اپل استفاده از پردازنده های اینتل را در کامپیوتر های مک متوقف خواهد کرد

جالب است بدانید در تماسی که مسئولین یک وب سایت خبری به نام Mashable با شرکت اپل داشته اند، این شرکت هیچ گونه پاسخی به این پیش بینی ها نداده است.

0

اپل استفاده از پردازنده های اینتل را در کامپیوتر های مک متوقف خواهد کرد

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است که اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ استفاده از پردازنده های اینتل را در کامپیوتر های مک خود متوقف سازد، و از چیپ هایی که خودش طراحی و تولید خواهد کرد در کامپیوتر های مک خود استفاده کند.

این تصمیم کمپانی اپل توسط مارک گورمن که مشاور سیاسی ارشد سازمان بین المللی هلپ ایج می باشد اعلام شده است که معمولا به اعلام اخبار صحیح شهرت دارد . به گفته ی مارک گورمن نام این طرح کالاماتا می باشد که در حال حاضر مدیران اپل از این طرح استقبال کرده اند.

اما شاید برایتان سوال باشد که شرکت اپل از کجا و با چه هدفی چنین تصمیمی گرفته است؟

پردازنده های اینتل در محصولات اپل

لازم است بدانید که کمپانی اپل از گذشته قصد دارد کاری کند تا محصولاتش که شامل : آیفون ها ، آیپد ها ، تلفن های همراه هوشمند و کامپیوترهای  مک می باشند بتوانند در کنار یکدیگر به بهترین شکل کار کنند از این رو نیز این کمپانی در سال ۲۰۰۶ سعی داشت تا کامپیوتر های مک خود را مشابه سایر کامپیوتر های خانگی کند به همین دلیل از پردازنده های اینتل در کامپیوتر های PowerPC استفاده کرد.

در نهایت با استفاده از پردازنده های اینتل، سازگاری نرم افزاری بهبود پیدا کرد و علاوه بر تمامی امکان اجرای ویندوز با استفاده از نرم افزارهایی از جمله بوت کمپ بر روی کامپیوتر های مک امکان پذیر شد.

این کمپانی پردازنده های طراحی و تولید شده توسط خود را از سال ۲۰۱۰ در دستگاه های مبتنی بر ios نیز قرار داد و به همه ثابت کرد که در زمینه ی طراحی و تولید این چیپست ها نیز دارای توانایی بالایی می باشد.

مطالب مرتبط
پتنت جدید اپل در زمینه ی صفحه کلید مقاوم در برابر گرد و خاک

از دیگر هدف های شرکت اپل برای استفاده از پردازنده های تولید شده توسط خودش در کامپیوتر های مک از سال ۲۰۲۰ بهبود مصرف باتری و سرعت شبکه های بی سیم می باشد علاوه بر تمامی اینها شرکت اپل با اجرای چنین برنامه ای می تواند بیشتر تمرکز خود را بر تولید سخت افزار بگذارد و همچنین دیگر لازم نیس منتظر بماند تا پردازنده ی جدیدی از سوی شرکت اینتل طراحی و عرضه گردد و به راحتی می تواند از پردازنده های خود در محصولاتش استفاده کند.

البته جالب است بدانید در تماسی که مسئولین یک وب سایت خبری به نام Mashable با شرکت اپل داشته اند، این شرکت هیچ گونه پاسخی به این پیش بینی ها نداده است.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.