آیا لکه های قهوه ای روی موز مفیدتر هستند؟

0

آیا لکه های قهوه ای روی موز مفیدتر هستند؟

موزهای نامناسب بافتی نرم و رنگی تیره دارند. اما، آیا لکه های قهوه ای رنگ روی موزها بدان معنی است که شما باید آنها را دور بیندازید؟ در واقع، بسیاری از دستور العمل های غذایی برای موزهای رسیده طراحی شده اند.

دلیل آنهم این است که این موزها حاوی قند بیشتری هستند و در درون غذاهای پخته شده آسان تر ترکیب می گردند.

البته، برخی لکه های موجود در میوه های رسیده را باید بیرون بیاوریم. با این حال، نقاط قهوه ای در موز لزوما به این معنی نیست که شما باید آنها را دور بریزید. در واقع، برخی می گویند که لکه های قهوه ای روی موز مفیدتر هم هستند.

 

محتوای تغذیه ای لکه های قهوه ای روی موز

از آنجایی که در یک موز رسیده، نشاسته آن به قندهای ساده تبدیل می شود، باعث می شود که عمل هضم راحت تر انجام شود و به سلامت دستگاه گوارشی کمک نماید.

آسانترین روش برای تشخیص موز رسیده مشاهده لکه های قهوه ای روی موز است. علاوه بر این، میوه های رسیده، حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری می باشند که باعث محافظت بیشتر بدن ما در برابر عوامل بیماری زا می شوند. اما، موز سبز یا زرد، غنی از پتاسیم هستند که به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، کاهش فشار خون و کاهش وزن کمک می نماید.

 

لکه های قهوه ای روی موز و پیشگیری از سرطان

با توجه به مطالعات انجام شده در ژاپن، زمانی که موز به رنگ قهوه ای می رسد، فاکتور نکروز تومور در آنها بیشتر می شود و این ماده اغلب به عنوان TNF نامیده می شود.

این ماده اساسا یک پروتئین است که با سلول های دیگر ارتباط دارد تا با التهاب و تمایز سلول مبارزه کند. بنابراین، TNF بیشتر، باعث تشخیص و کشتن سلول های غیر طبیعی بیشتری می شود که ممکن است منجر به سرطان گردند. بنابراین، این لکه های پراکنده قهوه ای رنگ روی موز را از دست ندهید.

 

مطالب مرتبط
مزایای گل مریم قرمز برای سلامتی چیست؟

موزهای بیش از حد رسیده

قرار دادن موزها در یخچال می تواند سرعت رسیدن آنها را کاهش دهد. اما اگر موز شما خیلی بیشتر از آنچه که شما دوست دارید قهوه ای شده باشد، می توانید آنها را برش داده و آنها را در فریزر قرار دهید.

از این موزهای یخ زده برای تهیه کرم استفاده کنید. می توانید آنها را با ماست یخ زده ترکیب کنید، یا به راحتی از آنها خوراکی های مختصری درست کنید.

اگر موزهای یخ زده برای شما جذاب نیستند، زمانی را برای تکمیل مهارت های پخت خود اختصاص دهید. سعی کنید کیک پای موز یا نان موزی بپزید. پس یادتان باشد:

هیچ موزی را هدر ندهید.

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.