویسند: ” محصولات فرآوری شده، مانند سرکه، می تواند برای حفظ ترکیبات فنلی که به راحتی در فرآیند غذایی اکسید می شوند، کمک کننده باشند و تحت تاثیر عواملی مانند بلوغ، ذخیره سازی و پردازش قرار گیرند “.

مطالب مرتبط
مزایای سلامتی انگور و زغال اخته

با توجه به این عوامل، لیم و همکاران به دنبال بررسی اینکه آیا سرکه ساخته شده از بلوبری (زغال اخته آبی) ممکن است برای کاهش حافظه مفید باشد، هستند.
این گروه اخیرا یافته های خود را در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر کرده است.

 

حافظه کوتاه مدت در موش ها با مصرف سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) بهبود یافته است

در راستای اثبات یافته های خود، دانشمندان باعث ایجاد فراموشی در موش ها شدند و به آنها داروهایی دادند که اسکوپولامین نامیده می شود. سپس هر روز به موش ها به مدت یک هفته، ۱۲۰ میلی گرم در هر کیلوگرم سرکه بلوبری (زغال اخته آبی) دادند.

این تیم متوجه شد که موش هایی که سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) را مصرف کرده بودند، استیل کولین در مغز آنها کاهش یافته بود. همانطور که قبلا محققان اثبات کرده و نشان داده بودند، سطوح پایین استیل کولین در مغز افراد مبتلا به آلزایمر شناسایی شده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) باعث افزایش فاکتور نوروتروفیک مغز در موش ها می شود. همانطور که می دانید فاکتور نوروتروفیک مغز، پروتئینی است که نقش مهمی در رشد و نگهداری سلول های عصبی ایفا می کند.

محققان، حافظه موش ها را آزمایش کردند. آنها دریافتند که سرکه بلوبری (زغال اخته آبی) به عملکرد بهتر در هر دو آزمایش منجر شده است که عملکرد خوب سرکه بلوبری (زغال اخته آبی) را برای تقویت حافظه کوتاه مدت نشان می دهد.

محققان در مورد اثرات بالقوه یافته های خود، اظهار داشتند: ” سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) می تواند یک ماده فعال یا مفید به عنوان مواد محافظتی از اختلالات شناختی مربوط به فراموشی باشد.”

به گفته این تیم، توجه به این نکته ضروری است که مطالعات بیشتری برای تایید اینکه آیا سرکه زغال اخته آبی (بلوبری) می تواند مشکلات حافظه در افراد مبتلا به زوال عقل را بهبود بخشد، نیاز است.

مطالب مرتبط
چگونه بلوبری برای از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کند

ترجمه از: فرزانه پاشایی

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.