بیماری آرنج تنیس بازان یا تنیس البو چیست و چه علائم و علتی دارد؟

0

بیماری آرنج تنیس بازان یک حالت بسیار رایج است که سالانه میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود.

بیماری آرنج تنیس بازان چیست؟

بیماری آرنج تنیس بازان به عنوان یک نتیجه از حرکات تکراری بازو، آرنج، تاندون ها و عضلات مربوطه رخ می دهد، از این رو به دلیل اینکه تنیس و دیگر ورزش های مشابه شامل استفاده مداوم از عضلات بازو در این بخش بدن است، این بیماری به این نام خوانده می شود.

این بیماری میلیونها نفر از مردم با درد و ناراحتی در خارج از آرنج را به خود درگیر کرده است. هنگامی که حرکات شدید در طول زمان تکرار می شود، می تواند باعث سایش و صدمه به عضلات و همچنین رطوبت شود. این وضعیت همچنین می تواند کارگرانی مانند کارگران ساختمانی یا نجارها را تحت تاثیر قرار دهد.

علائم آرنج تنیس بازان

برخی از شایع ترین نشانه های این بیماری عبارتند از:

  • درد موضعی در مچ دست و آرنج
  • ضعف در عضلات مورد استفاده برای جابه جایی اشیاء و باز و بسته کردن بازو
  • احساس درد در آرنج هنگام انجام وظایف ساده ای مانند چرخاندن دستگیره یا حمل اشیاء سنگین

علل بیماری آرنج تنیس بازان

به طور خاص، بیماری آرنج تنیس بازان می تواند توسط تعدادی از دلایل خاص ایجاد شود. نگاهی به آنها می اندازیم:

۱. انجام حرکات تکراری در طول زمان:

گاهی انجام فعالیت های تکراری در طول زمان، باعث می شود که بیماری آرنج تنیس بازان را تجربه کنید.

۲. کشش ناگهانی یا پیچ خوردگی:

گاهی اوقات یک کشش قوی، پیچش غیر طبیعی و یا ضربه غیر منتظره به ناحیه دست، نیز می تواند باعث ایجاد بیماری آرنج تنیس بازان شود، و پس از مدتی درد آن بزرگتر و دردناک تر شود و در نهایت یک فرد قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود.

مطالب مرتبط
چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

پیشگیری از آرنج تنیس بازان

فراتر از اجتناب از فعالیت ها و حرکاتی که به واسطه شرایط به وجود آمده است، رااه هایی برای جلوگیری از گسترش بیماری آرنج تنیس بازان وجود دارد.

شما می توانید عضلات مربوطه را با تمرینات ورزشی تقویت کنید، از تجهیزات محافظتی مناسب و حمایتی استفاده کنید و کمی به با انجام فعالیت های ساده، عضلات خود را تقویت کنید.

اگر نتوانستید این بیماری را درمان کنید، با استراحت دادن به عضلات و کاهش فعالیت های شدید، می توانید این وضعیت را کنترل کرده و از تشدید درد خود پیشگیری کند. همیشه قبل از استفاده از هرگونه داروهای خانگی یا شروع تمرینات توانبخشی، از متخصص مشاوره بگیرید.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.