فواید قهوه و کاهش احتمال مرگ انسان

0

فواید قهوه و کاهش احتمال مرگ انسان

مطالعات جدید دانشمندان که در دو مقیاس وسیع انجام شده است نشان می دهد نوشیدن ۳ فنجان قهوه در طول روز کاهش مرگ های احتمالی را به هر دلیل به دنبال دارد.

 

تحقیقات انجام شده بر روی علاقه مندان شدید به قهوه نشان داده که آنها سال های زیادی را به عمر خود اضافه کرده اند، چون خطر ابتلایشان به مرگ های احتمالی در اثر بیماری های قلبی و عروقی و گوارشی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 

ترکیبات آنتی اکسیدانی یافت شده در قهوه علاوه بر کافئین موجود در آن، دلیل عمده تأثیر بالقوه قهوه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی و قلبی عروقی است.

 

محققان کالج امپریال لندن و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، عادات رفتاری و نوشیدن قهوه حدود نیم میلیون نفر از ۱۰ کشور اروپایی از جمله انگلستان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نتایج این تحقیق را منتشر نمودند که به قسمت هایی از آن اشاره می شود:

 

بر اساس این تحقیق، مرگ و میر در مردانی که روزانه به طور متوسط سه فنجان قهوه مصرف می کنند نسبت به مردانی که در طول روز نوشیدنی هایی غیر از قهوه می خوردند، ۱۸ درصد کاهش یافته بود. همچنین زنانی که قهوه می نوشیدند در مقایسه با زنانی که قهوه نمی نوشیدند ۸ درصد احتمال مرگ آنها کاهش یافته بود.

 

همزمان دانشمندان آمریکایی نیز  این تحقیق را با تجزیه و تحلیل های خود  روی ۱۸۵۰۰۰ نفر انسان با نژادهای مختلف انجام دادند. نتایج جالب است:

افرادی که روزی یک فنجان قهوه می نوشیدند، صرف نظر از نژاد، ۱۲ درصد احتمال مرگشان کاهش می یابد. در حالی که نوشیدن ۳ فنجان قهوه در روز احتمال مرگ و میر را ۱۸ درصد کاهش می دهد. البته دانشمندان برای اثبات یافته های خود به زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند با قاطعیت از اثرات قهوه صحبت کنند.

 

مطالب مرتبط
دانستنی های جالب و مفید درباره تفاله قهوه

نویسنده و پژوهشگر آمریکایی دکتر ورونیکا ستوان، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اعتقاد دارد ساختار شیمیایی قهوه دلیل یافته های تحقیقات انجام شده است. او می گوید:

 

“قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنلی است که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان بازی می کنند.  ” ما نمی گوییم شما با نوشیدن قهوه عمر خود را طولانی تر کردید بلکه می گوییم اگر می خواهید قهوه بخورید این کار را انجام دهید چون این نوشیدنی خواص ضد سرطانی بسیاری دارد.”

 

نتیجه یک تحقیق بر روی هر دو نوع قهوه با کافئین و بدون کافئین نیز در مجله پزشکی آمریکا منتشر شده است. جامعه آماری این تحقیق بسیار بزرگ است ولی هنوز دانشمندان به قطعیت نرسیدند.

 

پروفسور نوید ستار، استاد متابولیسم دانشگاه گلاسکو، مقاله منتشر شده را تأیید کرد و اظهار داشت این مقاله توسط گروه بسیار قوی از دانشمندان نوشته شده شده است و باید به نتایج آن امیدوار بود.

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.